Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 23, 2012

Pregnant:.Sakit Gigi:.Kinik:.Tetanus injection

Malam tadi adalah malam yang terrible bagi saya sejak pregnant..
Setiap jam akan terbangun ditambah pulak dengan En Aqil kita yang segar bugar selepas bagun tido pukul 9mlm (tido dari pukul 7mlm)..Pukul 2.30pg baru dia boleh tido balik itupun lepas kena paksa tido oleh momy..
(buat drama la kejap sebab kena paksa tido..memang tau itu budak..nangis tipu2 bile kena tutup 'ipad' nya)

KAKI KEJANG
In a meantime Aqil tak tido tu, tetiba kaki saya KEJANG..Dady tak balik lagi time tu (main badminton)...oooo saya rasa cam sakit ya amat n rasa cam nak patah dah kaki..
"aqil tolong qil..kaki Momy sakit.."
"sakit?kat mana?" eceh siap tanya lagi..
Saya pon tunjuk kat betis..dia pon picit2 la sikit sesambil mata tak lepas pandang Ipad dia tu..huhuhu..lepas dia picit2 sikit, saya try tolak2 sendri kaki kt kepala katil..haa lega sikit..tp sengal still terasa..huhuhu..

SAKIT GIGI
Dalam waktu2 tu jugakla..tetiba gigi saya nak sakit..adui..mmg mencabar betul...sampai saya terjaga dari pukul 3.30pg only boleh tido balik pukul 4.45pg..haih..mengantuk la saya esoknya..Dalam waktu tak tido tu gagahkan jugak diri turun bawah buat susu semata-mata nak hilangkan rasa sakit gigi..Tapi tak jugak!!still sakit lagi..

Bangun pagi..sakit jugak lagi..haih..sms colleague, cakap saya lambat sikit hari ni sebab nak g check gigi..Terus pecut ke KK Puchong, nasib baik hari ni memang hari utk outpatiet bukan yang ade appt..Selamat..Tunggu pn tak lama walau patient ramai sangatt,then jmpa doktor..Doktor check yang mana sakit..lepas tu dia kata kena buat appointment sbb nk buat tampalan putih..kena amik masa kalo nk buat tampalan jenis tu...So saya pon kata ok..dia kata sementara tu, guna floss tuk buang yang mana2 yang tersangkut..huhuhu...OK!!balik keja nanti harus beli FLOSS kat Guardian..hihihi..

Alang-alang dah sampai KK tu, saya pon nak terus buat Tetanus Injection yang ter postpone since last week..Bagi buku pink tu, tetiba nurse tu pelik saya nak buat ape?saya pon cakapla hari tu tak sempat nak buat sebab dah sampai lunch hour...then sy plan nk inject hari ni...Ooo baru dia faham...Then kebas n lenguhla tangan kiri sy selepas injection tersebut..huhuhu..(tapi still bleh bwk keta lagi..)hehee..

So 3 December ni penuh sudah hari saya..Pukul 9pg appt kat KK(last anc kt KK ), pukul 11 pagi sambung buat gigi pulak..lepas tu malam checkup kt KPMC pulak...(hurmm ingat nak tukar appointment la kat KPMC tu, nak buat pukul 2ptg..takyah nak datang malam..lagipun otw balik dari KK tu confirm lalu KPMC, so baik sekali kan je..)

So sekarang masih di ofis dengan perasaan mengantuk ya amat!!huhuhuh



Photobucket

9 comments:

::NureeN:: said...

asam garam ibu mengandung kan mmg mcm tu la...
nureen dlu x sakit gigi tp nurse srh g check jgk n terus ada sikit tampalan.. x der la smpi nk kena 2nd appoiment heheh :)

SSulieana said...

dugaan tu semua kan aida...takpe x lama dah tu...

Mummy Sher said...

Salam.

Sabar ye aida. InsyaAllah semuanya akan okay..;)

Zaila Mohamad said...

akak malam tadi kena kaki kejang tu..maybe sebab tidur tak selimut & sejuk tapi semua ni biasalah bila mengandung..cuba Aida amalkan ambil kalsium / minum susu banyak2..In Shaa Allah boleh kurangkan sakit tu

NrlAidaHml said...

tULA KAN MOMMIES SEMUA..NI DUGAAN IBU MENGANDUNG..HUHUH..Kak Zaila:kena minum susu laaagi banyakkk nampaknya ni..huhhuhu

Unknown said...

rehatlah ye

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

masa akak 1st bby dulu slalu kena kaki kejang. sakit gigi pon pernah smpai kena cbt gigi gara2 x tahan sakit..huhu..memang dokter bg pil kalsium.maybe x ckp kalsium sbb akak x suka minum susu..

anak yg 2nd,try minum horlick. kata kaya kalsium kan. alhamdulilah, x de sakit gigi n kaki kejang pon kurang..:-P

makhana said...

semoga semuanya baik2 saje..bestnye nak dpt baby lg..bila la myturn..sob3 =')

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

In Shaa Allah semuanya baik2 sajer yer..tc tau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...