Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Sep 8, 2011

Cerita Syawal yang super duper Meriahh...heheheh....

Alhamdulillah hari ni sudah masuk 10 hari kita menyambut Syawal yang mulia..

Alhamdulillah jugak hari ni sudah 4 hari saya mula bekerja.

.(ayt psiko ok!-walaupun mngantuk setiap hari tanpa henti)

Cerita Syawal saya…
Alhamdulillah..tahun ni dapat lagi saya beraya bersama keluarga tersayang tanpa ada yang mencacatkan..

Moment bersama keluarga tersayang amat saya hargai sebab bukan senang untuk berkumpul beramai-ramai melainkan hari raya..

Raya per tama saya di Kjg …juadah raya harus banyak..n yg paling saya mengidam sepanjang tahun adalah kuah kacang ayam mak saya rendang ayam mak saya n semua yg mak saya masak..in fact semua2 tu kitorang bawak ke rumah nenek kt cheras (tempat perkumpulan n sesi bergambar) Juadah yang di bawa oleh mak saya l yang paling laku..Sedap bangat sehhh..hihihi..saya belum berkesempatan lagi utk belajar sebab setiap kali mak sy masak saya dah start mengantuk!!mak saya masak mlm raya area pukul 1 pagi..baru feel raya…hihihihi..

Raya kedua berjalan-jalan sekitar Selayang dan Kg Baru..
Raya Ketiga berjalan-jalan lagi…di sekitar Sg Buloh,Ampang dan di sebelah malamnya rumah kami diserbu dengan Saudara mara sebanyak 6 buah kereta..Mmg penat tak hengat buat kakak,mak n adik saya melayan tetamu kerana saya pulang sebentar ke Puchong utk bg CHicha mkn..heheheh..

Then bila sampai kat rumah mak..orang dah ramai n mak saya org yg paling kelam kabut nk sediakan juadah utk mereka menjamu selera…(nasi putih~Ayam sambal~Sayur Kobis~Telur dadar..Semuanya LIcin!!)

Raya keempat hanya duduk di rumah mak saya dan menunggu org dating sebab En Jep keja..so saya hanya melepak di rumah mak n rumah cousin saya yang akn bertunang keesokkan harinya..

(tolong2 ape yg ptut tp takde keja sangat pon sebab hantaran semaunya ditempah n pakai catering saje haruslah tak banyak keja yg nk dibuat)


Lepak punya lepak..start pukul 6.30 org dah start dating rumah mak.. 
(kawan adik saya n family nya dating secra berjemaah)..kemudian disambung pula dengan Keluarga Pak long n Pak ngah sebelah mak saya..Mak saya hidangkan Nasi Carrot+Sotong sambal(abah saya cipta kelainan biasanya Ayam Sambal)+jelatah…RUpanya sedap jugak mkn nasi carrot dgn sotong..rasa cam lemak berkrim lagi..ouhh..tetiba lapar (puasa la hari ni katakan)..Dan tetamu seterusnya..
Maklang ani saya dari Terengganu membawa rombongan pula..(ramaiiii..)kali ni nasi Carrot dah tak cukup n abah saya telah beli 80 cucuk sate utk dihidang kepada tetamu yang hadir..mmg meriah tak hingat ok!!

So ini antara gallery gambar Raya kami di hari pertama Syawal..Hari kedua dan seterusnya adik saya belum upload lagi…tungguuuu…(tp ni teaser br..nantikan gambar2 seterusnya ya)..











Salam Aidilfitri semua..!!!!



3 comments:

pelangi chenta said...

selamat ari raya kak.
tema pink yer

SSulieana said...

selamat ari raya aida...amboi jenuh nak tunggu entry dia ni tau!...cepat update lagi!...hehehe

kayzie said...

encemnya dia pkai spek..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...