Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Aug 14, 2013

Cerita Syawal 1434H k.A.M.i..

Assalammualaikum..

Semalam dah tepek gambar..hari ni bercerita pulak ye..

Sebelum tu..Alhamdulillah..Puasa kali ni saya dapat berpuasa penuh dengan jayanya di samping breastfeeding mode!

Mencabar memang mencabar..tapi ALhamdulillah..Allah mempermudahkan segalanya..Stok susu Medina pon still berada pada tahap yang selamat..kikikik..

Cerita Syawal kami?

Alhamdulillah..tahun ni giliran beraya bersama keluarga saya di Kajang..

Maka bila di pagi raya tu, mulalah kecoh seisi rumah untuk bersiap..yang bersengkang mata jahit manik tak siap pon ade (angah saya..)tapi semuanya dapat diatasi dan dimeriahkan dengan kehadiran Syawal yang penuh bermakna sekali..

Lepas kami berhempas pulas untuk sesi bergambar dengan kepanasan yang melampau..dengan ragam budak2 yang tak ter handle..akhirnya menjadi juga sebuah Gambar Famili yang INDAH..hihihi









Gambar lengkap kami..

5 Anak perempuan
3 Menantu Lelaki
5 Cucu (4 lelaki seorang perempuan)

Keluarga besar kami..

Dari kiri..
Along saya,Abg Zahan,Affan, Abg Shukri,Aakif, Angah saya, Adik bongsu, Adik second last saya, Suami saya, saya..Medina

Duduk:
Abah n mak saya

Depan sekali:
Abg long mereka (anak along saya), Aqil..





Keluarga kecil kami..

Seterusnya..

kami ke rumah Atok saya di Cheras...makan-makan..dan bergambar!!


fAMILI Sebelah Abah saya..

Meriahh..

Selepas pukull 2 macam tu..kami pon bergerak ke Selayang pula..(rumah Abang mak saya- Parents mak saya dah meninggal)..

So sembahyang zuhur kat MAsjid Kg Nakhoda at 4 pm (isy..isy..) seterusnya kami pon terus ke rumah Pak Ngah saya..

makan-makan..laksa n kuih muuih..

Pukul 7 macam tu bergerak pulang ke Kajang semula..huhuhu..beryaa di rumah Along saya sambil melayan Ucu (Adik mak saya ) datang berkunjung!

Lepas tu balik n tidooooo..(baru perasan 1st period saya dah datang after beranak..Nasib sempat puasa penuh..hihihi)

Esoknya..

Terus bergerak ke Damansara Damai..pukul 12 pm..lepas tu ke Merbau Sempak rumah ucu saya pulak selepas rumah makngah tadi..

Melepak disana sampai pukul 6 ptg, and terus pulang ke rumah mak saya balik..

betul2 dua rumah je sehari..huhuh..

Raya ke tiga..

Tak pergi kemana-mana..tunggu tetamu datang kat rumah mak saya and bila mak saya ke Melaka, kami hanya bermalas-malasan di rumah mak saya...ingatkan dah nak balik Puchong dah sebab Along n Angah saya telah mula pulang ke Kampung mertua..

Sekali tu, Husb nk tgk Barca Vs Malaysia..so melangoklah lagi saya dengan anak2 kat rumah mak saya n after husb balik dari stadium pukul 1 pagi, barulah kami bergerak pulang ke Puchong..

Raya Ke Empat..
No Actvity..-Beraya rumah Makteh Husb kat kinrara je -

Raya ke lima
Beraya di rumah FIL saja..

Raya Ke tujuh
KERJA!!

Cerita Syawal saya berakhir dengan agak tak melasak sangat beraya tahun ni..huhuhu..sedih!!

hahahhaha...

Ingat sabtu ni nak buat makan-makan sikit..Eceh berangan..dah la Sabtu kerja, tapi ada hati nak buat makan-makan..

Tengoklah kalau rajin, nak buat nasi Carrot, Ketupat palas ade 40 biji import dari Kedah..hihihii...Rendang Daging (request from Husb)...Jelatah..okla tu kan..

Jom datang rumah kami!!hihihihi


***Tahun ni tak buat Open House!bajet Elek..tapi kalau sesape nak datang tu, dialu-alukan ye...

Photobucket

5 comments:

FarahFerraDotCom said...

Wow meriahnya raya.. best kan kalau ada family yg besar.. bila dpt brkumpul mcm nie mmg riuh rendah la jadinya.. ;)

SSulieana said...

Selamat Hari Raya aida and family...bestnya meriah sangat tu...

Suliana said...

cantik gambar.. meriah kan ramai2..

sue zainun said...

selamat hari raya :)
meriahnya..
seronok jalan2 beraya walau penat kan..hihi

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

Sukenye tgk gmbr2 aida ni..cntek2 sumenye n nampak meriah sgt..tema pink biru tu so sweet lah..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...