Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 12, 2012

:.Bubur Durian:. Hurmm..terliurrr sampai ke sudah..

Buat penggemar durian..Edisi Durian bersambung lagi..

Balik dari Karnival U&I hari tu..lepas bangun dari tido yang panjang...LETIH!! terus bersilat kat dapur..masak utk dinner pulak..

Sekali tu teringin gile nk mkn Bubur durian petang-petang yang kehujanan tersebut..

Terus suruh 'housemate' pg cari durian and bahan2 nk buat bubur durian tersebut..

Disebabkan malas nnk buat pulut utk dimakan bersama,maka haruslah beli roti gardenia bersama..

jadi bergendang dung dang dung dang la kat dapur..dengan Aqil still tidur lagi, so mmg terbaik la nk buat semua keja..hehee..

Siap masak dalam pukul 6.30 ptg..Aqil pon dah bangun..Bubur pn dah siap..haih tak sabar nk mkn ni..hihihi..

lepas solat asar (agak lambat sembahyang..isy2..), terus turun bawah balik..makan bubur tu..hehehe..

Aqil pon mkn dgn penuh berseleranya juge..


Sebiji durian di nyah nyah sikit tuk mengeluarkan Isi nya..Selepas itu di masukkan ke dalam periuk..


masuk santan..masuk gula..masuk daun pandan...

TAdaaaa...


Dah siap dah...haiii nyummynya...

Jemput makan semuaa...


Photobucket

7 comments:

Lynn Hamzah said...

ni memang bubuh durian semata ek...x campur dgn kacang hijau ke apa...

~MommyAida~ said...

Lynn: Hehe..a'ah..tak bubuh pape mmg durian semata..lagi suka mcm ni sbb lagi nyummy kalo mkn dgn Roti..sedapp..

Ema said...

yup cecah roti mmg terbaik....

NM02 said...

huwaaaaa!!!!




cicah roti, sedap loooooo

Lily@MamaZaraZareef said...

rajin mak buyung masak ye..sy masakan2 berasaskan durian ni memang x berapa gemar so memang tak pernah try masak kt umah..so anak2 n laki pon skali x dpt makan..hehe

Deq's Qienz said...

org kedah pnggil serawa durian.

munna said...

nak pergi cari durian lepas ni....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget