Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 15, 2014

Review Pampers : Goon:: Pet Pet::Drypers::Huggies::Whoopiee::Diapex

Hari ni rajin sikit update Blog walaupun bz kemaennn..hihih..

So hari ni nak buat special review sikit pasal pampers jenama2 kat atas..

jenama2 tu semua Medina pernah try..dan bagi saya antara yang terbaik adalah..

Goon~
Sebenarnya brand ni saya baru je beli dan guna. Memandangkan ia agak mahal (mahal daripada pampers lelain tapi murah dari mamy Poko) so expectation saya sangatlah tinggi!saya pon sangat berharaplah kan ia akan berbaloi dengan ape yang saya bayar..eceh.. Sekali tu kan after half month pakai, OMG!kualiti dia sangat lah low..kita pegang material dia pon kita dah tau..lepas tu kalau Medina Wee je kita dapat rasa dan berbau!Ouh tensi!tak sabar nak habiskan cecepat so that saya boleh beli yang lain..bagi saya tak berbaloi dengan Harga dia RM53.90 size L 64. Tapi size dia memang besar dan selesa..



Pet Pet ~
Bagi saya ok jugak brand ni..sebab Medina takde rashes atau bocor..Quality material dia pon ok n kukuh..tapi masalah dia, kalau kencing sikit je berbau..so agak tak selesa buat saya menggomol Medina (hehe) yang membuatkan saya akan cepat-cepat tukar dan pembaziran pon berlaku..hihi..harga sebenar mahal lah jugak kot RM43.90 tapi saya takkan beli harga semahal itu..saya beli selalu time promotion..hehee..RM32.90 kat Speedmart..Berjimat itu perlu..hehee



Drypers~
Antara brand yang saya pangkah sebab kulit anak2 saya sangat tak tahan dengan Drypers ni..baik Aqil baik Medina..Montot diorang akan cepat je merah n kena rashes..kesian sangat..walaupun harga sangatlah affordable within RM30.00 tapi memang saya takkan beli Drypers..Melukakan..hehee



Huggies~
Yup..antara yang ok jugak dari yang lain-lain..Tak berbau dan tak cepat penuh..selesa dan dapat berjimat jugak..Cuma saya tak suka dia akan leaking sebab design pampers tu sendiri sangat lah kecik..tempat nak tap tu sikit dan bila kita lekat, kat tepi tu still tak cover..so saya tak berapa gemar sangat.. Harga Huggies Dry tu RM29.90 pon dapat..tapi saya ingat nak beli yang Huggies Comfort Dry RM36.90 after this..




Nak cuba yang merah ni pulak nanti..hehe


Whoopiee/Diapex~

Quality tak sebagus Pet Pet tapi harga memang murah gile..kalau kat Expo dapat yang pek Jumbo tu RM25.00 je tau..kdg2 pn Tesco rajin buat sale n harga RM25 pon boleh dapat..kalau pakai cepat bocor n penuh..so Husband tak bagi dah beli brand ni..dia punya kapas pn nipis je..Not advisable la kalau nak beli walaupun murah..hehee

After all saya rasa brand Mamy Poko tetap yang terbaik!seriously..tapi macam biasa memang pricey dan saya tak mampu..hehee..tapi kan semahal-mahal Mamy Poko..mahal lagi brand Pampers tau!OMG harga dia tak menahannn..hehehe..

Kita pakai Huggies je la ye Medina..

Tapi kalau New Born memang saya beli Mamy poko je siap-siap sebab kulit New Born sensitif n kita tak tau tahap ketahanan dia..membayar sikit takpe kot..hehee

Sekian info tak berbayar saya untuk hari ni..hehee..



Photobucket

16 comments:

AtieYusof said...

Tinggal pilih jer nak pakai yg mana utk baby nti kan Aida.. janji kulit baby sihat..hehe.. Pa'e kecik2 dulu guna Drypers je... :)

mila said...

sy ad jumpa 1 pampers ni brand korea.pon ok sis.tebal, dan lebar/ besar...anak sy pakai yg tu ok.rmi yg ckp setanding mamypoko...blh r sis try.

Unknown said...

Diapex dgn huggies mmg x saya x gemar..diapex cpt bocor.. huggies sempit even size L.. setia bersama drypers n pet pet je..hehe..mamypoko klu ada rezeki lebih baru beli hehe

LYAfrina said...

asya dulu just pkai drypers or huggies je.. xpernah cuba y lain

Mummy Sher said...

Anak-anak saya pakai brand mamypoko dan petpet. Husband selalu beli time ada promosi je. Kalau brand lain anak anak tak sesuai. Cepat je merah merah di tempat tuuutt tu..hehe

Mar Mansor said...

huggies - dryper (samapi sekarang) - petpet (baru nak cuba bila beli yg 10 keping tu cam ok)

Raihan said...

akak beli mamypoko bila sale...tapi giant selalu limit...kalau tesco xde limit...time mahal pulak...beli jenama murah sikit...hehehhe

Zai Zamree said...

smua brand dh pkai kecuali Pampers.
skrg just pkai Huggies.Klau Huggies ultra leh thn 12 jam gak sbb penah pkai ms dpt sample tp hrga x menahan.30 keping 38 hengget kt Gaint Y_Y

dalila said...

danish pakai drypers..setakat ni tu je yg ok ngan die..sbb jenis kencing byk..aida penah dgr pampers yg korea tu?ade yg kate setanding mamy poko..cer gugel..hik2

IDAZS said...

sofea serasi sgt dengan goon dan juga mamypoko.. So far saya lebih suka goon lah.. yang lain tak pernah try

Cik Iman said...

Tapi ada orang cakap baik bagi diaper murah dulu kat newborn sebab diorang kerap membuang time tu?

shahniefa said...

Assalam.. hye. Sy baru tejah blog awk. Sy pun buat review pasal diapers baby n most of our opinion sama! Petpet bagus tp bau hancing even peepee sikit. Huggies dry penyerapan terbaik tapi cengkaman kat peha xbagus, longgar..huhu hope huggies boleh improve skit bahagian tepi tu sbb sy skrg stick dgn huggies dry. ;)

Unknown said...

dh byk jenama try..but huggies je yg sesuai ngn husna..no nappy rash...drypers mmg xkan beli coz sgt berbau n dua keping pon dh blh mnyebabkn nappy rash..

Unknown said...

Mari cuba pampers bosomi..harga jauh lebih murah dari pampers biasa tapi kualiti memang setanding. Qilah :0196378735..COD available

Anonymous said...

Salam... Dari newborn smpai skrg sy pkaikan drypers wee wee dry... Sesuai dgn anak.. huggies ultra x sesuai... Mammy poko mmg the best.. tp pkaikan utk travel je... Kat rumah pkai biasa2 je...sbb kalau pakai mammy poko kat rumah boleh pokai... Huhuhu.. Diapex pon ok... Actually semua brand ok cuma tgk pada kulit anak masing2 sama ada sesuai @ x... Newborn mmg pkai byk pampers...

adam said...

Jom pakat beli online kat 11street.my. Hari ni beli untuk PetPet M76 RM20.33 after less discount coupon RM 11 dan payment by Maybank card entitled less lagi 12%. Consider mula giler dapat harga serendah RM20.33.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...