Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Apr 5, 2011

Penampilan isteri di mata suami...

Saya cume hanya untuk berkongsi sesuatu..

Sesuatu yang saya rasa perlu untuk kaum isteri ubah..(sesiapa yang berkenaan saja ye bukan semua)

Saya ade sorang kawan..

Sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak..

tetapi saya berpendapat dia mungkin sedang menghadapi masalah rumah tangga dari apa yang di post kan di status FB nya saban hari.. "suami ku buat hal..Hati tak tenang..jgn percaya org terdekat kerana mereka mampu merosakkan rumah tangga anda' dan mcm2 lg lah..
(bukan saya nak sibuk jaga rumah tangga orang..TIDAK!!cuma saya ingin memberi sedikit kesedaran)

Cuma saya tak suka dengan cara dia 'bercerita' pada seluruh dunia tentang masalah dia yang boleh membuatkan orang beranggapan yang bukan2..seorang Isteri harus menjaga maruah suami selama mana dia masih bergelar isteri..

(kalau salah tolong betulkan)

Ok STOP!!bukan itu yang saya ingin bincangkan..tapi..

Saya nak menyeru semua kaum wanita di luar sana supaya sentiasa menjaga penampilan di depan mata suami..Kalo boleh pertontonkan yang indah2 saja..

Maksud yang indah2 di sini, tolong jaga penampilan kamu terutamanya  dr segi IMEJ..yup imej sangat penting..especially yg masih MUDA..definisi MUDA di sini sangat Universal..selagi kamu merasakan diri kamu muda sila lah berpenampilan yang Up To Date sikit..

UP To Date bukan menjolok mata tapi sesuai dengan imej kita yang bertudung dan beragama Islam..Pada saya tak salah kalo kita berfesyen sikit asalkan suami mengizinkan dan menutup aurat..

(say bukan pakar tetapi cuba untuk mengingatkan sesama kita)

La ni saya tgk ada yang masih MUDA..YUP Muda..seusia saya..iaitu 26 tahun baru tapi penampilan sangatlah seperti makcikmakcik yg dh middle 45 an..seriyess.itu yg saya perhatikan pada kawan saya..pakai T-shirt nak pg pasar,tudung EKin yg sgt ala kadar dan kasut pengawas yang kaler hitam n berkulit  lg tanpa heel..dan keluar pg Zoo negara atau keluar bersama keluarga..atau kadang-kadang pakai T-shirt lengan pendek n tudung Segera!!

Heeiiii..Kamon lah!!kamu masih muda kenapa nak kelihatan seperti mak-mak kita..nak kata tutup aurat sangat pon takdela tapi penampilan kamu sangat tak sesuai la..Please make some changes on ur appearances for the sake of ur relationship between u n huby..Please ya..

Nak kata saya Up To date sangat takdela..tapi as long as huby saya suka, saya ok je..Cuma saya ade terbaca dlm Utusan "ramai ISteri terlupa berhias untuk  suami"

After saya reviewed article tu saya jadi panic ya amat..terus saya tanya huby..
"abg..bie ade bc artikel ni tau,abg suka ke kalo kat rumah bie pakai Jeans sentiasa sebab kalo kita jenjalan bie pakai jeans"
"Gila ape nk pakai Jeans kat rumah??Simple sudahh"
"Pakai kain batik boleh??"
"Pakai la ape yang bie nak pakai.."
"heheheh..thanks abg!!"

(kengkadang pakai kain batik nmpk seksi uolllssssss..hihihi..tp sy bkn peminat kain batik pon!!hukhuk)

SO saya dah dpt green light nak pakai ape yang saya suke (saya prefer yang islamic sikit)..Jadi all wifeysss plz ask ur huby ya Imej ape yang disukai mereka...

Semoga Rumah Tangga kita semua dirahmati OlehNya..

Amin...

Photobucket

4 comments:

pelangi chenta said...

dah kwin nie memang kena tanya pandangan suami cara kita bertrampilan.
lain ar sebelum kwin.memang bnyk beza yer kak

NrlAidaHml said...

betul tu anum..semua yg kita nak buat pon kena tanya suami..huhuhu..tp kalo akak dr segi penampilan takdela beza sgt sbb abg akak ok je as long as akak sendiri tau batas2nya..

Mama Mya said...

Ohhh... entry nie sgt berguna untuk semua isteri2.... kadang2 kita (temasuk saya) terlupa dengan perkara2 kecil mcm nie... tp bila ader insan2 sperti Mommy aqil nie lah yg buat si pelupa mcm sy nie tersedar...

timer Kasih Mommy Aqil.... Balik umah nnt nak pakai "Cekci-Cekci" lah... ekekeke

NrlAidaHml said...

betul tu kan Mama Zara..kdg-kdg kita terlepas pandang n akhirnya kita yg rugi sendiri..hhuhuh..

Wow cekci....mesti cik abg terpikatttt..hihihih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...