Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Apr 24, 2011

Menu ketika berpantang

Pagi:
Air Milo + Biskut kering or roti...

Pernah ter baca air milo kalo banyak sangat susah gak nak poo poo...
(ouh patutla hari tu aku nak poop punyalah payah nak mati...dua hari dua mlm baru lega..hihihi...uupppsss)

So kurangkan milo dlm minuman k...

Kopi n teh or any cafein drinks are prohibited..tak bagus...Angin n lain2..

So nak minum ape kalau semua tak boleh??Air Suam je kut..huhuhu..Sadisss...

Makan Tengahari
Nasi panas yg tgh berasap -asap tu
(mak saya kata kalo dah letak nasi dlm pinggan tak boleh tambah-tambah lagi tau-tp saya lupa nak tanya kenapa)

Ikan singgang...Ikan yang tak gatal mcm bawal putih+tenggiri+merah..
(mak saya punya resepi sedap gilosss- Halia msti taruk banyak+lada hitam-fuhh maveless yang bukan dalam pantang pon tetiba teringin tau..)

Kalau Bosan
boleh gak masak kari ikan tanpa santan..saya tak pasti boleh ke tak..tapi mak mentua saya yg kuat berpantang tu kata boleh..then saya mkn..fuhh terubat jugak kesedapan dalam makanan...hihihi...

Kalau Bosan lagi
Sup ayam pon boleh tapi kalo boleh bila hari berpantang masuk ke hari belas-belas skit..bg dah kuat skit...Sebab orang kata Ayam ni gatal skit tapi Saya ok je..tak gatal pon la..hikhikhik...

Tapi kalau saya Bosan sangat..
saya makan ikan bilis goreng tanpa minyak n campur skit dengan Lada Hitam yang telah dikisar halus..Wahhh Mahsyukk jugak...Adik saya punya resepi...Rangup tau Ikan bilis goreng tanpa minyakk

Ikan bakar pon boleh asalkan bukan yang goreng-goreng punya type...Kukus pon ok..ikut mana yang sesuai...

Sayur sawi / Kailan /chap choy..Sayur yang dibenarkan sahaja..
(contoh sayur yang tak dibenarkan adalah sayur yang menjalar seperti kcg pnjg/kcg buncis)
Resepi pon wajib ade Lada Hitam..nak bagi panas n keluarkan angin..

Air Suam...

Minum Petang:
Sama je mcm Breakfast..Air Milo + Roti kengkadang saya bedal je Butterscotch or yang ade kismis tu..nak bagi selera skit..hihihi..

Dinner
Lauk yang sama dgn tghari

Supper
sama macam Breakfast n hitea..(cehh Hitea...)

Kengkadang mak saya kan kalo dia nampak saya bangun tgh malam n takbuat pape,dia pon tolong buatkan Milo Panas utk saya..even dia baru je balik dari kerja Pukul 11.30 mlm..Mak saya Baik kan.??hihihihi..Thanks mak..Lebiu very strong lahh!!

Dan begitulah sampai anda-anda semua bosan dan tak sabar menunggu hari yang ke 44 bersalin..Semoga menempuh hari pantang sedunia ye buat Angah saya,Kawan blogger lain yg tgh preggy,Makcik saya n kwn2 saya yg kt luar sana...Amalkan pantang  memantang dengan penuh tertib dan berhemah untuk kebaikan di hari tua...hikhikhikhik...

Photobucket

3 comments:

Yasminhamid said...

akak makan jer ayam.. dari hari pertama... tapi akak makan bahagian dada la.. kari makan jugak.. tapi letak sikit jer...

MommyAqil said...

yeke kak..wahh lagi best kan kalo hari2 mkn ayam..saya suka Ikan bawal putih..sedappp...

sarah-najwan said...

akak xberapa nk pantang sgt..
tapi memilih gak ttg makanan..bukan apa takut sakit..huhu

paling suka mkn ikan kering gelama..ya Allah kalu dibakar lgi besttt..tapi campur ngan ayam goreng rempah lah..ngan sup sayur sket...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget