Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Dec 3, 2012

Cerita Weekend K.a.M.i.

***AUTOPUBLISH***

Okla..dah balik dari expo..aktiviti kami back to normal..

Saya pon menjalankan tugas sebagai Momy n wife iaitu MEMASAK!!huhuh..

Walaupun sebenarnya agak letih menshoppingkan diri, tp memandangkan semua org kat umah tu perlu mkn, maka, saya gagahkan jugak diri memasak..Ala bukan masak ape sangat..Masak Sup ayam for all..(esp for Aqil sbnrnya tapi semua gemarkan sup ayam saya yang biasa2 je tu...mesti licin kalo setiap kli buat..hehee) pastu buat sotong sambal..wahh mmg pedasss lagi berasap..SEMUA SUKA!!!hihihi..

Malam sabtu, mcm biasa mesti terpacak depan TV tgk BOLA!!saya pon tidak terkecuali..semua game layannss..lepas menyaksikan Harimau Malaya bergumbira..sambung tgk EPL pulak..haih...preggy kli ni mmg peminat bola habis..walaupun kat dlm perut ni dijangka seorang girl yang bersopan santun!!huhuhuhu...

Sebelum tu feed Aqil makan..

Buat pengetahuan semua..walaupun Aqil sudah pon berumur 3 tahun..Aqil masih makan bersuap..BUKAN saya manjakan dia..TAPI...mmg silap saya lah..SILAP besar lah jugakk...

SAYA TAK SUKA RUMAH BERSEPAH!!hihihi..

Disebabkan itu ape sahaja yang Aqil nak makan saya yang kena suapkan utk mengelakkan rumah akn jadi kotor and bersepah..hihihi..Gile pemalas saya ni kan...huhuhu..tapi itulah saya..kalo bersepah sikit,(like abuk2 biskut ke, saya akn menjerit!!) then Aqil pon dah terbiasa..dia pon akn menjerit n menangis kalo minuman or makanan bersepah atas sofa or tumpah atas lantai..dia takut saya menjerit n dia kena marah..hikhikhik..Kesian kan..

So dia tak penah makan sendiri..tapi hari sabtu tu tetiba dia teringin nk mkn sendiri..so saya pon dengan langkah berjaga-jaga bentangkan paper n letak mangkuk nasi Aqil..then dia pon mkn dengan penuh hati2..heheeee..


Makan nasi dengan sup only..ayam pon taknak..minum sup dengan nasi je dah sedap..


Ade kentang kat situ, tapi dia tak sentuh pon!!langsung taknak mkn sayur tau ini budak..


makan sambil mengadap Laptop...watched Oggy and the cockroaches..


Buat muke comel jap..

Then Ahad..plan mcm nak spent time with Husb n Aqil only kat luar..ajak en husb jln2..so pukul 10.30pg keluar rumah..skali tu terserempak plak dengan FIL..dia ajak pegi minum..sekali tu bukan minum je, seharian dengan in laws...pg BRUNCH kat Amcorp Mall...makan kat Restoran Sri Melaka..








Agak kelassss jugak restoran ni tau..tapi price dia ok2 je..still mampu lagi...semalam pon amik set masing2 tuk 5orang baru RM70.30..

Saya n Makcik amik set - Nyonya Fried rice+ Assorted Drink+Desert (fruit) RM10.90


Nyonya Fried Rice..yang kaler hitam tu daging masak kicap..tapi serius sedappp

Husb plak amik set - Rice+Rendang Mutton+Assorted drink+ Desert RM11.90


Menarik kan..pic courtesy by google..hihih

Adik ipar saya plak amik Mee hoon Tom Yam yang portion yang sangat besar + Teh o Ice..price tak sure berape sbb yg ni bukan set..

FIL plak order nasi putih+Sayur kailan goreng+Teh tarik..price pn tak sure sbb bukan set..

TP okla price dia..tak sampai RM80 pn kan..

And di bawah ni layankan aje pic Aqil yang ditangkap oleh Mak su nya..




Budak yang susah sangat senyum sekarang!!


Bonus pic!!


Aqil n Maksu Na die..with Christmas Mode


Balik dari Amcorp pukul 2.30 after mat Aqil sangat mengamuk2 nak tido..sudahnya dia tido dari pukul 2 sampai kul 6 ptg..haih lama sungguh..sampai Mommy pon terpaksa teman dia tido kat Umah nanny dia..huhuhu..plan nak berjalan2 bertiga, berkecai ...hikhikhik..plus hujan lebat petang tu mmg cancel je la niat nak keluar balik...

Malam tadi menguruskan kain yang menimbun sebanyak 4 trip yang belum dilipat and lepas tu terus Bummm..LETIH!!!

***Adoi!!sakit betul buat tampalan gigi tadi..hampir terjerit jugakla..Doc pn banyak kli say sorry...huhuhu...Tunggu saya update 32weeks pregnancy esok yeeee....


Photobucket

5 comments:

LuN@_aiDi said...

wahhh layan aqil sambil makan pun leh tgk lappy lg..hihihi

Bunda_nora said...

masa bunda gi melawat melaka ritu cume sempat pekena asam pedas jer...yg dish nyonya baba ni blum lagi...teringin nk try satu ari nnt..mmm nyam..nyamm

SSulieana said...

aida sama la mcm zayyan...mkn masih bersuap...bukan apa kalau suap makan byk la sikit kan...nnti2 dh besar pandaila depa mkn sendiri kan...hehehe

IDAZS said...

jangan tak percaya, anak saya yang dah 4 tahun pun makan bersuap lagi. Hikhikhihkih.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

qalief pun sampai skang ni pun bersuap lg hehe...tp xper sy lg suka kalau suap sbb xtumpah rata..mak dia ni malas sikit kihkihkih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...