Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Dec 19, 2012

Aqil - Kisah mlm tadi -

Ok!!semalam momy sangat exhausted gilee..so memandangkan dady nak pegi main badminton, momy suruh la dady bawak Aqil pg sekali..

Tak sampai 1/2 jam, mat Aqil dah sampai depan pintu dh..sbb dady kata Aqil yg nk balik sangat sbb momy takde..

Haduii..dahla momy tak larat nak layan dia..mengantuk gile..tapi dah dia nak sangat duduk rumah kan, biarla Aqil main sengsorang...huhuhu

Naik atas..lepas sembahyang Isya' (pukul 10.20mlm), momy pon cakap dengan Aqil
"aqil momy sleep dulu ye.."
"Ok!!" tapi dia tak bagi tutup lampu sbb dia tengah tgk movie Toy Story...

Okla..tak lama tu kan..dalam kul 11.30..sedang saya dalam di awang awangan..Aqil naik atas katil cakap
"Momy Aqil kencing.."
okla saya pon cakap cepat bukak seluar..sekli tu , tgk dia mcm lain  mcm..rasa seluar dia..ouhh sudah basah lencun n dia selamba2 je naik atas katil..

Saya pon menjerittllaaaa macam Tarzannn....
"Aqil kencing kat mana??kenapa tak cakap???" (sila baca dalam nada seorang tarzan juga ye..)hihhih..sebab kan sebelum saya tido tadi, saya dah pesan, kalo nak kencing cakap dengan momy..

terus masuk toilet cecepat..rupanya...Aqil boleh dengan beraninya turun bawah tanpa ade sesapa pun kat bawah n kencing depan TV smbil mkn keropok n minum air suam dia..haiyoooo..budakk ini sangat berani loooo...

Saya tengok..cap tapak kaki dia merata dari depan TV sampai tangga..lagilah saya GERAMMmmmm..

Tapi geram geram pon tak bleh buat ape bile dia dengan pandainya berkata-kata..

"cepat tunjukkan kat momy kat mana Aqil kencing?"
"Taknak laa..."
"Taknak ape taknak???"
"Ok janji aaa..Momy jangan CUBIT Aqil tau!"

haihlaa..nak cubit pon mmg takkan jadi cubit punyee...Aqil..Aqil...sejak dah pandai cakap ni..macam2 yang kita tak jangka dia akn cakap pon boleh buat kite tergelak jugak..

Sudahnya mlm tadi..lepas pakai pampers n minum susu, pukul 12pagi..Aqil pon dah melayang ke mana2...
Huhuhuhuhu....

Pasal cap jari kaki dia yang merat rata tu,dah suruh paklang dia yang mop kan satu rumah..Momy nak buat??mmg idaklaa..TAK LARAT!!!

Ini pulak Kisah Aqil - Si Mat KEMAS... Dari kecik dah ajar dia, lepas main terus kemas..Alhamdulillah sampai ke hari ni Aqil masih tahu utk mengemas after dia sepahkan sesuatu..







Sempat mkn skittles lagii





Dok korek skittles tak habis2..














Photobucket

6 comments:

Pen Biru said...

slm kenal2..i follow :)

Lily@MamaZaraZareef said...

adoilaaa..kalau akak pon kompem menjerit bab bekas kencing merata2 tuh..kekekekeke...jenuh nak membersih

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mmg jenuh nk membersih kan kalau bekas kencing merata ni..hehe sabar jer la kita ni dlm melayan kerenah anak :-)

LuN@_aiDi said...

makin besar anak makin banyak ragamnyer yea..
heheh sabar yer momyAida
jgn jerit byk sangat nnt terkezut bby dlm pewot..hihi
aper2pun take care, awk tuh berbdn dua
kena rest byk2 jgn stress byk byk lak.hihihi

LiLy @ MaMaQiStInA said...

begitulah anak² kan...memerlukan kesabaran yg tinggi melayan kerenah diorang..makin besar makin banyak jer pe'el diorang ni.. :)

aTieYusof Family said...

sama lah dgn anak sy...hihi..
tapi anak sy dah free diapers sejak umur 2 thn 4bln lg..
budak2 kan mmg mcm tu..anak sy pun suka main sepah2..sabar je nak kemas kan tu...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget