Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Mar 28, 2011

Saturday Yang Phewwwwwwwwwwwwwww..

Oh Saturday..CAn I erase all memories i got with u??If I could..huhuhu..

Just in a short story..(itupun kalo takde repekan yang panjang..hihihi)

Aqil was too misbehaved on last three days..Actually sy sgt geraammmmmmmmmm dengan dia..rasanya kesabaran saya dah capai tahap Max!!Seriyess...kini barulah saya faham perasaan untuk membesarkan anak dalam range waktu yg saya anggap TERLALU MENCABAR!!Seriyessss......

Mungkin treat anak perempuan takkan sama dengan treat anak lelaki..bukan saya kata anak perempuan tak mencabar langsung..Tak!!Dun get me wrong ya Mommies..Tapi to me it's really a big challenge in raising up a kiddies like AQIL..Ouhh!!!ntahla..Mungkin kesaabran dan keimanan saya tidak cukup untuk menghadapi saat-saat sebegitu..Mungkin!!

OKLA..In Points form mungkin entry ini akan jadi lebih pendek..

  • Jumaat..dah nak tido dah actually..saya di dapur untuk buat susu..sekali tu..Aqil pon ikout sama ke dapur..As usual,Aqil PASTI akan bukak pintu keramat dia..pintu peti ais..saya cakap dari jauh.."Aqil..jangan bukak peti ais..Jangan..nanti Mommy jentik kuat2 kang"..dia buat tak reti..leka nak amik telur..(banyak kali dah telur pecah hasil kreatif Aqil)..Sekali tu..saya datang la dekat..Aqilpon kelam kabut la nak tutup pintu tapi bukan nak tutup saja tapi tangan dia sempat menyambar botol mayonis yang besar punya jatuh kebawah...'PANGGGGGGGGGG!!' (bukan saya tampar tapi botol kaca tu pon pecah berderai!!) Aqil terkejut..saya menjerit dan aqil menangis dan tangan aqil pon menjadi mangsa saya..SAYA pukul tangan dia yang comel tu...(hurmmm sedih gak sebenarnya sbb act tanpa menggunakan AKAL)...Bila saya bersihkan kaca2 tu, Daddy dia amik Aqil n found that kaki dia luka sbb terpijak kaca..Ouh kesiannya ..Sedih sgttt..Tp Alhamdulillah juz minor luka..DAN AQIL tak rasa sakit langsung!!saya pon pelik kenapa dia tak sakit langsung walau tapak kaki dia luka berdarah..Malam itu berlalu penuh syahdu sambil dinasihatkan oleh Daddy (Aqil tgh memebesar)..dan mommy amik nasihat itu sebagai ingatan..

  • Sabtu..Masak time...Terpaksa masak ditemani Aqil..Semua-semua takde (or paling penting yg lain tgh sedap TIDOOOOO)...Tgh masak2 then Aqil main2 kat dapur tetiba dia main cawan kaca..Mommy amik dari dia tapi dia amik yang lain jugak..Sekalitu Aqil laga-lagakan cawan tu dan cawan itu sumbing juga..HAihhhhhhhhhhhhh..Mommy Aqil naik Sheikh lagi.....................
Nak Tau ape jadi seterusnya???tunggu esok eh..nak kne sembahyang Asar n balik amik budak botak tu...

"Mommy can't imagine how MOmmy with 5 heroes can manage her life nicely"..

Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...