Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Mar 21, 2011

ProS n ConS Jadi Cantek!!

***Before that entry ini tiada kena mengana dengan yang hidup atau yang mati samada saya atau anda semua kt luar sana...hihihihi...

Okla..let us start..sebenarnya..sesaja je nak kongsi cerita ini sbb saya tgk ramai sangat yang kt luar sana berlumba-lumba nak jadi cantik even terpaksa habiskan duit beribu ribu lemon sekali pon asalkan CANTIK!!

Best sgt ke jadi cantik??

Cantik ni actually sgt subjektif..Masing-masing punya perspektif dan definisi tentang cantik..Tapi kebanyakannya semua PASTI pandang pada luaran sahaja without looking at inner side...Hurmm Masing-masing punya pendapat kan..

SO disini saya nak kongsikan beberapa pengalaman menarik yang boleh difikir-fikirkan BEST KE JADI CANTIK??
Mestila best kan jadi cantik..
(hanya orang gile je kata tak best)

Cantik...

(haih..lambatnya nak keluarkan hujah-hujah!!huh!!)

Bile jalan-jalan kat public orang sekeliling seakan-akan memuja kita 
(bangga siot bile orang pay attention kat kita!!)hiksss..

Nak ngorat mamat ensem pon boleh dapat tanpa memerlukan usaha yang banyak..Silap2 pegawai yang gred  tinggi-tinggi pun akan menghulurkan cinta buat kita...
(haa best tak??)

 
Kalo nak apply kerja..n pegi temuduga kalo si penemuduga tu suka kat kita, CONFIRM kita dapat kerja tu punya tanpa di tanyakan soalan-soalan yang mencabar..

Kat U..kalo ade Pemilihan Majlis perwakilan pelajar atau ape ape persatuan sekali pon, PASTI muka kita yang dipertaruhkan dulu untuk bertanding sebab mudah meraih undi!!

(cantik kan!!yang tak cantik ni lah buat kerja separuh mati bak kata kasarnya hanya boleh jadi balaci je!!cheh!!kau ingat kau diva ke nok??)

Kat U lagi..kalo untung nasib tetiba Pensyarah yang ajar kita tu terminat pulak kat kita..

(cantik punya pasal la)

hah!!ape lagi..markah sure Up dan kalo nasib baik tiba-tiba kita akan 'ter' dapat plak soalan bocor!!!huhuhu

..(haih tak baik tau buat cenggitu)

Peluang akan secerah mungkin kalo kita cantik sebab segala yang kita nak, InsyaALLAH pasti akn ditunaikan tak kiralah secret admirer yang bagi ke kekasih hati bagi ke suami bagi ke confirm dapat!!seriyes!!!

Lagi..jap tgh fikir jap...

Haaa ...Kalo nak ambik lesen kan..kalo dapat la JPJ yang miang keladi sikit

(sikit je miangnya)

daripada nak failled ambik lesen tu confirm lulus sbb dia ASYIK sangat pandang kita sampaikan kita tak pakai tali pinggang pon dia akan kata TAKPE!!

(bahaya kot kalo dapat JPJ cam tu!!)

OKla itu sedikit sebanyak pasal BEST nya Jadi CANTEK..sekarang ni kita tgk the other side plak..

Heiiiiieee..susahnya jadi cantekkk!!!

Susah??Cube ce cite ce cite sikit kenapa susah??

SUsah pasal akan ada orang yang nak ngorat sampaikan kita jadi pening camana nak tolak dalam erti kata lain reject cinta yang dihulurkan..(reject siot!!)

Yang tak bestnya akan wujud golongan-golongan yang dengki n mereka-mereka ni seolah-olah musuh dalam selimut..Sebab kerana cemburukan kita sanggup FITNAH kan kita tanpa kita sedar.. (bahaya kan??haaa tula dah cakap kawan tak semestinya boleh jadi sahabat)

Kalo nak jalan-jalan kt Public sorang-sorang pon rasa tak secure even kat dalam kampus sendri pun even ramai guard yang jaga tapi still takut..Takut pada yang nak mengacau atau nak balas dendam sebab kita tolak cinta mereka.. (terancam ya amat)

Jadi beban..sebab bila dah terpilih jadi MPP ke leader utk ape sekalipun ia akn jadi beban ..takut segala yang diamanahkan Gone begitu sahaja sebab cantik belum tentu mampu melaksanakan tugas dengan baik...seriyess!!

Akan ade sorang pompuan atau lelaki yang tiba-tiba datang menyerang kita tanpa kita tahu ape alasan mereka sekalipun..atau alasan mereka mungkin Bf dia terpikat melihat kecantikan kita sehingga mendatangkan perasaan cemburu di dalam diri Gf nya maka kita pon dipersalahkan..(tak adil bukan??)

OK itu serba sedikit contra nya menjadi Seorang yang cantik..

Ape-apepun saya tetap bersyukur dengan kurniaan yang dikurniakan oleh ALLAH kepada saya..Segala-galanya adalah milikNYa dan kita hanya pinjaman jadi tak perlu lah rasanya nak ber iri hati atau ape sekalipun sekiranya merasakan diri kita tidak cantik sekalipun karana Hanya Dia Maha Mengetahui setiap kejadian di muka bumi ini..Yang penting!!Syukur...



****Konklusi nya..cantik ini adalah sangat subjektif dan hanya orang yang faham erti sebenar sebuah kecantikan itu sahaja yang mampu menghargai kecantikan itu dengan sebenarnya...Jadi..Hargailah kecantikan anda dengan sebaiknya...






Photobucket

2 comments:

Yasminhamid said...

tak kisah la kalau orang lain rasa akak tak cantik.. janji husband akak kata akak cantik.. huhuhu..

NrlAidaHml said...

betul tu kak!!kelasss gitu..husband ckp kita cantekk pon dah ter kembang-kembang dah rasa kan kak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...