Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 16, 2012

Set Bersalin pilihan?? Sudah Tentu la AMWAY!!

Seperti 1st pregnancy yang lepas..saya masih setia dan ingin terus bersama dengan set bersalin Amway..

Bukan tak percaya dengan produk2 yang lain..tp sesungguhnya sangat selesa dengan set bersalin Tropical Herbs ni..

Dulu...saya tau dan mula terjebak dengan set bersalin Amway ni pon dari Mr Google n Forumer..

Banyak opinion pros n cons set bersalin yang lain2 yg saya dapat gather...Finally sy ter jatuh hati dengan Torpical Herbs ni...

Sbb dulu..

saya lebih pentingkan kekurusan berbanding kesihatan..hikhikhik...

Obsessed nk kurus after bersalin..

Akhirnya..dengan meletakkan sepenuh kepercayaan kepada Set Bersalin Amway ni..

Maka..selepas bersalin...Saya berjaya menguruskan badan!!Yeayyy..


Usia pantang 20 hari..nampak tak dah kurus sikit..hikhikhik


waktu Aqil dah 4bulan...hihihihikurus kan..OBSESSED!!




Review Set Bersalin Tropical Herbs waktu 1st confinement hari tu:



1- Herba Mandian - Sebagai mandian untuk membersih dan mengharumkan badan (20 Sachet) -

 cara guna: sewaktu rebus air mandian dalam periuk besar,masukkan satu sachet (macam uncang teh)..pastu bolehla mandi menggunakan air rebusan tersebut... Warna dia akn keperang-perangan...Dan bila mandi menggunakn air rebusan tersebut, rasa mcm segar dan bertenaga..(chewahhh)

2 - Herba Pembersih Wanita (20 sachet) - Bertindak untuk membersihkan peranakan... - 

Cara guna, rendam satu sachet kedalam air suam di dalam besen..lepas tu boleh la duduk dalam besen tersebut utk 5minit...InsyaALLAH rahim dan luka jahitan akan cepat kecut dan sembuh.. 

3 - Firming Herbal Blend (20 Packet) - haaa...ni paling saya suka...sebab dia macam campuran herba yang kita bancuh dengan air suam dan sapukan di perut utk merampingkan perut kita yang menggeleber..

.Kesannya??sangat berkesan tau...tak percaya??sila cuba di rumah sendiri..

4 - Herbal Massage Oil (1 botol) - Yang ni saya tak berapa suka and tak guna sangat..sbb ia tak cukup panas and bau dia so so je..tak best...Ia bertujuan utk ururtan semasa pantang.. Waktu pantang Bidan saya dah siap bancuh minyak buatan dia sendiri so bagi saya tak perlu guna yang ini..

5 - Calming Herbal Blend (15 packet) - Pilis sebenarnya..ni agak best jugak sebab dia bertindak utk mengelakkan kepala kita dimasukkan angin atau pening.. 

Cara guna: bancuh dengan sedikit air n lumurkan kat dahi kita..dah kering baru basuh ataupun dia akn hilang sendiri..hihihi..sape tak suka comot tak payah pakai..tapi saya pakai je...best ape..hihihi..

6 - Baby Oil - (1 botol) - Baby oil ni pon agak tak best sbb tak berapa panas and tak mengancam..sudahnya saya tak pakai langsung pon..lebih suka pakai minyak telon lagi..hihihi..

7 - Campuran Penghangat Badan (15peket) - Rupa dia macam kunyit serbuk tp bertujuan untuk membuang angin dan lebihan air dalam badan..Selepas kita mandi, lumurkan di seluruh badan kita dengan campuran ini n of coz kita rasa cam berlemuih..tapi nak cantik kan..harusla bersusah payah dulu..hihihi..

8 - Herbal Tea (10 sachet) - macam teh biasa..tp lebih kepada teh herba...dulu saya selalu miss minum menda alah ni sbb?? rasa dia....haiyoooo...pedas2 kelat tau...TAK SEDAP!!ihihihi..tp yg tak sedap tu la yang sihat kan..hurmmm..sudahnya saya just berjaya menghabiskan 5 uncang je..kikikiki..(syyhhhh jgn bgtau mak saya tau...hikhikhik)...

 - Solution nk habiskan teh ini ialah: campurkan dengan madu lebah..confirm sedap!!!Okies..akn try nanti..hihihi...

9 - Kapsul after Birth 1 (60biji)- Pil..telan je..ni pn saya ade miss gak..kengkadang lupa nk mkn kengkadang malas nak makan...huhuhuh..hopefully confinement kali ini akn lebih berdisiplin..InsyaALLAH..

10 - Kapsul After birth 2 (60biji)- Pil jugak...ape different between these two capsules??hohoho..saya dah lupa..yang pasti kena baca buku manual and description kat setiap produk ni..jgn main hentam je tau..sbb dia ade system...contoh..selepas hari ke.... sampai hari ke.... so have to follow the procedures k...

11 - Bengkung - Yeayyy menda yang paling saya sukaaaaaa.....sebab selain sangat senang nak pakai,dia pny measurement mmg sesuai sangat utk kita yang nk kurus..bengkung ni akn cover dr bwh breast smpai pangkal paha..bontot pon akn cepat kecik...hihihi..di samping perut pon akn kempis...



Cara pemakaian Bengkung style saya... 

Saya akan lumurkan dulu herba-herba ciptaan bidan saya iaitu dia ade guna air asam jawa,limau Kasturi kot (taksure la yunk..nanti sy dpt info dari dia ye...) ...lumurkan ke perut saya...pastu cover dengan daun mengkudu...pastu cover dengan kain batik yang dah di potong cukup2 utk cover perut sahaja (utk mengelakkan bengkung kotor)...pastu lilit-lilit...

(Bengkung kan nk pakai setiap hari tanpa culas,so terpaksa jaga kebersihannya sbb bukan boleh basuh...kalo basuh nk pakai bengkung ape plak kan??)

Bila herba-herba bidan saya tu dah habis,baru saya gunakan campuran peramping perut...cara sama je cuma saya letak base Losyen Mustajab Halia...bagi PANAS gileee..hihihi..saya suke saya suke..

for 1st 15minutes,rasa cam panas gileee...tp lelama ok dah..yang penting NAK KURUSSS...hikhikhik..

Bile campuran peramping perut dah habis...saya just sapukan Losyen Mustajab je sbgai asas..still ok jugak rasa dia...sy start pakai sendiri bengkung bila terpaksa berpantang di rumah mentua saya... 

time tu sedih je..yela kat rumah mak sendiri bleh je suruh adik-adik n mak pakaikan bengkung..kat rumah org,takkan nk simply suruh je kan..huhuhuhu...cerita sedih...sampaikan sementara tunggu huby datang,pakaila senget benget sket sbb tak biasa pakai sendiri..pastu huby datang baru pakai betul2...sbnrnya senang je nak pakai dia..cuma saya je yang terlebih manja...hikhikhik..

Ok..inilah review khas dari saya tentang penggunaan set tropical herbs (Amway) ni..

PRICE: estimate dlm RM300.00 jugak...

(tp tiga tahun lepas saya dapat beli dengan harga RM269.00 je tau..huhuhuhu..sekarang semuanya dah nak naik) - dah letak dalam bajet dady dah..dia pon kata OK!! yeayyyyy..

Jom sama-sama cantik n KURUS dan sihat!!ihihihihi..

UUPpppssss: Jangan risau utk makan pil n teh herba tersebut kerana berdasarkan pengalaman saya, Ia tidak akan mnyebabkan kita terkena jaundice... (tp ikut pengalaman masing-masing juge ye..)

nak elakkan jaundice, dari preggy banyak2kan minum susu kambing.. (beli Hi-goat je..senang) - che wahh cakap org,diri sendiri pon tak minum lagi..hihihihi..


Sehari sebelum deliver.. Berat 65kg after confinement 48kg...

hihihihihi

UPDATE: Kalau nak dapatkan harga promosi (dan terMURAHH) boleh pergi ke Entry ini ..Selamat membeli yaaa...

UPDATE II : Saya ada nak jual loose item yang still tak pakai lagi..ade sesiapa berminat??kalau berminat, do Whatssapp me at 012-3314056..reason nak jual sbb saya dah tak pakai n sebab tak pakai sebab anak saya terkena Prolong Jaundice and saya terkena ruam .. (which doesn't relate with this product)..so sayang tak terguna pon!!sapa nakkk please WA saya ye..
ITEM to sell: Kapsul 1 dan 2, Pilis, Penghangat Badan, Teh Herba, Firming Herbal Blend
RM100.00 only (6 items)






3 comments:

shilafaizz said...

Shila dulu guna Nona Roguy. Serasi dgn NR lepas ni pon nak guna set yg sama :). Tak kisah mana2 kan asalkn kita serasi..kalau x serasi harus tukar lain..hehe

NrlAidaHml said...

A'ahkan shila..yg penting serasi dgn kita...Nona Roguy pn antara yg jadi pilihan aida dulu jgk..tp lebih ter suka kat Torpical herbs plak..hihihi

Unknown said...

Sy Amway distributor jgk,tp x pnh force org lain beli brg atau join,cuma share apa yg sy tau kpd org lain utk bantu mereka.WeChat:MichaelKCKC 017-4416931(Michael),Michael-Ang@hotmail.com,https://www.facebook.com/dragontooth007 utk contact sy dan sy akn beri servis terbaik utk anda.Thx 4 concern ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...