Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 3, 2013

KISAH Keracunan.. Saya pernah merasai sakitnya seperti mereka..

Assalamualaikum..

Lepas kejadian 4 maut akibat keracunan makanan di Tanjung Dawai,Kedah, saya terus terfikir..

"Rupanya keracunan makanan ni boleh membawa maut.." Termenung..

PUNCA

Sebab..dua tahun lepas..saya pernah marasai betapa sakitnya akibat keracunan makanan..Saya tau betapa deritanya bile mengalami kesakitan perut yang melampau..

Sampaikan hari terakhir sebelum admitted tu saya pernah hantar message kat huby (saya kat Kajang huby kat Puchong )

"Abang..bie rasa Bie dah nak meninggal la..Sebab semua taik jadi kehitam-hitaman persis orang yang dah nak pergi"

Sedih sayu semuanya ada time tu..ternyata esoknya saya admitted sebab dehidrasi yang melampau dan darah pon semakin cair..

huhuhu..

"Buat sesiapa yang mengalami keracunan makanan tu, jangan pandang ringan ye..kalau lepas sehari tak baik jugak, silalah berjumpa dengan doktor"


Buat yang ingin tau kisah saya keracunan makanan hari tu..

Sila THROWBACK n refer kat Entry ini..

Sekian terima kasih..

Hargai kesihatan anda dan sayangi diri anda sebaiknya..
Photobucket

6 comments:

IDAZS said...

ada juga baca kisah tu. Ya Allah sedihnya. kesian juga kat tuan rumahkan.

mcm kata aida, sama sama menjaga kesihatan :)

aTieYusof Family said...

Memang teruk klu keracunan makanan ni Aida..tak boleh pandang ringan sbb air dlm bdn akan berkurang dgn cepat.. Takziah kpd mangsa..mmg kesian kan...:(

Sherwieyna Muzzawer said...

Takut baca berita pasal keracunan makanan tu kesian pula kan. Saya mudah sangat cirit birit sebab tak biasa makanan pelik-pelik. sebab tu setiap kali makan mesti berhati-hati takut tiba2 keracunan makanan pula.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

bahaya keracunan makanan ni..kena cpt2 dptkan rawatan

MaMa Rey said...

teruk juga Mommy...harap dijauhkan dari keracunan makanan ni..

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Sedey baca kisah tue.. apa la perasaan pengantin tue kan.. tp apa pun kita anggap la semua tue ujian daripada Allah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget