Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Feb 7, 2011

Hampir 2 minggu NO UPDATES!! 1st time ever MOMMY AQIL masuk wad..

huhuhu..
terlalu banyak benda yang jadi selama 'kehilangan' saya dalam arena blog ini..
rinduuuu..sudah semestinya but what to do kan??dugaan ALLAH harus diterima dengan redha..
Alhamdulillah sekarang ni saya sudah kembali di atas landasan yang betul...huuuu
suspense tak?kikikik..

okla..untuk menghapuskan tandatanya di kepala masing-masing mari saya bercerita...

LAst entry saya was B.i.n.t.a.n.g. H.a.T.i. S.a.y.a...itula entry terakhir saya sebelum saya jatuh sakit..
Mommy Aqil sakit???
yup...saya sakit..but actullay nothing serious pon!!cume terlantar 4-5 hari je..huhuhu..
selepas saya buat entry tersebut..saya pegi la pasar malam..as usual..beli nasi minyak/tomato kegemaran..sampai sana je..makcik tu tak jual..haduii..camner ni??nak makan ape plak..(sbb yg lain semua tak sedap!)..memandangkan saya dah set kt mind yg malas nak masak..saya pon decide nk beli nasi ayam yang saya rasa mcm tak sedap..tapi have to beli jugak sebab karang kelaparan pulak..orang-orang kt rumah pon adela saya beli nasi ayam,nasi ambeng n kueytiaw goreng..

sampai rumah bibik (nak ambik Aqil) saya rasa macam tak sedap badan..sakit urat-urat..sakit belakang n nafasa mcm tercungap-cungap (ade history athma)...lepas amik aqil..saya rasa lagi worst..nak dukung Aqil pon tak larat..after mandi semua, saya rasa badan panas..CONFIRM saya DEMAM...

dalam demam tu, rasa tak lalu makan semua ade..tapi have to mkn jugk kan sbb kang perut masuk angin plak..Rasa Nasi Ayam..Wekkkk..tak sedap nya!!!huh!!disgusting sungguh..pastu ter bau ade benda mcm OFF..tertelan sikit TIMUN BUSUK!!Uweekkkk..STOP!!taknak mkn dah..terus tido dalam kedemaman..

Bangun pagi..dah rasa mcm bdn dh tak panas..tapi rasa mcm lembik sgt..tak larat n perut tetiba cam sakit..tapi tak rasa nak membuang sgt..pegi jgk opis..then kt opis rasa mcm tak bleh blah..sakit perut lain mcm..terus pg clinic..doktor kata saya mcm (macam??) kena gastrik..doktor pon mcm tak sure..apela doktor ni..huh!!bagi ubt gastrik n MC for one day..ok!!balik rumah terus rest..n sakit perut makin menjadi-jadi..ulang alik toilet pon bermula...but still petang tu nk ikut huby pg test drive keta kt PJ..on the way tu, sy siap tercirit lagi..(uiksksss tak pernah kot!!buat malu je) sampai Naza je terus cari toilet n buat ape yg patut!!huhuhu..

Balik Test Drive..terus saya Demam Panas Balik..Huby pon decide nak bawak pg clinic (again??)..sampai clinic..doktor bagi ubat demam, antibiotik,cirit-birit n ORS..makan ubat..terus saya muntah dengan banyaknya!!huh..(sampai Aqil tercengan tgk condition saya)..mana taknya, bila saya berlari ke sinki nak muntah tu,dia pon ikut lari jugak!!huhuhu..ouh!!saya rasa sgt worst..sgt tak larat!!

esoknya saya MC lagi..dgn harapan saya akan sembuh dgn cepat..duduk rumah..rest je..Aqil pon hantar kt bibik sbb saya tak larat nak jaga dia n rasa cam nak tido je...tengahari tu Mak saya dtg dari kajang bawak nasi n Ikan goreng sambal..wahh favourite tu..tetiba je selera saya mcm TERBUKAK!!ape lagi saya pon mkn la sebab last sy mkn nasi bila saya mkn nasi Ayam Timun BUSUK tu..huhuhu..lepas tu dah tak jumpa nasi dah..so saya rasa mcm dah ok sbb dah masuk nasi pon dah tak cirit lagi..Alhamdulillah n biasanya kalo saya keracunan makanan cuma mengambil masa sehari je..

Malam tu.. saya mcm teringin sgt mkn Ikan..tak kisah la IKan ape pon..saya rasa mcm nak mkn ikan sgt!!(time tu sy terfikir,saya ni Pregnant ke??)hurmm..sampai kedai mkn.. keinginan mkn ikan tu,rasa mcm tertutup je!!takmo mkn langsung!!tak lalu..pandang mknan je mcm nk muntah balik je..huhuhu..so temankan aje diorang ni mkn n tak sbr nak balik!!sbb rasa mcm tak larat..tapi dah tak demam dah..(oh!!aku ni mengandung ke?tetiba rasa mcm morning sickness ni)..

sampai rumah..tak dan nak duduk, terus pg toilet sbb rasa loya sgt!!
'abg jom tolong urut belakang bie..bie rasa macam nak muntah sgt ni'..
hurmm tak dan nak urut belkang segala isi perut keluar semuanya..Semuanyaaa..termasuk nasik lauk ikan sambal yg mak saya bawak tadi..OH!!apekah ini??saya tak faham...tapi tetap have to tido n berehat puas-puas sbb esok MC saya sudah berakhir..

Esok nya pg Opis n kunun bercita-cita nak mkn nasi kembali dgn cube menelan nasi goreng yg beli kt kakak jual dpn opis ni..try dua-tiga suap..perut kembali meragam..ulang alik toilet..Ouh saya sudah tiada tenaga!!air pon dh banyak keluar ni..saya takut saya ter dehydrated!!oh..jangan!!..tapi terpaksa buat keja gak walaupun dlm ketidak laratan n rs mcm nk pitam n pengsan je..tak sabar nak tunggu 5.30ptg..

mlm tu saya mkn piza hutt n sup..pastu ok..tak keluar dh!!esoknya sabtu..still lembik sbb tak mkn nasi langsung kan mmg betul2 tak larat la..nak buat ape pon hari sabtu tu,mmg saya tak mampu!!then..teringin nk balik Kjg..tengahari tu,try mkn nasi berlauk kt umah pak mentua saya dulu n rasa mcm perut dh ok kut..cuma lidah je still kering n payau..ouh..condition saya mmg sgt teruk la..saya pon rasa 1st time saya kena mcm ni..

sampai rumah Mak dah petang..n perut saya start meragam balik dan mengeluarkan segala benda yang saya mkn n termasuk nasi  tadi secara berperingkat n sehingga malam saya tak berenti ulang alik toilet lagi...Saat dan ketika itu..saya hanya mampu terbaring di rumah mak tanpa mampu berbuat ape-ape dan tanpa menyuap apa-apa makanan sekali pon dan perut saya tak pernah berkeroncong minta diisi..Aqil pon terpaksa adik saya yg tolong tengokkan n along saya pon bantu ape yg patut..itu la untung kalo duduk kt rumah mak sndiri..sakit pening ade orang tolong...huhuhu..

Esoknya dah AHAD..Genanp 5 hari saya menderita penyakit ini..Diarrhea yg terok!!oh!!kalo diberi peluang SUMPAH saya taknak makan kakak tu punya jualan lagi!!pandang pon saya tak hingin!!petang tu..suma suruh saya pegi hospital sbb condition sya dah teruk n tak baik-baik lg kan..At 1st sy nak pg hosp Putrajaya je..sbb malas nk pg private lg..tp huby berkeras nk pg private jugak sbb dia kata nak buat ape bayar Insurans mahal-mahal kalo tak nak guna..hurmm betul jugak kan..

Dari Kjg terus ke Subang Jaya tuk pegi Subang Jaya medical Centre..or skrg dikenali sebagai Sime Darby Medical Centre..Sampai kt Emergency, doctor check..dia kata saya dah dehydrated n kena masuk drip n ubat..sampaikan air pon dah takde dlm badan n darah pon cair gile2..Uiks 1st time ever Mommy masuk wad..1st time jugak masuk air..n masuk antibiotik tru drip..1st time doktor cucuk nak masuk air tu dh gerun n agak sakit gak la..rasa mcm berdenyut-denyut..rupanya cm ni la Aqil rasa dulu..kesian dia..dahla kecik..kena rasa sakit lagi..huuhuhu..


Masuk drip...

masuk wad..Dr Sharmila was Incharge..Pakar Gastrology..huby kata pakar gastrik kot..huhuhu...dia kata..Dehydrated n lidah saya kering sgt!!BP pon dah Low..so mmg teruk la condition saya ketika itu..huhuhu..

So kehidupan di wad pon bermula...di check..di scan..semuanyala..control makan..ubt kena masuk dlm badah..n cucuk drip pon dah dkt tiga kali sbb 1st drip tu dh tak function n almost bengkak..uishhh..teruk sgt rasanya..sampai skrg pn still rasa kejutan letrik..urat still tak betull..

after 3hr 2 malam berkampung di wad..bersamaan 7days diarrhea..barulah perut saya kembali sembuh!!Alhamdulillah....Semoga saya terus dikurniakan kesihatan yang terbaik n taknak msuk wad lagi..huhuhuhu..

P/s: 1st time ever be apart from Aqil..TAK PERNAH aqil tido dgn org lain selain Mommy sepanjang 17bulan Aqil hidup di muka bumi ini..Ini kejadian pertama..n dia tak cranky langsung..Mungkin memahami Mommy dia sakit..Sepanjang 2 mlm tu juga pasti saya teringatkan Aqil n sedih di hati yg tak berkesudahan..huhuhuh...


 Photobucket

3 comments:

Yasminhamid said...

kesian awak yer.... harap dah sembuh sepenuhnya...

Mamanurin said...

mommy, moga kuat dansembuh seperti sedia kala..so sorry..mama pun tak online hampir seminggu ni dgn blog..patutlah masa cuti asyik teringat kan mommy je..rupanya mommy sakit..baiknya aqil..

NrlAidaHml said...

tima kasih ye kak min..Alhamdulillah sy dh sihat dh..
Mama,
tula lama sgt mama tak online kan..we all pon rindu dgn mama jugak..Alhamdulillah skrg mommy dh ok dah..dah kuat dh..hehehhe..Alhamdulillah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...