Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 14, 2013

Selamat Hari Raya Aidiladha ~

Ouh..rindunyaa..

Last week..takde masa langsung nak tgk blog..Maafkan saya ye kawan-kawan..been busy last week..huhu..Nanti saya balas setiap kunjungan ye..

Ouh..now..mood raya sudah mari walaupun cuti hanya sehari..

Heehee..
Raya Haji kali ni kalau ikut giliran akan pulang ke Kedah sbb raya aidilfitri dah beraya di Kajang..

Tetapi.. cuti kan sehari..mana boleh cuti pepanjang..lagi-lagi plk saya still in probation period so kalau nak cuti, memang kena potong gaji laa..ouh tidakk..banyak tuu kena potong..huuhu..

So esok hanya akan beraya di Puchong sahaja ..rumah PIL..ada buat Majlis Korban for Medina..So as usual FIL ada buat makan-makan a.k.a kenduri kecil kecilan..So mungkin seharian di sana..or else kalau boring sangat, baru saya akan ajak Daddy balik Kajang kejap..Bukan taknak balik Kajang..tapi Mak saya pun kerja on tomorrow..so kemeriahan raya tu tak terasa sangat..huhuu..

Ok bercakap pasal preparation raya haji ni..memang nan ado lah tau..sebab selalunya memang begitu..saya tak pernah masak..sebab just tolong-tolong MIL je nanti..diorang nak masak nasi Planta la ..nasi tomato..sup kambing..kari kambing..BBQ..haaa..makanan memang heaven!!tak sabar.. (saya berangan nak buat kek kukus (1st time!)..tapi tgklah dulu..malas nak pergi kedai beli bahan2..)..heheee
Haaa..Bercakap pasal Baju Raya!!

Saya mengaku..saya memang ada hantar baju raya kat tailor untuk disiapkan seminggu sebelum raya..tapiiiiiiiiiiii..until now saya masih belum mendapat baju raya yang kekonon akan sedondon hitam dengan Daddy..sobs..sob..sobs..sedehhhh..

Diberitakan..kakak tailor tu tak sempat jahit sebab anak dia tak sihat..pembantu dia jugak tak sihat..Sedehh makkk..takpela…atas dasar kawan..saya maafkan kakak tu..dan saya berharap semoga baby nya akan cepat sembuh dan kuat seperti sediakala..Aamiinnn! (Kesian kalau babies yang sakit kan..)huhuhu..

So recycle saja baju lama..mungkin akan pakai polkadot Merah dengan Medina..Daddy baju hitam..Aqil baju biru..hahahah..SEDONDON SANGATTTTTTTTTTTTTT!kikikik

So Kepada semuaa..

Selamat Hari Raya Aidiladha

Berhati-hati dijalan raya..

Dan jadikan peristiwa Nabi Ibrahim sebagai panduan agar kita dapat lebih muhasabah dan mendekatkan diri DenganNya..Amin..






Photobucket

5 comments:

norhasnizakhalid said...

salam aidil adha buat awak seisi keluarga juga..

Raihan said...

1. ohhh....rindunyaaa menantikan aida update :)

2. Selamat menyambut hari raya Aidiladha.. ada hikmahNya terpaksa berkorban dari mengambil cuti..InsyaAllah semoga di murahkan rezeki pada masa hadapan

3. kalau raya ni..masakan air tangan org tua juga lebih terasakan...

4. Jgn sediy² baju raya xsiap..semoga cepat la sembuh anak kawan aida ..InsyaAllah

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

salam aidil adha buat aida n family...akak mmg raya haji tak pernah buat baju raya..kadang tk pakai baju kurung pon..kekekeke..entah, dah mmg mcm tu sejak dulu..=p

FarahFerraDotCom said...

Salam aidiladha dear.. =D
Farah pun tak dak buat persiapan apapn utk raya haji thn nie..ala kadar jer..hehehe

AtieYusof said...

Salam AIdil Adha Aida.. kira meriah juga tu sbb ada korban.. kami pn cuti sehari je..malas balik, so beraya bertiga je lah.. masak rendang daging makan dgn ketupat segera..haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...