Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 4, 2013

~Kisah Abg Aqil Jaga Medina~

Assalammualaikum..

Salam di hari Jumaat yang indah..

Kali ni saya nak bercerita tentang Aqil & Medina..

Dua beradik yang mula dapat menerima di antara satu sama lain..

kalau terpisah sekejap,mula lah rasa tak bahagia..mula lah rasa tertanya-tanya..(walaupun Medina tak boleh bercakap lagi,tapi dari riak wajah dia, kita dapat merasa)..

Jadi..sepanjang 8 bulan Medina hidup di muka bumi ni, Aqil dah mula belajar untuk menjadi seorang abang yang sangat PROTECTIVE!

Sejak Aqil dah pandai jaga adik dia, saya pun mulalah berani untuk tinggalkan mereka berdua ketika saya mandi..ketika saya solat dan ketika saya masak!

Ternyata..Alhamdulillah Aqil memang boleh diharap..

Aqil tahu nak jauhkan benda-benda yang tak elok yang mengundang bahaya kepada adiknya..CONTOH:

-Benda-benda tajam (mainan yang ade macam lidi tumpul pun tak boleh tau)
-Benda-benda kecik yang mudah masuk mulut (blocks (lego) kecik pon dah menjerit,Adik tak boleh makan)
- Wayar/charger/plug.. (bahaya!)
-Duit Syiling
-Adik dia pergi jauh sikit dari pandangan mata dia, cepat-cepat dukung adik dia,datang kat hall balik..

So memang no wonder la mereka tak boleh berpisah..kasih sayang mereka terlampau kuat..

Aqil tu sejak adik dia beberapa hari pun, kalau dengar ade orang nak bawak balik je, cepat2 menjerit dan menangis "TAK BOLEHHH!!!!!!!!!!!!!"

Huhuhu..

Semoga kasih sayang mereka kekal hingga ke Syurga..

Amin...

Ini kejadian petang semalam...Sampai je rumah after balik kerja..

"Aqil..tolong tengok Medina ye..Mommy bukak Ryukendo.. Mommy nak pergi mandi and sembahyang kejap"

"Ok Mommy.."

Lantas saya ke tingkat atas, tinggalkan mereka kat living Hall bawah..

After 30mins..

Tadaaaa...

Aqil pon jerit.."Yeayy!mommy dah mandi eh?" "Dah sayang.."


Abang layan Ryukendo..

Adik dok berangan nak berjalan-jalan..

haihlaa..

Senang kerja Mommy kan..

Tu pasal Mommy tak kuruih-kuruih..

Helper yang sangat berguna dah ade kat rumah..heheee

Happy weekend uolss..



Photobucket

13 comments:

Hati Ema said...

pandai Aqil jaga adik

Rose said...

salam singgah cni....
pandai abg...x kacau pun adik :)

aanie said...

bagus abg aqil ni....pandai jaga adik...mcm dah besar je dia...:)

eug|ena said...

bagus lah abg aqil ni! boleh diharap ;)
kalau saya tinggal adik dgn aniq.. dia yg lari tinggal adik ckp takut *sabau je la

Cik Cammy Lia said...

gud boy sgt abg ni.....

Norhasniza Khalid said...

alorh! pandai ke abang nak jaga adik tu.. hihi

aTieYusof Family said...

alo..lo..lo...suka lah dgn abg Aqil ni tau..pandai jaga adik..mmg nampak dia sgt melindungi adik dia kan...
bila lah Pa'e nak ada adik ni..huhu..

~MommyAqilMedina~ said...

Ema:Alhamdulillah..

Rose: Thanx dear singgah sini..So far,memula dulu je dia kacau adik dia..sekarang tak lagi..hihi

Aanie:hehee..Alhamdulillah..

Euglena:Hehe..kelakarlah abang aniq tu..nanti dah besar sikit mesti dia pandai jaga adik..

Cik Cammy:hehe..Alhamdulillah..

Mama As:InsyaALLAH pandai kot..

Atie:InsyaALLAH..kalau ade rezeki,mesti lekat tu nanti..doa banyak2 ye dear..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

bagus la abg aqil
pandai jg adik

MaMa Rey said...

sweetnya abang adik..:)bagus lah abang dah pandai jaga adik..penyayang si abang ni..:)

Lily@MamaZaraZareef said...

Alalala..cumeinye tgk medina..dah pndai berdiri n nak jalan ya..^_^

kayyana said...

pandai aqil jaga adik ye.

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Dah boleh diharap yer Aqil..senang la mommy sikit kan.. =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget