Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 21, 2013

Feeling Exhausted - Dilema Kerja Sabtu

Assalammualaikum..

back in reality..

INFO: Alhamdulillah jenazah Arwah Nenek saya (atau saya panggil Tok Ne) dah selamat dikebumikan di Hulu Langat..Semoga Arwah ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman..Amin..

So weekend lepas...Saya rasa teramaaatlah penat..sebab non stop travel!

Sabtu tu saya kerja macam biasa..pukul 10 pagi tu saya call mak saya, tanya keadaan Arwah tok Ne..Mak saya kata dah nampak ok sikit..Arwah diserang sakit tiba-tiba sejak 3hari sebelumnya..taknak makan dan minum..Sakit tua...tiba-tiba pukul 11 45 tu mak saya call,tanya,
"hari ni tak boleh datang ke?"
"Kenapa mak?"
"Atuk dah teruk balik pulak"
"haa..ok ok kitorang datang sekarang lah.."

Jadinya saya pon mintak excuse dari Boss saya, dan pukul 12 tu terus saya gerak pg balik dan ambil anak-anak saya..

Tiba-tiba pukul 12.10 macam tu, along saya call..dia kata atuk dah TAKDE..sedih sangat..sebab tak sempat..

Saya terkilan sebab tak dapat jumpa atuk saya buat kali terakhir walaupun hari raya haji hari tu..saya tak balik sana walaupun dekat..haih ralat sungguh!Takpelah..dah takdir nya begitu kan..saya akan Doa  sebanyak mungkin buatnya ..InsyaALLAH..Amin..

So Sabtu tu saya balik after tahlil malam pertama...Pukul 9.30 dah sampai rumah..rasa exhausted amat!!

Ahad tu tetap teruskan perancangan ke Desa Water Park sebab dah janji dengan semua..Kehidupan tetap di teruskan..dan lebih kepada membawa anak2 bermain air je..

masuk DWP pukul 11 pagi..balik tepat pukul 4..dah pergi makan..balik rumah...siap2 pergi Tahlil malam kedua..

Memang penat tak larat semuanya ada..tapi kehidupan perlu diteruskan..walaupun saya tak punya waktu rehat langsung, tapi tanggungjawab tetap perlu dilaksanakan..

AFTER ALL..

Saya rasa working on saturday doesn't suits me at all!!

Saya rasa macam dah tak larat dah nak kerja hari sabtu..

Sebab saya penat saya lelah..

Iya..saya tau..walaupun hanya separuh hari, saya tetap tak boleh terima bila komitmen disini memerlukan saya lebih banyak daripada anak-anak dan keluarga saya..

Sekarang ni masa nak balik kajang pon terhad sebab bila dah kerja sabtu, buat saya rasa tak larat sangat nak balik n tido di Kajang.. (bukan alasan ok!) then hari ahad sahaja yang ada untuk saya pulang ke sana..

Abah saya, tak usah cakaplah..membebel kalau saya tak balik sana berminggu-minggu..salahkan saya bila cucu-cucu dah tak kenal dia..Ouh sedih mak tau!!

kalau lah badan saya boleh di kerat-kerat kan senang..

Masa untuk diri sendiri lagi lah takde..itu saya boleh compromise lagi..tapi bila anak2 esok2 dah start complaint, memang saya tak boleh nak compromize langsung lah kan..huhuh..

So takkan nak cari kerja lain lagi??

Penat nak pergi interview..penat nak apply kerja..penat nak adapt dengan benda baru..penat nak tunggu probation period habis!

Haih!MODE PENAT SUNGGUH!!

Bilalah nak slow talk dengan boss ni..ingat nak mintak kerjasama dia lah..Kalau boleh saya di excusekan dari kerja hari sabtu..if not..saya terpaksa cari kerja lain..no choice!

Walaupun hubby tak bagi saya tukar kerja, tapi yang menghadap nya sapa?saya jugak kan?

haih!...

Mode: PMS (legaaa..ingat dah preggy lah sebab lambat 10 hari..Alhamdulillah Medina masih kekal dengan title adik lagi..kikikikikik)



Photobucket

4 comments:

Raihan said...

Harap Aida dapat bersabar..mmg penat keje saturday..

aanie said...

betul!! masa blm kawin dlu still ok la kan nak keje ari sabtu....tp dah kawin, sgt la x best sb masa bersama family sgt terhad...

IDAZS said...

alahai.. sian aida.. harap dapat selainkannya secepat mungkin ya :)

AtieYusof said...

mMG PENAT LAH klu kena keja Sabtu..tak cukup masa utk anak..tak cukup masa utk diri sndiri..huhu..letih! apa pun moga dpt urus masa dgn baik ye AIda..mana tau nti dpt keja lain yg boleh cuti sabtu tu pn 1 bonus...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...