Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jul 12, 2013

Weekend~1st time nak masak for Ramadhan!! Akok oh Akok!

Assalammualaikum..

Salam Jumaat pertama di dalam bulan Ramadhan 1434H..Alhamdulillah..

Sejak berpuasa ni saya tak pernah masak kat rumah..Selalunya kamii akan pergi Bazaar dan beli ape-ape yang patut..

Hari pertama saya sendiri pergi Bazar di Taman Medan..Hari kedua dah tak larat dah..sebab bukan ape..frust dengan Bazaar Ramadhan yang mahal dan tak sedap sangat pon!huh!

Lepas pergi Bazar kami terus ke rumah FIL untuk berbuka di sana..Kat sana MIL dah siap2 kan semua..saya just tolong hidang je..dan tunggu masa untuk berbuka..hihihi..Menantu contoh ok!hahaha

So esok seperti yang ditanya oleh hubby "jadi bila kita nak buka kat rumah?" saya jawab "esoklah!"

Wah..tadi saya dah siap cari resepi yang sepatutnya untuk hari Sabtu dan Ahad..cari resepi kat MyResepi..Menu yang dirancang adalah :

SABTU:
Kerabu Pucuk Paku +kerang rebus dan taugeh (1st time buat)
Ikan Tenggiri masak lemak cili api +belimbing buluh
Udang Sambal
Desert:
Air Punch! (sirap campur Oren)
Buah Anggur
Kuih AKOK!
 hahaha..ini dlam angan-angan saya dalam percubaan nak buat kuih akok ni..sebelum ni saya tak pernah buat pon!!huhuhu..Tetapi memandangkan hubby saya sangat gilakan kuih akok tu maka, saya harus cuba!!tetiap hari p beli kuih ni kat Bazaar tau..nak kata ada darah kelantan,takde pulak..haih..musykil ni!!hihhi..Semoga kuih akok saya menjadi!amin! (mode:nak pg cari telur itik kat pasar esok!)

AHAD:
Sup Ayam +Lobak Putih (Sedap!milk booster)
Daging Bakar Cicah air asam versi Utara
Kangkung belacan cili padi!
Desert :
Kuih Onde-onde (1st time buat tapi InsyaALAH mudah je..)
Bubur Pulut Hitam
Air Punch jugak lah..senang..hihihi
Buah Epal +Oren

Wahh ..ini perancangan ok!!nanti kita tengok hari Isnin, samaada semua ni berjaya dilaksanakan ke tak..kikiki..

Resepi dah tebal ni semoga semuanya menjadi amin!!hihihi


Photobucket

11 comments:

IDAZS said...

sedapnya menu..bagus betul dah ada perancangan. saya ni tatau lagi nak masak apa. tahun ni tak excited nak masak lauk pauk sebab makan sorang. en.suami tak makan nasi bulan posa. huhuhuhuhu

tak sabar tunggu isnin, nak tahu menjadi ke tak akoknya.

gud luck ya :)

mila said...

byk btl mknn sis nk bt ye.hehe. gudluck...menanti isnin ni update cmne ahaks

SSulieana said...

dasyat la aida punya menu...semoga terlaksana hajat mu aida...su tak dapat rasa dpt tengok gambar pun jadikkk laaa...hehe

Unknown said...

banyaknya..saya kalau banyak gitu beli je la maknanya..hahaha

NrlAidaHml said...

Ida:ni baru perancangan..tak tau lah terlaksana ke tak..kikik..hubby ida diet ke?tk mkn nasi..

Cammy:hihih..mintak2 la jadi semua ni kan..kiki

Ssu:Kikiki..Su..dahsyat kan..tak tau la jadi ke..haaha..

Diana:kt kl ni klo beli semua2 ni sehari dh cecah RM40..cm better masak kot..hihihi..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Bnayaknye...moga dapat terlaksana... :)

Bunda_nora said...

Alhamdulillah, selamat memasak...

salam ramadhan dari bunda...

Unknown said...

wah banyaknya rancang menu tu MommyAida..:)

jgn lupa share ya..nak try udang sambal tu..:)

Anonymous said...

menarik sume menu tu..paling kagum tgk aida rajin nk buat kuih muih sndiri..kalau akak memang x reti..wuwuwu

AtieYusof said...

Hihihi..rajin nya nak masak..
sy 1st masak semalam(ahad)...lain hari nya beli..haha..
tapi mmg lah makin mahal kan? klu jumpa yg sedap OK lah, klu tak mmg rugi..bazir je lbh..:)

kayyana said...

hari ni dah ari isnin.. jadi ke resipi tu sis? hihih..bleh share nnt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...