Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jul 4, 2013

Day 1- Perjalanan ke Nanning, China..

Okla..memandangkan pengalaman masih fresh lg..kenangan masih di hati, jadinya My Travelogue to Nanning China lah yang akan saya up dulu ye..

PERJALANAN ITU -

The day before (Jumaat)..Saya n hubs telah dilanda demam..Yes demam!!Batuk+Selsema semuanya ade..in fact satu rumah kena demam except for kiddos..semuanya takde suara..saya dah mula rasa lelah dah..sebab..Hubs saya tu, kalau kena sakit sikit..ter sangat lah lembik..sebab..dia suka layan sakit yang datang..

Tapi dalam demam-demam dia tu, kami bergegas jugak membeli Baby Carrier Medina kat Fabulous Mom (next entry ye)..Malam tu kami ke Sunway jugak, sebab nak beli Kasut En Aqil yang dah takde kasut akibat dah tak muat..Tetapi..semua kat Al-Ikhsan takde yang berkenan di hati.. (we're prefer sport shoes)..ade yang berkenan sumanya takde size pulak..GGrrr!!sampaikan dah tak larat sangat sebab carry si medina lah...berjalan ke sana sini lah..aduiiyaiii..

Akhirnya..kasut yang di cari tak jumpa nak beli..nak beli Converse pon kedai dah tutup (at 10pm)..nak beli kat Vans pon sama (bile dah decided lah kan..)..sudahnya..balik dari Sunway dengan hampa!!

Decide tuk pg Uptown Danau Kota n beli selipar Crocs yang elok skit...huhuhu..so dari Sunway ke Uptown..dapat kasut..Aqil dah start cranky sebab dia dah letih jalan..nak balik tido..cepat2 beli Kasut Medina Inspired by Converse (RM25 saja)..then...terus bergegas pulang at 1am.. (Barang semua tak pack lagi ni..)

Sampai rumah..demam makin teruk..kepala pusing!terus tido tanpa pack ape2 pun even esok nak gerak pukul 10am..

29 June 2013

Bangun at 6.30am..Kepala still weeng lagi..suara dah start sengau..akhirnya gagahkan jugak start packing semua barang at 7.30am..

Anak2 dah start bangun at 8.45am..Mommy tak siap kemas lagi..Daddy still tido..sudahnya Mommy yang kelam kabut , mandi siap, n Kejut daddy at 9.30am..

At 1st daddy cam dah taknak pegi sebab dia kata tak larat sangat..uishh mana boleh..rugi kot kalo taknak pegi..Hotel suma dah tempah ticket Flight semua dah ada dalam tangan..Paksa jugak pergi walau muka Daddy macam ke hapa je..Dengan condition Mommy yang weng...tapi semangat gile nak pg..terpaksa jaga hati n mood daddy yang swing..Anak-anak lagi nak take care , memang mencabar keimanan betul..

Yang daddy tau, hanya bawak diri sendiri..sakit hati kan!!tapi disebabkan mommy tergedik-gedik jugak nak pegi, terpaksa padamkan kesakitan hati yang ade..hihuhuhu..

Pukul 10.20am start bertolak dari rumah ke airport..Flight pukul 1.15pm..elok sampai je kat Tesco Puchong, Bearing Estima, tercabut pulak!!haihlaaa..macam-macam hal!!nasib MIL n SIL also BIL dah bertolak dulu ke LCCT dengan satu kereta lagi..So depa boleh start check in dulu without waiting for our arrival.

Solution kepada kereta rosak tadi, Hubs n his cousin (yang hantar kitorang ke airport) bergegas naik teksi utk patah balik ke rumah kami dan mengambil kereta kami sebagai alternatif lain..

Pukul 11.30am mereka sampai dengan kereta saya dan teruslah kereta itu dipecut ke LCCT dengan kadar seberapa segera..

Sampai LCCT at 12.15 pm..kelam kabut check in luggage n terus ke balai berlepas..sebab memang Flight dah memanggil-manggil..

saya frust lah jgak, sebab tak sempat nak buat call..tak sempat nak check in kat FB..semuanya tak sempat..sedihh..hihihi

Elok masuk dalam flight plk, dalam lima mins cam tu flight pon bergerak n terbang ke Nanning...gile pantas kan!!huhuhu

Sampai di Nanning ukul 4.20pm.. (waktu mereka adalah sama dengan Malaysia)..

Ok check out proses adalah sangat lambat..dengan Imigresen yang lembap..dengan keadaan air port yang agak usang dan PANAS! sangat menjengkelkan saya..

dah lah Medina tak tahan Panas..nasib baiklah dia elok je tido dalam Gadget dia tu..hihihi..so Check out process take in about 1 hour..lembpss kan..huhuhu..

Keluar je Airport, terus kitorang macam tercengang-cengang lah jugak..sebab tak biasa or to be exact tak pernah sampai pon Nanning ni..tapi buat-buat pandailah jugak..cari stesen Teksi, Takde, sudahnya kami telah di sapu oleh ulat yang agak baik hati lah jugak..So perjalanan dari Airport ke Ming Yuan Xindu Hotel adalah dalam lebih kurang 30mins.. dengan harga RM75.00 (RMB130.00)..kami menaiki dengan dua kereta yang agak besar..

Sampai hotel je terus..Wahh..Hotel 5 bintang di tengah bandar Nanning memang meng wow kan kami..dengan condition hotel yang ok, dengan semua orang yang friendly, kami pon check in ke Hotel dengan hati yang gumbira..Plus minus kami sampai di Hotel around 7pm...

Terus mandikan anak-anak..and ingat nak keluar balik (jalan-jalan) di tengah bandar Nanning..
Tapi En Daddy tak larat sangat..plus Medina pon dah tido..sudahnya, kami pon landing saja di hotel malam itu excep for PIL n family..n Aqil pon sama ..pergilah mereka kesana sini..menikmati malam di Nanning..

Esoknya??to be continue ye..nanti boring plk panjang-panjang sangat cerita kan..hihihi..























Sambung esok yeeee...



Photobucket

2 comments:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Bestnye Medina dah sampai China...^^

pelangi chenta said...

Bestnya kak.berjln2 di bumi china

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...