Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 13, 2013

Sakit Perut dan sakit hati dah berakhir...

Cerry Berry saya

Alhamdulillah..sudah beransur pulih after saya consumed Air kelapa!It really works!!Seriously..Al kisah..saya post status kat FB pasal sakit yang berlarutan ni..sekali tu ada kawan saya bagi petua Minum Air Kelapa..saya pon apa lagi,semalam tengah hari,terus saya minum (dengan rakusnya)..Alhamdulillah lepas tu saya dah tak bery bery dah..Alhamdulillah.. (Lega dapat kentut macam biasa..)hahahha..SO sesapa yang kena Food Poisoning, terus cari Air Kelapa Ok!!

Kisah Stress Pasal Ilham Hotel,PD hari tu..

Semalam pon hari stress untuk saya lagik (yes Again)..call hotel nak double confirm booking n nak buat payment – sekali tu bilik untuk hari sabtu tu memang dah penuh n kiranya memang orang tu tak dapat tolong saya untuk carikan bilik lain lagi..So Saya dengan sakit hati nya saya terus letak phone..tanda sakit hati yang amat sangat.. (saya tak boleh maki orang tu,ntah,kemarahan tak sampai otak..)-buat grup Bengang kat Wasapp yang involve mak saya,along.angah n adik saya..orang lelaki tak boleh involve sebab diorang tak suka face benda remeh..

Lepas survey n cari hotel lain here and there..unfortunately, semua bilik dah penuh kat serata PD on 16/11 tu..sedeh tak sedehnya lah hai…Mak saya pon dah mengamuk-ngamuk dah sebab semua barang makanan dah beli…TERTEKAN! Lastly, terus decide nak pergi 2hari 1malam je.. (kejap sangat..sob sobs sobs..) Terpaksa rela..Confirmed dengan Ilham tu then ambik untuk hari Ahad balik Isnin..SETTLE!!

5 mins later..tetiba Ilham Hotel tu call balik!!Wahh berdebar ni..hihihi..sekali tu Manager dia terus call dan cakap ada orang buat cancellation dan dengan gembiranya saya dapat bilik untuk 16-18/11 (as per scheduled..)..Alhamdulillah..Kepeningan telah berakhir..dan segalanya ku terima..Eceh.. (nasib baik saya tak marah-marah orang Ilham tu at a 1st place as per advised by all my Kakaks..hihihi.. mungkin ini hikmahnya..)So sekarang dah tak sabar dah nak pergi..After all..saya nak rileks…Saturday,please come to mommy quickly!hihihi

P/s: Terima Kasih ye kawan-kawan yang sudi mendoakan kesihatan perut saya..Sayang korang ketat-ketat!


Photobucket

6 comments:

AtieYusof said...

Kan...ada hikmah di sebalik smau tu..kena sabar sikit jer..hihi..
Alhamdulillah sakit perut tu dh OK.. mmg air kelapa penawar klu keracunan makanan ni...
best nya nak bercuti2 kan..:):)

Raihan said...

Alhamdulillah...cerry berry dah baik...kalau x...mmg xtahan...btw selamat bercuti.....jgn stress²... :)

Zaila Mohamad said...

hahaha kita orang pompuan ni cepat sangat stress kan? hihi

akak pon terpaksa holiday di hotel sebabnya kes dah booking hotel di Putrajaya kerana Husna ada konsert GA di MMU Cyberjaya, sekali konsert tu ditunda minggu satu lagi dan dibuat di PJ, mula2 macam stress je tp lama2 pk ada hikmahnya, Allah nk suruh akak rehatkan badan lah tu..sesekali berehat di hotel bersama anak-anak

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

Alhamdulillah aida dah sihat mcm biasa. Akak pn br tau air kelapa penawar utk sakit perut ya. Apepon,happy holiday k..:-D

::NureeN:: said...

bila sakit ni org ckp hapus dosa2 kecil kan...

mmm sape x bengang bila kita dh book, last2 ckp x der..
mmg bengang arr...
tp ALLAH tu maha adil..
dia tetap akan menggembirakan hati umat2 dia yg bersabar..

mmm pasal cheesekut tue, nak pakai blender pon boleh la..
cua tgk blog mamatisya ni
http://mamatisya.blogspot.com/2013/10/resepi-cheesekutsedap-mudah-disediakan.html

kayyana said...

hahaha... klu ade budget lebih leh cuti cuti kat grand lexis tu.. puas at. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...