Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 11, 2013

4 hari sudah sakit perut yang tak ketahuan punca - hampir masuk wad!

Assalammualaikum..

Salam petang Isnin..

Alhamdulillah,masih mampu mencoret sesuatu disini..

Alkisah..

Petang Khamis..saya rasa loya-loya..ingatkan loya-loya biasa..lepas tu ignore..

Malam tu,terasa seram sejuk..haih demam pulak..buat tak reti lagi..

In between dari pukul 12pg tu ke subuh saya rasa tak selesa..sakit perut melampau..tapi takde rasa nak membuang pon!..saya tahan lagi walau dah merengkot macam hape je..

Subuh ..bangun..nak solat..teruss..UUwwekkkk.. Kali pertama dan seterusnya ketiga kali.. (haih perut ni dah kenapa?)

Tak larat pergi kerja,terus decide nak MC..pukul 8pagi cerry berry bermulaa...Anak2 dah start bangun,dan Husb pon mula menjalankan rutin tak biasanya dengan memandikan anak2 dan bersiap untuk hantar anak (selalunya saya yang buat semuanya)..saya pon ikut sekali bersiap sebab decide nak pg SDMC terus untuk bertanyakan pakar perut saya di sana.. (last time was admitted there with pakar Gastroenterology)

Around pukul 11.15 sampai SDMC, register n nak masuk bilik doctor agak lambat sikit kebetulan Jumaat tu ramai patient..saya dah tak tahan nak tanggung sakit..bila jumpa doctor, dia pon terus suspect saya kena Viral Fever (apa kaitan?) dan terus suruh saya buat blood test..padahal major sakit saya ketika itu adalah PERUT..demam tu sekadar sampingan..haih..pg jugakla buat blodd test yang akhirnya costs us RM454.00 per treatment! (nangis saya tau bile kena bayar Out patient bill cenggituuu)

Lepas buat blood test, kena ambik ubat..settlekan bill n naik balik jumpa doctor balik..(Tunggu Datin Dr Sharmilla tu dah nak dekat sejam lebih..Mak datin sungguh!)

After all,blood test semua nampak cantik dan bukan denggi pon..(sapa kata saya kena denggi?tak faham!)..then bila saya mengerang-ngerang sakit perut lagi, terus dia kata kena masuk air n nak admit kan saya since saya tak boleh makan n minum.. TAPI!!bila saya kenang-kenang dia cakap yang dia takde untuk 2,3 hari ni sebab ke Kuching maka, nampak tak berapa lama dia nak tahan saya kat situ?terus saya kata taknak!! THEN..dia kata lagi..kalau sampai malam ni saya still tak ok lagi, kena admit n dia akan jmpa saya on Sunday..Oh..dia bagi ubat,saya kena makan ubat (yang dia pon tak pasti safe ke tak untuk breastfeeding mother)..then terus balik..(saya makan sekali je ubat tu..sebab saya takut affect Medina sebab bile saya pump susu, terus susu saya bertukat kaler pucat!)hurghh..

Malam tu feeling better..(ouh mungkin food poisoning)..tapi saya tak makan apa-apa langsung satu hari..saya tak rasa lapar dan mungkin elok begitu..(untuk rilekskan perut..)

Esoknya..rasa kuat sikit walaupun masak hanya mencampak-campak je ape yang bibik dah sediakan..gigih makan on 3pm..but still perut tak boleh simpan makanan lagi..membuang with watery condition!(perut tak sihat lagik..)..malam cuba makan burger..separuh je mampu..dan berehat lagi..

Ahad..Gigih untuk menguatkan diri sebab semangat gile nak pg SPA.. (Next entry k..)..pagi tu makan nasi lemak dan after 5hours kat spa pon perut nampak nya ok..tak meragam..cuma nak membuang still ade..balik masak..makan..dan...membuang lagi dengan condition yang sama ketika saya masih bershopping barang dapur di Giant..isy..isy..isy.

Dan hari ni..getting worst again..(macam nak kena masuk wad jugak je..) makan nasi goreng..membuang..makan roti coklat..membuang..dan dengan tak beraninya, saya tak makan langsung lunch tadi pon..badan pon getting weak..dan..kita tunggu je lah seterusnya ye..

Semoga kondisi perut saya ni akan kembali pulih dan sihat..AMin!!

Photobucket

8 comments:

AtieYusof said...

Lahhh..kesian Aida..ingatkan smlm pegi SPA tu sihat jer..rupanya smbil menahan perut tu ye..huhu...klu masih sakit, baik admit..takut lah skrg ni mcm2 penyakit tak terjangka tau..Nauzubillah! harap2 Aida beransur pulih ya...

Raihan said...

Aida....akak doakan semoga cepat sembuh..Amin

LiLy @ MaMaQiStInA said...

MOga takde apa2 yang seirus.. & moga cepat sembuh ye..

Maria Firdz said...

moga cepat smbuh..

SSulieana said...

alahai..siannya, semoga cepat sihat aida...

kayyana said...

kesiannye.... kerap mnum air masak byk byk ye... sbb tkut dehidrate plak nanti.. take care.

IDAZS said...

Ya Allah, kesiannya Aida, get well soon dear :)

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

alahai..siannya aida..harap cpt sembuh ya..xpelah msk wad asalkan cpt baik k

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...