Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 21, 2013

Mengingati M.A.T.I

Mengingati M.A.T.I

Pernah tak Antara kita semua terdetik perasaan betapa dekatnya kita dengan hari kematian kita?

Saya sudah melalui DUA KALI perasaan ini (1st time waktu awal tahun lepas)..dan ketika ini perasaan itu masih menghantui..

Perasaan tidak tenteram..tak sedap hati..rasa tak sempat..rasa sikitnya amalan yang telah dibuat dan lebih sayu adalah perasaan untuk meninggalkan anak-anak..

Entahlah..perasaan itu lebih kepada perasaan takut..Takutnya pada azab kubur..takutnya pada balasan Allah..dan seterusnya menjadikan saya insaf yang teramat sangat..Sungguh..saya takut akan kematian..Saya tau setiap yang hidup pasti akan merasa mati..Bila dan dimana ia tetap menjadi rahsia Allah..

Cuma apa yang mampu saya dan kita semua lakukan adalah memperbaiki kehidupan sekarang dan dekatkan diri lebih lagi dengan Allah dan kurangkan membuat dosa..Semoga saya mampu untuk menghadapi saat kematian dengan tenang dan semoga semua amalan saya diterima oleh Allah..

Saya juga berdoa semoga anak-anak saya akan turut bersama saya supaya mereka tidak akan merasa kehilangan..sebab hanya Allah sahaja yang tau betapa rapat nya hubungan kami sehinggakan mereka tidak akan mampu berpisah dengan saya..lenanya di bawah lengan kiri dan kanan saya ..celik mata mereka hanya akan ternampakkan saya…Mereka hanya mahukan saya..dan saya tahu Allah telah merancangkan sesuatu yang indah buat kami..InsyaAllah..
Semoga perasaan yang saya lalui ketika ini lebih kepada peringatan untuk saya untuk menjadi seorang mukmin yang sejati..InsyaALLAH..

#MuhasabahDiriDiHariKhamisYangIndah

P/s:Nanti saya blogwalking ye kawan-kawan..Promised!InsyaALLAH..

Photobucket

3 comments:

AtieYusof said...

InsyaAllah..moga kita semua dimatikan dlm keadaan baik2..
erm! sy plak Aida sllu termimpi KIAMAt...mmg takut..
selalu tertanya pada diri sy..bersedia kah utk Menemui-NYA...

mila said...

sy sll kot pk mati.kdg tu ble bce org2 tdkt meninggal..insaf je rsa..xthu keadaan kite cmne nt..huhu

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

akak pon selalu mcm tu..esp kalau ada keluarga terdekat yg meninggal dunia..lagilah rase turn kite ni bilalah pulak kan..amal ibadat tak cukup lagi..hukhukhuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...