Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 25, 2013

6th Maternity and Children Expo at MidValley..

Unplanned sebenarnya saya terjah 6th Maternity & Children Expo tu..

Sebab lepas kerja hari sabtu tu saya memang nak terjah IOI ..nak beli walker untuk anak Ucu saya..(Baru melahirkan Baby Girl on 19/11/2013)

Tetiba bile saya tgk FB Expo tu,memang menarik hati sangat..plus Booth Sweet Cherry pon ada kat situ..huhuhu..
Saya pon apa lagi..tanpa berbelah bagi..terus memecut laju melalui Jln Klang lama ke MidValley..dengan harapan,parking senang dan kalau susah cari parking saya akan guna Valet Parking (4 jam pertama RM15..okla tu kan?)

Sesampai je Mid Valley baru traffic sedikit sesak sebab semua orang menuju ke parking bay..nampaknya semua full,saya masuk je parkin gbay yang kekonon ada 50 bays parking available lagi..

Alhamdulillah selepas melilau tak sampai 10 minit pon,akhirnya ada satu family yang baru nak keluar dan balik di hadapan saya,maka saya pon dengan rakusnya mengambil parking mereka..(terasa bertuah sangat!!sebab saya pernah cari parking almost 1jam tau kat MidV tu!)

Dan etrus ke tingkat atas..dan bermulalah pengembaraan saya di sekitar Expo yang bagi saya:

    1.      Paling best Expo ever!
    2.    Banyak barang esp for babies n mommies
    3.     Ada Booth Tommee Tippee yang ramai sangat orang serbu..harga memang yang TERMURAH! RM28 untuk 2 botol 9 oz yang colourful!TAPI..orang yang beratur, saya rasa ada kot 500meter..Panjang gile yang bagi saya counter pembayaran dia sangat tak effisien!Buat saya yang ingin menjimatkan masa ni,memang tak la kot nak beratur!hihih..takpelah..selamat maju jaya buat yang beratur tu ye..
    4.    Booth Pureen pon sangat best..baju bajan semuanya cantik2 dan harga RM10-RM15 ..memang berbaloi..sempat borong 4 pasang baju Medina..
    5.    Lagi satuBooth Bebe..cantik-cantik baju dia tau..lepas tu ada disc 70%..jatuh sehelai baju cantik girl,RM5.07 je tau..tapi saya tak beli pon..pening lah nak pilih..huhuhu
    6.       Pampers ada kat situ Drypers,Mamy Poko dan aLampein..Tapi saya tak beli pon..sebab saya prefer Pet Pet pny brand..Medina tak tahan kalau pakai Drypers..Mamy Pokok mahal lor..hihihi..
    7.       Kedai mainan pon ada tau..banyak sangat..Fisher Price la,Simple Dimple..Saya ingat nak tgk Push Walker utk Medina,kat FP ada disc 20%..dari Harga Rm169.90 jadi RM140++..sekali tu jalan-jalan lagi..ade satu kedai mainan RM88 je push walker jenama Play Skool.. Aduhai..bestnya lah kalau saya bawak duit banyak..huhuhu..
    8. Booth untuk nursing n breastfeeding pon banyak sangat..FabulousMom,MomLittleone,Luna tots dan banyak lagi..memang berbaloi Expo kali ni..
    9. oh ya..booth untuk Baby Carrier yang Ergonomic pon melambak..sum more ada less tau..haih..rambang mata di buatnya..Ergo,Boba,Pognae..kalau time saya tengah mencari SSC ni dulu,dah lama saya singgah n try-try..mesti berbaloi...huhuhu (Pognae tuu..susah kot nak cari Official kedai dia..)
    10.    Lain-lain..banyaaakkk lagi..Best n rugi kalau tak pergi..
    11.     Esoknya saya ajak jugak Hubby pergi ..tapi dia kata “malas!”..erghh stresss..




Baby Bath head to Toe

kalau beli satu RM12 (kat luar RM14)
beli dua dapat RM20.00

Murah..


Antara paper bag yang dapat..hihihi


Nursing Bra ni pun murah jugak RM20.00 saja..



Ubat gigi Abg Aqil..

RM4.00

Kalau yang sekali berus gigi tu RM3.00 saja..

lepas tu dapat free gift lagi..hihihi


Free gift n toys Medina RM6.00



Baju bajan Medina..

RM50.00 for All!!





Disebabkan saya dah boikot semua barangan from Johnsons makanya saya telah memilih Pureen sebagai pengganti..

RM12.00

Lepas tu turun Jusco..beli walker kat sana memandangkan kat Expo tu xbanyak choice..huhu


Jusco buat offer RM139.90 only..
2 in 1..baby walker and rocker..


RM149.90



Tangkap gambar car seat ni sebab memang nak beli car seat..nak tunjuk kat Daddy..tapi daddy malas dah nak datang sini lagi..huhuhu


RM120.00 kat Expo..

Tapi simple sangat kan...





Photobucket

6 comments:

ezlinda hisam said...

bestnya shopping brg baby.. harap satu hari nnt saya dpt juga pengalaman mcm ni... in sha Allah.. aamin..

Sha said...

Wah.. Banyaknyer borong..saya hari tu tak beli ape pun..ronda-ronda jer..

Adriannasyaz said...

Banyak npbeli belah ni.murah2 plak tu..ceclmey barang2 baby..teringin nk baby jgk ni..ngee.hehe

eug|ena said...

wah bestnya mommy aida!

tak pernah lg pegi baby expo.. warehouse sale je selalu terjah..

main reason : hubby mmg tamau ikut punya..

solution : bab2 shopping, mmg ajak kaum ibu jek - senang, mudah & sentiasa on! hihihihik

LuN@_aiDi said...

pernah pegi sekali jer Expo dkt MidV tuh masa balik Msia ari tuh.
Manusia sangat ler ramaikan? hihi..

FarahFerraDotCom said...

Mmg murah sangat2 la kan.. dapat berjimat banyak kalau beli barang bby time expo cmni.. kalau la dekat sure farah pun akan p jugak.. tp apakan daya jauh..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...