Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Apr 25, 2013

#MyBFJourney - Milk Booster Versi Mommy Aida


Assalammualaikum..

Hari ni saya nak share sikit tentang penyusuan susu Ibu..

Walau pengalaman saya tak lah setinggi mana..walau pengalaman saya tak lah sehebat sesiapa..tapi saya nak share jugak!!tak kira!!hahahha..

Hari tu time Aqil warded, saya terpaksa berjauhan dengan itu si bam bam..maka dengan rasminya saya bertukar menjadi EP (Exclusively Pumping) mom!! So every 4 hours saya akn pam…tapi ade gak skip..esp time mlm..kalo dah letih sangat, tak larat nak bangun..maka 4 jam menjadi tujuh jam!!isy..isy..isy.. nasib baik susu tak merajuk..

Alhamdulillah..sepanjang bergelar EP mom, susu saya semakin banyak n bekalan susu untuk Medina, Alhamdulillah mencukupi..

After discharged, tak jadi EP mom dah…DF (Direct Feeding) je…hahah..kebetulan weekend, mmg ter amat malaslah utk mengepam..tapi tak boleh!!!kena pam jugak..so ahad tu, saya pon pam lah jugak, utk memperbanyakkan stok…huhuhu..

So amoun OZ utk setiap sesi semakin bertambah..kalo dulu juz dapat 4-5 oz je setiap sesi, sekarang ni dah jadi 6-8oz ..Alhamdulillah!!
(Kena rajin pam tau!!walaupun bila pam hanya keluar angin saja..Dun Give up!!!!)

Itu MILK BOOSTER yang pertama!!


Sehari pengepaman...3 sesi...


MILK BOOSTER yang kedua adalah..

Kebetulan..FIL baru balik dari Mekah…dan malam kepulangan dia tu, dia adalah buat Welcome Home kenduri (term pepandai je kan.hihihi...)..sekali tu, saya dengan tiba-tiba menjadi penggemar KURMA dan makan dengan banyaknya..sampaikan breakfast pagi tu hanya dengan kurma saja..

Surprisingly!!!susu saya juga semakin bertambah!!Alhamdulillah..syukur sangat…tak sangka kan, dalam pada saya melantak buah kurma bagai nak gila tu, berbaloi jugak untuk menjadi MILK BOOSTER yang mudah utk didapati.. (FIL bawak balik kurma macam2..semuanya yummy!!Alhamdulillah)

Pagi tu bile saya pam, Alhamdulillah susu semakin banyak..
Alhamdulillah!!jom kita sama-sama jayakan penyususan susu ibu ini!!!

Semoga rezeki kita untuk menyusukan anak kita masih ada dan semakin banyak..InsyaALLAH..

Selain tu kena selalu amalkan:
- Doa utk memperbanyakkan susu ibu..selalu mintak kat Allah after solat supaya rezeki kita semakin murah lagi..
- Banyakkan minum air masak..saya pon dulu dari 1 liter minum air, sekarang dah jadi 2 liter dah..minum n minum lagi..
- makan makanan yang berkhasiat terutamanya sayur...lobak putih n sayur sangat penting dalam journey kita ni...saya pon sekarang suka n selalu makan sayur sayuran..
-Nasi pon tak boleh miss..

Lagi???jom kita share lagi dan lagi...


Dua 1/2 sesi...hihihi




***Terms BANYAK atau SEMAKIN BANYAK adalah berkaitan dengan diri saya semata…tidak melibatkan orang lain.. Harap memahami…sebab saya akui,susu saya taklah semeriah orang lain, tapi Alhamdulillah masih mampu menampung bekalan untuk my princess Medina Amani…Alhamdulillah..Semoga saya akan mendapat Diploma dan seterusnya Degree dan mampu mengenggam Master in Breastfeeding Journey..InsyaALLAH..Amin..

DISCLAIMER: Bukan saya menolak milk booster yang ada di pasaran sekarang ni cuma saya nak cuba secara semula jadi dahulu..kemudian bile agak-agak terdesak, baru saya akan usha-usha produk ape yang terbaik..ecehhh..hihihihi



Photobucket

7 comments:

Maria Firdz said...

Sy pun xde amik apa2 supplement tmbhan spnjang mnyusu... Ank dh bsr setahun lebih baru amik tpi bkn utk mnyusu tapi utk kesihatan badan..

Zaila Mohamad said...

kurma tu memang bagus tapi akak selalu lupa nak makan..hehe

aanie said...

kurma mmg bagus utk milk booster...

caiyok2 aida....mesti blh punye...:)

wahida said...

bagus tu nok...

caiyok caiyok...

LiLy @ MaMaQiStInA said...

kurma memang baguskan..
Alhamdulillah...moga terus di permudahkan segalanya...

Anonymous said...

:)

Ni saya ada terserempak dgn milk booster tanpa disengajakan semasa dlm pantang anak saya yg kedua... semoga bermanfaat buat mommies semo...

http://marvix8.wordpress.com/2013/10/03/my-milk-booster/

Selain tu, dlm blog sy ada juga amalan zikir2 asmaul husna yg blh bantu as milk booater gak... semoga bermanfaat... :)

Siti Natrah said...

Bila sebut kurma saya pun suka amalkan makan kurma..kurma sedap..pastu menggalakkan pengeluaran susu dada..alhamdulillah..ketiga- tiga anak saya saya bg full bf..saya suka share bab2 penyusuan,jemputlah singgah kat blog saya..natrah4ever.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...