Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jan 24, 2011

dapat JOB OFFER..TApI....

Semua ni saya terpaksa update last week punya cerita sebab last week was a very busy week..
Hari rabu Petang..
saya terima satu email yg mengatakan saya berjaya dapat satu post kat satu company yg technology base which I was interviewed in last three weeks..
tetiba saya BERJAYA..
happy Mode sekejap..lepas tu kepala pon berpusing la sbb tak tau nak decide camner..

kat current company ni Boss dah sayang..dia tak bagi blah siap janji InsyaALLAH dapat job besar,dia akan bagi bonus..n saya pon ada hati la nak mintak naik gaji..(huhuh..berangan jap terbang di awan biru) hiksss...
pastu saya dah jadi serba salah la nak berhenti sebab kt sini pon ada pro n cons n kat sana pon ade pro n cons..
Ibarat macam lagu di sana menanti..di sini menunggu pulak..(uishh takde kene mengena ok)

hurmm...bila saya tanya semua orang..semua orang suruh saya fikir sendri sbb saya yg nak keje then bila nak suruh org dicidekan mmg tak boleh la kan..
Thaipusam..saya balik rumah mak..suma orang suruh saya cuba kt company baru tapi saya fikir plak ade risk skit la..sbb dia ade 3+3 probation period n susah nak secure sy la kan..dengan saya baru nak buat commitment kereta lagi..lagi la bahaya..
fiki-n fikir..

then saya pon buat pros n cons..
kt New Vs Current Company
Chinese Company-Malay Company
all staff were chinese except for one malay - all malays except for two singh
Quite Challenging n fast moving - Not quite Challenging n more Independent
Religious Barriers (No Surau maybe) - No BArriers at all (Surau Khas lagi)
Both directors are so kind and Open minded (even 1st time met)
Expandable Experiences - Same experiences
Wide Knowledge - limited knowledge
Same Salary offers
Exciting working environment - Dull working environment..

Ok.cukup pro n cons..seems like more interesting if working at New company rite??tu yg saya pening..hati saya pon hampir nak ke arah yg baru...
pastu FINAL..saya pon transparent cakap dgn boss sy sekarang..
Explained A-Z..pastu terus terang yg sy rs tak secure nk keje kt sini seems got feww problems at high authorities..then boss sy pon gelak besar la bile saya nak move..

Lastly, dia pon cakap..Awak tak payah pegi mana-mana la..InsyaALLAH projek tu nk jalan dah..awak tak payah risau..Semuanya akan ok..ok??DIa pon bg kata putus yg saya tak payah pegi company baru tu..huhuhuh..

What else can say..Just wait n see n of course have to declined the offer..Have to!!sorry Miss..Hopefully we'll be co-operate again in future...huhuhu...

***Sesungguhnya ALLAH maha mengetahui..
Photobucket

4 comments:

pelangi chenta said...

ermmmm susahkan dalam dilema.xtau nak wat keputusan yang mana satu
situasi camnie lah yang wat anum xsuka.bila datang serentak bila xda...xda terus..

NrlAidaHml said...

betul num..mmg pening pikir..sampai mkn pon tak lalu..ecehhh..hihihi..tapi keputusan dah pon akak buat,yg baik/buruk pon terpaksa terima kan..huhuhu...

pelangi chenta said...

all the best kak

NrlAidaHml said...

thanks num!!All the best to u too!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...