Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jan 13, 2014

Esok Cuti dan KENDURI!

Assalammualaikum..

Our weekend were busyyy..

hehee..sebab?

Kenduri dan kenduri..

Sekarang ni adalah masa untuk keluarga belah Kedah (Huby's side) BERKUMPUL!

Yeayyy..dah lama sangat tak jumpa depa since kami pon tak balik sana sebab tak balik raya pon hari tu dan takde kenduri pon kat sana..

(Tunggu kenduri baru balik?)

Hurm..yelah kot!sebab sebelah sana dah takde atuk nenek plus mak huby pon dah takde kan,so kami hanya balik ke sana mengikut giliran beraya dan untuk kenduri kawen sepupu sepapat je..dan mengikut bajet lebih jugak..haih..oh..haih...heheeee..

dan dah lama jugak saya tak bercakap slang Kedah!hahaha...saya perasan skill Kedah-an saya kian hilang..ala..tak syoklah kan..kikikikik


Alhamdulillah..kali ni dapat jugak berjumpa mak-mak menakan semuanya..sangat best sebab dah lama tak jumpa dan dapat berkumpul reramai..

Sebab?

Sepupu hubby yang paling sulung iaitu yang berumur 53 tahun mengadakan majlis perkahwinan anak sulung nya di SINI..hehehee..(tak payah balik Kedah..) sebab memang Kak Not tu tinggal kat sini pon..so semua sedara mara yang tinggal kat Kedah tu akan datang ke KL untuk meraikan pengantin..

Rumah saya pon dah ada famili Mak Njang yang sememangnya wajib tidur kat rumah saya setiap kali datang KL..hehehee..dan semalam kami pun menyinggah jugak di rumah pengantin di Cheras untuk menolong ape yang patut..(tolong makan to be exact..heheee..)

Dan hari ni ,balik kerja karang akan bergegas ke Cheras jugak untuk mengahdiri kenduri doa selamat..dan ESOK pagi akan berlangsungnya akad Nikah dan sebelah malamnya akan berlangsungnya Majlis Resepsi di Dewan TUDM Sg Besi...

Fuh..lappeluh sikit!

Sebab saya dapat membayangkan kepenatan..keletihan..mengendong MEDINA!!ahahahah..sebab dia tak boleh jalan lagi kan..haruslah saya mengendong dia ke sana sini..haihlaaa...Hopefully dia akan behave je dan nak kat semua orang sebab SEMUA ORANG nak kat dia...hahahah..

Macam semalam..saya tolong-tolong lah jugak potong daun pandan buat bunga rampai..lepas tu,Medina tu kan,ramai je orang dok mengelek dia..tapi jual mahal sungguh Minah tu..nak kat orang yang penuh kasih sayang je..kalau penuh kasih sayang tapi ganas-ganas sikit,memang dia akan ngek ngek lah..hahahah..tapi bila Tok Teh (Mak Teh Huby) ambik dia dan letak atas riba..wah..kemain..rilek ja..sedap dipeluk gitu..hahahah..

So hopefully hari ni dan esok,dia akan Ok -ok dengan semua orang..heheh..

Lets' bersedia dari segi fizikal dan mental untuk menghadapi hari ESOK!


Photobucket

8 comments:

Unknown said...

Bestnya jalan2...lama x gi kedah...hehe..

mila said...

bagus la medina mcm tu..klo arfan xtahu la nak ke x ngn org len hihi.

Mar Mansor said...

selamat bercuti + berewang..yeahhh

munna said...

Seronok kalau kenduri.... Dpt jumpa saudara mara yg jauh

AtieYusof said...

wah! bakan busy lah ni Aida.. apa2 pun moga semuanya berjln lancar..alah! medina good girl, msti dia baik2 je nti...selamat makan nasi kenduri ya..hihi

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

best dpt kumpul ngan sedara mara sesekali kan..semoga medina jadi gud gurl esok ye cyg..^_^

mommychaa said...

bestnye cuti.
dah lama tak cuti sejak lakiku keja on call semata-mata.
huwa....
nak cuti jugak!
okbai!

FarahFerraDotCom said...

Dtg kedah ke..ala awt tak bg tau.. kalau dh boleh jumpa.
Hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...