Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

May 12, 2011

~Masak...Kena dengan hati yang Ikhlas...~

Assalammualaikum~

Selamat Tengahari semua!!

Dah masak ke utk mkn tghari??saya belum lagi..pukul 6 karang baru saya siap masak..

heheheh..

Bercakap soal masak ni kan puan-puan...hehehe...

Saya rasa semuanya bermula dari hati..Jika hati kita tak sepenuh hati dalam memasak maka semuanya jadi tak kena dan silap haribulan makanan yang kita masak pon jadi tak sedap..huhuhu..

Saya dah pernah terkena..

Kengkadang tu kan..kalo dalam penat tu dan tak larat kena pulak waktu hari bendera Jepun..rasa cam malas sangat nak masak..tambah-tambah tiba-tibu huby suruh jugak masak..dan jadi lah masakan saya serba tak sedap n terkurang dan terlebih kat mana2...

Pastu lagi kalo bahan-bahan nak masak tak cukup or tak lengkap..mmg confirm!!TAK SEDAP LANGSUNG ok!!huhuuhu..Sedih kan..

TAPI...

Kalo memula nak masak tu.MOOD dah mari!!Dan nekad dlm hati..

"nak masak sedap2 la hari ni..."

Hurmm mmg sedap la...betull..tak tipu..mcm semalam..saya buat Tom Yam sama je mcm hari-hari sebelum ni..TAPI Huby cakap Tom Yam hari ni SEDAP!!hihihi...Sebab saya dah nekad nak masak sedap2...kuikuikui..

Ibu-ibu yang lain mcmane pula??Konsisten tak dlm memasak??

SAYA TAK!!!Ikut Mood!!Tak senonoh betul Mommy Aqil ni!!

hehehehehehhehehhehehehhehehehehehehehehheheheheheheeehhehehehehehehheheheh... Photobucket

4 comments:

SSulieana said...

cakap pasal masak...su sejak dh masuk ank 2 sgt jrg masak...hehehe

xpe aida yg penting air tgn seorang isteri dan ibu tu ...x sedap pon jadi sedap

kayzie said...

sama la..org kalo msak ms tgh takde mood mmg kureng la hasilnya..tapi kalo tgh bersemangat insyaALLAH hasilnya ok..hehe

Yasminhamid said...

hahaha.. sama la kita.. kalau memasak tak ikhlas.. ntah apa2 je rasanya...

munna said...

kak munna pun ikut mood...kadang masa kat opis dah plan macam2 nak masak..sampai kat rumah tiba2 mood takde..luar juga jawabnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget