Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Sep 12, 2014

WishList Saya..Medela Freestyle the Most - #ThirdPregnancy

Assalammualaikum..

Salam Jumaat semua..

Saya ni kan kalau bab berangan memang nombor satu!hahah..So sekarang ni dengan masa yang tinggal lebih kurang 3 bulan je lagi sebelum saya deliver saya ada Wish List yang amat-amat berharap sangat akan dapat dilaksanakan..heheee

Dulu waktu second baby ada jugak saya berangan itu ini..Alhamdulillah sebahagian besar dapat ditunaikan..so kali ni nak lebih baik lah (kekononnyaa..hahaa)

So kalau sesapa nak tau apa yang saya angankan waktu second baby dulu boleh Klik LINK ini...hehee..

Kali ni saya berangankan :

i) TETAP Nak bersalin kat Private n preferably KPMC Puchong jugak sebab still puas hati dengan service yang diterima..Cuma kalau tetiba KPMC takde Doc Perempuan ke atau ada masalah lain ke baru ke Bangi atau Shah Alam..ikutlah mana yang terbaik at that time..Last Choice baru ke Govt incase kena Caesar ke kan.. (mintak dijauhkan ..Amin!)

ii) Nak beli Breast Pump Medela FREESTYLE.. saya rasa macam dah nekad kot nak beli pump ni sebab akan saya bahaskan segala hujah-hujah depan husband dan semoga usaha saya ni membuahkan hasil!Amin..sebab saya rasa kali ni sememangnya nak fully breasrtfeed until 2 years..sebab lepas ni memang nak berehat panjang dari mengandung..so InsyaALLAH impian saya akan tercapai..




Bukan saya taknak beli pump murah-murah ni..tapi saya dah pernah pakai dah yang akhirnya tak tahan lama dan menyusahkan saya..Bukan saya tak nak pakai Manual Pump tapi saya rasa dari segi masa kerja saya, saya tak sesuai untuk guna manual (tak sesuai-sesuai pn dekat 8 bulan jugak pakai yang manual)..Saya perlukan yang boleh jimat masa yang boleh pump dua2 belah serentak..Semoga doa saya akan dikabulkan untuk memiliki Cik Medela Idaman Hati..InsyaALLAH..

iii) Baby Cot!


Anak dah nak masuk 3 baru terhegeh-hegeh nak beli baby cot bagai..ahaha..Berangan!!entahlah teringin sangat nak beli baby Cot..Rasa macam nakkk jugak walau macamana pun..hihih..cuma sekarang tak decide lagi nak beli yang second hand ke atau yang baru..sebab ada jugak tengok kat Mudah..ada yang murah tapi still kena tengok condition jugak..so memang sangat berharap dapat beli benda alah ni..

***Tapi yang dalam gambar ni memang tak mampulah..RM1k++..hahah...beli yang bawah RM300 dahh..

Yang lelain..takde..semuanya dah ada..yang benda-benda ni paling penting!esp PUMP!kalau tak dapat yang lelain, dapat Medela FS bersyukur sangattt..


Dedulu berangan nak beli yang Mini Electric je..HEHE..tapi sekarang SELERA DAH BESAR!hahaa..

tapi yang penting Medina's Time saya dapat increase FULLY BREASTFEEDING time..from 7 months to 15 months..

Hopefully this time dapat Fully Breastfeeding until 2 years time..Amin!



Alhamdulillah tercapai for second child..

Pasal Stroller tu memang tak dapat MC..tapi dapat Silver Cross pon dah bersyukur sangat..
Babyjorn Carrier tu Alahmdulillah sangat tak beli sebab dapat yang lebih baik dan yang penting SSC.
Set Bersalin je still pening sampai sekarang sebab dah taknak teruskan Amway punya set sebab Medina pro long Jaundice so semua ubat-ubatan tu tak pakai langsung!So tengah pening nak beli set bersalin yang mana..huhuhu..

Dah tu je..Jumpa lagi di Entry angan-angan saya yang seterusnyaa..hehee

***Saya akan buat Closet Clearance..(Eceh)..nak jual Playpen Aqil yang masih tersimpan rapi..nak jual Breastpump Spectra 3 kakak saya punya yang pakai sekali je..still in good condition..(nak jual memurah je..) So nantikan Entry Let It Go saya ye..heheee









Photobucket

9 comments:

mila said...

sy pn insyaAllah akan bf arfan sehingga 2tahun..doakan ye.hehe.

careno said...

wishlist utk terima new family member ehhh... semoga tercapai...

AtieYusof said...

Salam Aida..
banyak juga wish list tu..hehe.. tapi harap semuanya dapat ya. lagipun untuk kebaikan baby nti kan.. InsyaAllah en suami memahami..hehe.. & moga impian nak BF baby till 2years tu berjaya..amin! :)

LYAfrina said...

hehe..dari angan2 jd kenyataan

Elya Roza said...

semlm visit my friend..die pun beranak kat kpmc..dekat dgn rumah katanye..hehh..
rasanye kpmc ade sorang jee doktor perempuan tak silap..

Sha said...

Saya doakan semoga dapat semua dalam wishlist..hehehe...Saya tahu saya dah dapat fs tu..walaupun secondhand tapi berbaloi.

dalila said...

byknye aida..hihi
tp katil tu mcm kene pkir kot..bli yg 2nd pun ok kot..sbb takut nnt xpakai sgt..sbb slalu klu bf baby akan tdo ngan kite..klu angkat takut tejaga plak..hihi (ikut pengalaman danish dulu..pakai baby cot kejap je) tp klu aida nk bli baru ok je..blh simpan utk adik2 baby nnt..madela fs mmg ila sokong sgt2..hikhik..sebelum ni pakai spectra 3 jgk..pastu skang tgh pkir mcm nk bli fs jgk..

Mar Mansor said...

telan airliur membacanya..moga tertunailah ye

FarahFerraDotCom said...

InsyaAllah semoga tercapai semua yg aida hajati yer...

tapi kannn farah just nak bg pendapat sikit.. pasal baby cot tue.. farah sblm nie ada beli kat ikea.. complete set lagi..tapi dah sebelum raya hari tue farah dah jual.. sebab tak berapa nak praktikal la aida.. lagipun sekejap jer boleh pakai..dan FYI, Emir jugak pernah jatuh dari baby cot..kejadian tue jadi bila Emir dah pandai memanjat dia terjun turun.. nasib baik la hari tue tak jadi benda yg serius kat Emir..dan lagi kalau kita BF kan baby of coz akan tidur dgn kita..so baby cot tue macam tak berfungsi jer...

pendapat farah utk jangka masa panjang better beli jer katil.. sebab lebih praktikal.. mmg la baby cot cantik.. tapi tak berapa nak praktikal..hehehe.. tapi apapn terpulang la kat aida.. hehehe=D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...