Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Aug 6, 2014

Aidilfitri 2014 K.a.M.i - 1 Syawal

Assalammualaikum..

Jom kita On kan balik Mood Raya!hehee..

Ok bermulalah penceritaan tentang raya kami yang Awesome!hehee

Macam saya pernah bagitau sebelum ni, plan nak balik Kedah on Jumaat Malam kan..tapi akhirnya tak jadi pun sebab husband saya baru balik dari Johor pagi Jumaat tu and then katanya badan dia tak cukup fit nak drive ke Kedah pula..

Sudahnya kami pon postpone ke Hari Ahad Pagi..dalam pukul 2 pagi kami pon bergerak 4 beranak menuju ke Utara tanah air..Alhamdulillah sepanjang perjalanan, saya banyak tidur dari jaga sebab sangatlah mengantuknya..Sorry Abang..hihih.. Sempat singgah sahur makan maggi kat Hentian RTC Gopeng dan sempat jumpa Angah saya untuk mengirimkan barang dan duit raya buat anaknya.. (orang ramai gileee kat sana tu yang sempat makan Maggi je!)

Tepat pukul 6.30 pagi kami menruskan lagi perjalanan yang akhirnya tersangkut Jem dari Jelapang ke Terowong Menora..Husband dah tak tahan mengantuk maka dia pon berhenti di tepi highway yang kebanyakan kereta berhenti jugak untuk tidur seketika..








nasib baik anak-anak tidur sepanjang perjalanan..


Tepat pukul 8.15 pagi (selepas tidur selama 1 jam) kami meneruskan lagi perjalanan yang akhirnya sangat lancar perjalanan kami dan tepat pukul 10 pagi kami sampai di Sg Petani.. Lot 88, Perdana Heights rumah mak teh Husband yang menjadi kelaziman kami untuk berehat di sana dan tidur..hehee..kat sana manyakk selesa mau tidur..hehe..Tapi husband je tidur pukul 11 pagi sebab drive all the way kan dan saya hanya boleh tidur pada pukul 1 petang setelah Medina ketiduran dalam buaian dan Aqil main dengan dua pupu dia..hehee..

Husband ingat kan suruh kejut pukul 2ptg TAPI..saya terlajak sampai ke pukul 4 tidurnya pun!hahaa..letihlaa..Medina bangun Husband pon bangun ..lepas je husband mandi semua, terus kami bergerak ke Simpang Empat Kangkong, Alor Star pukul 5 ptg..agak rushing sbnrnya sebab Kelam kabut sebab kitorang mencari Kelambu lagi..Selipar Aqil lagi (sebab tertinggal sebelah)hehee..Dan juadah berbuka walaupun kat kg ada buat kenduri berbuka puasa..hehe..

Akhirnya sampailah kami di Simpang 4 ..

Berbuka puasa..chit chat dengan mak menakan..tengok budak-budak main bunga api..lepas tu mandi n TIDOOO..
Hari Raya Pertama..
Alhamdulillah meriah jugak suasana di sini walaupun saya tak masak langsung tapi saya tetap menolong ape2 yang patut..heheh..

Tunggu semua orang datang beraya..sampai pukul 12 tghari lepas tu pergi rumah Tok Chaq..balik rumah balik..tunggu orang datang lagi..lepas tu dah petang jalan-jalan ke rumah jiran sebelah n teruskan ke Tokai untuk menikmati Laksam yang sedap..Nasi Impit kuah Kacang ..Marvelleuos..Kiranya hari raya pertama je perut saya dah penuh dengan Mee Hoon Sup, Ketupat Palas, Laksa, Nasi Impit, Nasi Tomato, Laksam..kuih muih..Ouh Heavennyaaa..hehehee

Malam tu hanya berehat dirumah sebab kekenyangan dan semua orang termasuk husband saya pukul 10 malam dah masuk kelambu untuk berdengkur!

Tapi saya lah tak boleh tidur sebab nyamuk terlalu banyak dan anak-anak menangis tak boleh tidur sebab kepanasan ya amat sampaikan saya tak larat nak layan Medina sampaikan dia tertidur dalam merajuk..Aqil plk tengah-tengah malam bangun nak masuk dalam kelambu saya sebab banyak nyamuk katanya walaupun dia tidur dalam kelambu jugak dengan Daddy..

Memang malam yang horrible lah buat saya dan anak-anak..setiap jam bangun sebab kena ketik dengan nyamuk..hazab sangat plus panas kan..rasanya tak sabar nak tunggu pagi..huhuhu..Nyamuk pon sempat masuk dalam kelambu tau!Tension!


Cerita tentang esok..next Entry k.. – 2 Syawal


Dah..jom layan gambar..hehee

















Layankan ajelah gambar Mommy n Anak2 yang takk reti duduk diam..hehee


Family photos..Sebenarnya ada yang lagi elok dari ni..nanti kita citer kat hujung entry ni k..





Mommy n Daddy formal Pose!hahaha

Ok yang ni pulak Mommy layankan Medina yang request nak selfie sangat..dia sangat sukakan bergambar okay!

Sangat!!








Special Pose for Acu Aqil medina yang kerinduan di kejauhan..

Sangatlah cheeky face budak botak ni tau!


Tengoklah tuuu








Ok dah petang baru kami berkesempatan ke Bendang...sebab cuaca pon tak panas sangat..so Impian Mommy nak bergambar kat sini..













Walaupun Mood anak-anak sangatlah ke laut especially Aqil sebab dah berlengas dapat jugak Nice Pose and our precious family portatiture!hehe..

Credit to Medina sebab jadikan gambar ni sangat comel!

heheh..Walaupun daddy tak bersamping..Aqil Tak bersongkok, Medina tak berheadband sebab tertinggal kat KL dan hanya berselipar Crocs..

Tapi tetap gamabr ni dapat likes terbanyak kat FB...chewahhh..ehhehehe



Ni pulak gambar kenangan Family saya yang di whatsapp buat pengubat rindu kami yang kejauhan..huhuhu


Family Angah saya di Malim Nawar Perak


Happening Family saya di Kajang..


Dan along saya di Kelate..






Akhirnya..

Corat coret sikit Aidilfitri 2014 - 1 Syawal

- Gambar di DSLR terpaksa dibekukan sementara sebab memory card buat hal!sedih betul!
-  Paling Frust headband Medina tertinggal di KL walaupun saya dah beli siap-siap dan berangan Medina akan kelihatan cantik dengan Knotted Headband dia..huhuhu..
- Tahun ni paling ramai pakai kaler kami..tapi tak jumpa lagi lah macam kami sebijik tapi ada je pakai Hijau Emerald ni n Peach ni..Tapi combination color ni hanya kami..hehee
- Ramai puji Dress saya n Medina cantik !hehehee..so rasa berbaloilah kot dengan harga yang kami bayar..puas hati...hehhee

Dah tu je..

maaflah kalau entry ni terlampaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuu panjannnngggggg..heheeeehee






Photobucket

8 comments:

Raihan said...

1.pandai medina berselfie....soooo cutee

2.bestnyaa..dapat bergambar suasana bendang...walau tido malam xlena tapi siang hari boleh lihat kehijauan bendang..

3. mmg cantik tema baju raya family aida tahun ni...

mila said...

kaler emerald mmg cntk!!! arghh...next year lah hahaha

Unknown said...

tgk org duk cerita balik kampung kul 2-3 pagi ni mcm syok je..husna x pernah jalan jauh malam2 buta..teringin jgk kan..hehe

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan selamat pgi khamis..salam syawal ke-10 dari Diana..cantik pemandangan kat sawah yg menghijau tu..sejuk jer mata memandang..

dalila said...

meriahnya raya..
cantik bendang kt sana..kt kampung kitorg bendang xbape nak menjadi..tanah kering je..musim pns sana..

Lynda Che Lah said...

cute medina selfie..hehe
raya sakan ye Aida..
nice sgt potret family..
tahun ni lynda xda potrait..ada selfie je..hehe

LYAfrina said...

serius..meriah sgt..cantik combinasi hijau n pink..

huhu...moga2 memory card tu blh baca la..kalo tak..frust la..dslr lya pon rosak..tp still blh ambik pic manual..tp, x lawo la

Mummyaza said...

chantik combination baju raya ... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...