Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

May 2, 2014

Wean off Medina hanya Satu Hari..Alhamdulillah

Semalam,kelmarin dan sebelumnya..bermula lah misi saya untuk menyusukan Medina menggunakan Susu FM sepenuhnya..

Susu yang kami pilih..(eceh pilih)..susu yang mampu milik dengan keadaan ekonomi sekarang..

Sustagen Junior pilihan kami..hehee..(Sama dengan abang Aqil..)

At 1st dah cuba bagi pada malam selasa tu tapi medina taknak..dia kata..nanakk..Tak sedap kot..so saya teruskan breastfeeding walaupun rasa sakit yang teramat sangat!huhuhu..

Esoknya Bibik cuba bagi sekali 90ml..Alhamdulillah habis walaupun beberapa kali dicuba..Malam tu saya bagi lagi waktu tidur..dia nanak jugak..hahahaa..tapi takde lah mengamuk dan menangis teruk-teruk like Aqil hari tu..dia masih bersabar..huhuhu..

Then semalam..saya cuti..saya cuba untuk bagi fully training..pagi tu dia minum sikit je tapi bile saya riba dia waktu on the way ke Kemuning hantar baju untuk tailor jahit,dia mengamuk lah jugak..sbb dia nak tidur..huhuhu..then saya terpaksa breastfeeding lagi..

Balik rumah tengahari tu..lepas pukul 3 baru dia dapat tidur kat dalam buaian dengan susu Sustagen sebanyak 90ml jugak..Alhamdulillah licin..dan only bangun at 5pm..sekali lagi dan seterusnya sampai ke pagi tadi Medina hanya minum susu Sustagen sahaja..Alhamdulillah..Takde refused incident lagi..Medina dah mula faham..Alhamdulillah ..Alhamdulillah..

Setiap kali bangun after 3hours time malam,setiap kali tu lah dia pon bangun jugak teman saya buat susu untuk dia..haihla..beruntungnya saya memeliki Medina..

Saya rasa Medina ni adalah Anugerah paling indah dalam hidup kami since day 1..sehingga ke saat ini dia TAK PERNAH menyusahkan dan merunsingkan hati kami sebagai Mommy n Daddy dia..Dia sangat memahami dan sangat sangat menyenangkan semua orang..Alhamdulillah..Allah kurniakan kami seorang anak yang sangat mudah dijaga sehingga ke saat ini..sehingga melalui pelbagai fasa dalam hidup dia..Alhamdulillah..

Bukan saya nak memuji anak sendiri..tapi saya sendiri tertanya-tanya dugaan apa yang Allah akan beri selepas ini sehingga segala nikmat yang telah diberi..saya hanya mampu berdoa agar semua nya akan baik baik sahaja..dan kandungan yang ketiga ini akan dipermudahkan oleh Allah..

Terima kasih Medina..terima kasih Allah..Alhamdulillah..proses wean off medina terasa mudah dan sangat menyenangkan..Alhamdulillah..







***Sekarang ni saya tengah menahan sakit dek kerana bengkak susu yang teramat..so mungkin akan fikirkan solution terbaik selepas ini..sebab takut terkena demam pulak nanti..huhuhuh

Photobucket

7 comments:

Farah Waheda Wahid said...

Alhamdulillah, tahniah kerana telah berjaya wean off...salam jumaat aida... akak klik Libresse Nuff satu...

Mar Mansor said...

berjaya juga wean off..dah beberapa org rakan blog bercerita mengenai wean off..masing2 nak dapat baby lagi..tahniah ye..

mila said...

alhamdulillah sis..median mmg anak yg baik..gud girl..dia tahu dia bakal dpt adik hehe..

AtieYusof said...

Syukur sangat Medina dah boleh terima FM kan Aida.. moga semuanya akan baik2 je... good girl Medina..:)

dalila said...

Alhamdlillah medina dah ok..
kat farmasi ade jual ubat utk stopkan susu aida..xpun gi klinik dulu tny doktor..takut bengkak nnt..

SSulieana said...

Good Girl Medina...Syukur walaupun sampai situ je rezeki dia kan...Alhamdulillah

FarahFerraDotCom said...

Alhamdulillah berjaya jugak yer aida..maybe dia faham la kot yg dia nak dapat adik dah tak lama lagi..=D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...