Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jul 1, 2010

Hari yang Ke-11 (18days left)

sekarang bulan Rejab dah masuk ke pertengahan..lagi sebulan setengah Ramadhan bakal menjelma..(tak sabar rasanya nak melalui bulan Ramadhan yang penuh keberkatan).. Ini bermakna jugak saya perlu menghabiskan puasa ganti saya dengan secepat mungkin!!ade 18 hari lagi yang saya perlu ganti lagi..tidak termasuk hari ini..

Bile buat counting rasa macam lama sangat lagi je rasanya.. (so stop counting from now!!)...hhuhuhuh...My EDD was at 210809 which was d 1st day for fast month for Muslim...but Surprisingly, i'm not gonna deliver my baby on that day even on the day after tomorow pn!!huhuhu...Saya tak rasa sakit pn sebenarnya..ulang alik Hosp Serdang ade la dalam 2 kali tapi tetap tak beranak2 jugak..my families was waiting so long for me..semua surprise bila saya nak beranak ni.. (esp on my huby side coz my baby will be their first grandson/daughter) dat time do not know much about its gender!!




Bile hari ke 8 overdue, barula pegi Hospital Serdang lagi untuk buat check up coz ade sikit darah turun..time tu pun berbelah bahagi nak pegi ke tak coz tak rs sakit pape pn lg..but dengan gerak hati yang kuat, huby and i pn pegila jugak hospital...sampai2, bila diorang chekck bawah, No bukaan ok!!(hurm kena balik lagi ke hari ni?) pastu dia suruh tunggu sekejap coz nak scan (Dr yang scan tu ada kat bilik bedah sekarang.. ) anda boleh bayangkan saya pegi hospital tengahari then only at 11pm baru bleh diorang scan coz tak cukup Dr... Punyalah sakit hati hanya ALLAH je yang tau..time tu kesian kat Huby jela coz die dahla puasa, terpaksa tunggu lama lagi..after berbuka baru family saya datang ngn parents huby... Dioang bawak air zam zam...then saya minum...after minum tu, baru terasa senak2 and sakit nak bersalin dah mula terasa...

after Dr scan, saya kena admitted coz air ketuban dah tinggal sikit..then diorang punya plan nak induce esok...bile nak naik ward around 1pagi, saya dah mula terasa sakit setengah jam sekali.. pesan kat Huby, "abg jgn tido lena sangat tau coz bie rasa malam ni kot bie bersalin" "ok"...lepas dah minta maaf semua, Huby n family semua balik...

Keseorangan di ward, buat saya semakin berdebar and tak keruan coz rasa sakit semakin kerap..arghh..sakit..perkataan ALLAH dah tak putus2 keluar dari bibir saya..tiba2 adik saya message suruh istighfar banyak-banyak and sapu air zam-zam kat perut...lepas sapu tu makin kerap rasa sakitnya...argh!!nurse tolong..nurse dtg check, baru bukak 2cm time tu pukul 3pagi...


cuba untuk tido sekejap tapi dah tak boleh even nak baring pn saya dah tak mampu!!call mak saya, "mak bie dah tak tahan la mak..tolong" "sabarla, ini dugaan"..saya cuba tahan lg..lepas tu bile selang seminit perut saya sakit, saya dah tak mampu..waktu tu dah hampir pukul 5pagi..waktu sahur, saya call mak lagi, "mak bie rasa dh tak tahan la, bie panggil nurse ye mak" " tekanla button tu,istighfar banyak2"..Nurse datang, "ok dah bukak 5cm, dah boleh turun labour room sekarang!!" "yeker nurse?ok!" wheel chair datang, time saya nakturun dari katil tu, tetiba muntah pulak!" (heeii macam2!!huhuhuh)..Nurse tadi tu sempat ucap "semoga Selamat semuanya ye..." "terima kasih Nurse" time tu dh sebak dh..sebab macam2 boleh jadi kan...

Sampai Labour room je, saya ditinggalkan keseorangan lagi sampaila Huby saya smpai..then saya cakap suruh panggil nurse, saya cakapla tak tahan..Nurse datang suruh saya duduk dulu and diorang nak buat persiapan..15mins pastu, saya suruh huby panggil lg..bile nurse dtg tu saya cakapla dah nak keluar dh baby (padahal belum lagi cuma saya dah tak tahan sakit) huhuhu...Nurse tu ape lg, kelam kabut la..panggil Dr suma cukup...huhuhu..bile nak pecah air ketuban bleh plak saya terrkencing kt muka nurse tu, ape lagi nurse tu pun bengang la..(upps sorry tak sengaja n tak sedar pn nk pee)..
Air ketuban dah pecah, rasa macam dah nak keluar sangat dah ni...tup..tup..tepat pukul 7.01 pagi lahirlah seorang bayi lelaki yang comel dan sempurna sifatnya ke dunia..Aqil Jauhari lahir secara normal setelah sejam saya berhempas pulas di dalam labour room tu..bile dah siap azan suma, tetiba nurse amik Aqil and diorang terus tolak dia ke mana ntah..saya pun tak sure...pas saya naik ward..baru saya tau dia pegi mana..rupanya die kena masuk dalam NICU Ward coz tertelan najis sendiri and maybe got infection on his lung...ermm..nanti saya akan share life kat NICU pada ENtri akan datang ye..coz Post ni dah panjang sangat ni..nanti cemuih pulak membacanya...heheheh...jumpa lagi FlowerLadies semua!!!


pix kat sebelah ni waktu Aqil 1 hari...kat NICU...








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...