Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 21, 2014

Shopping at Mom & Baby Expo 2014 (Mid Valley)- Barang Baby dah hampir Complete!

Assalammualaikum..

Mungkin ini entry yang dinantikan oleh semua preggy mommy ..(Eceh!) ..hihihi..

So kali ni saya buat entry khas untuk semua yang mencari barang baby dan yang pasti baaanyaaakkk gambar.. (bukan menunjuk tau, hanya sebagai info buat semua)

Saya sampai sana sekitar pukul 9.30pagi..time tu orang memang tak ramai pon tau..so saya tak que macam selalu..sebab taknak amik goodies bag sebab ramai..hihih..

Nak dekat pukul 10 tu, OMG ramai gile orang..macam semut..nak masuk pintu tu pon berebut-rebut..so saya rasa kali ni orang paling raaamaaaiii..sampai kan bersesak sesak setiap penjuru..saya pon naik mengah..hihihi..

Saya datang dengan Kakak saya a.k.a along yang sanggup teman saya shopping semata dari Kajang..hehee

So malas nak membebel..jom layan gambar..


Antara Booth yang ada..

Huggies
Friso Gold


Orang beratur untuk Goodies Bag..

At 1st saya taknak beratur, tetiba tengah tunggu kakak saya sampai,saya pon main beratur je la sebab que macam pendek..bila saya dah siap register, rupanya saya potong que..hahahah..maafkan saya ye semua..kikiki..rezeki saya kot..kiki



Booth Johnson pon murah2 jugak tau..

Yang MILK Edition RM18.00 je instead of RM21.90

Tapi saya tak beli la tau..sebab ornag kata Produk Johnson ni tak elok..huhuhu

Saya pakai Pureen je sekarang..



Booth ni jual barang-barang untuk berpantang..

Saya beli VCO Tanamera kat sini..


Booth Fiffy paling banyak kena serbu sebab baju bajan murah gile!!

Saya pon borong baju baby kat sini je semua..

Nampak tak saya kat sana tuu..hehee..


Toys for Baby..










Booth Drypers pon murah gile!

Jumbo Pack RM23.00 je tau!!

Rugi sape yang tak borong Pampers kat sana..





Ni plk saya try Bobay Wrap baby carrier for baby..saje survey2..hehee





So inilah barang-barang yang saya angkat dari Lift sampai ke Parking..

Memang hazab gile sebab kakak saya naik Komuter, so saya taknaklah susahkan dia kan..dia pon dah banyak tolong saya angkat barang sepanjang kitorang shopping tadi..


Inilah barang-barang yang ada dalam Goodies Bag..memang best hadiah kali ni tau!hihihi..tak rugi saya potong que..heheee


Close up sikit!


Beli 2 botol ni RM19.00

utk Aqil n Medina


Bottle Tommee Tippee for Baby..
Standby siap-siap..

Twin pack 150ml RM39.00 (murah gileee)
Kalau yang Twin Pack 260ml RM41.00 (Double Murah!)


Ni saya borong kat Booth Autumnz

Nursing Bra RM16.00 sehelai (Murah amat!)
Storage Bottle RM28.00
Storage Bag 7oz RM9.00

Saya tak borong sangat storage milk n bottle ni sebab takut kalau saya beli pakej Breastpump nanti dapat jugak menda alah ni..so just standby mana yang ada..

Tapi kan bile saya jalan-jalan lagi yang brand Bumble Bee punya storage Bottle 10pcs baru RM21.00 tau!ouh frust!!huhuhu



Susu for Mommy Mango Flavor

RM36.00 


Ni antara baju new born yang saya beli kat Booth Fiffy

Harga dalam RM10.00 - RM12.00 sepasang


Ni kat Booth lain pulak..selepas beli kat Fiffy..agak frust tak pergi sini dulu sebab lagi murah..

Kain pon best!

RM10.00 je sepasang.. (Flat rate!) 

Rasa nak borong banyak2 lagi..tapi tak boleh baju new born bukan boleh pakai lama sangat pon kan..uhuhuhu


Ni baju2 for Kak Ngah Medina..

brand Fiffy tu RM 12 (Row atas)

Skirt RM10.00 kat booth mana tah tak ingat..heheh


Nappy Liner RM10.00 1 kotak 25pcs
Towel 2pcs RM10.00 je
Mittens n Booties 3pasang RM10.00 jgk..


VCO Tanamera RM34.00


Refill RM22.00 utk 2pcs


Lambakan barang2..hihihi


Dan inilah Pampers yang saya borong hari tu..hii

Hari tu ingat tak saya nak try Huggies Total Protection kan (Merah) tapi kat booth tu takde..so beli jelah Huggies Ultra yang dikatakan boleh tahan sampai 12jam!

Alhamdulillah pilihan saya tepat..memang bagus pampers ni tau..

Tak berbau (sebab ada elemen Aloe vera dalam tu..)
Kapas yang lembut
tak cepat basah..

Memang berbaloi!

Harga ?

kat luar dalam RM40.00 ke atas kan?

Saya dapat kat sana RM33.50 je!Murah amat!

Rasa macam nak borong berpuluh pek!tapi ni kan baru nak try, so tak berani ambik banyak..hihih

Tapi sekarang rasa macam rugi pulak tak beli 8 ke 12 ke..hihihi

Yang Huggies Dry (Biru) tu pun ada..harga pon murah je RM27.00 (Pek Jumbo!)

Tapi saya tak beli lah sebab saya tak suka kan..hehee

So done ber shopping  kat sana!

Yang penting puas hati dan berbaloi baloi!hehee


Yang ni barut yang saya beli hari tu..

Sedihnya barut ni macam besar gileee..sedih mak tau..

Tungku Baby..


Rompers ni saya beli kat QQ Baby Shop

RM5 sehelai..murah ! kain pon sedap tapi dua ni je lah yang cantik kat situ..huhuhu


Yang ni saya beli kat Jusco hari tu..

Mittens n Booties ada 5 pasang..
Baby Hat..
Baju tidur..


Blanket Baby RM25.00 beli Online jugak!hihii..

Alhamdulillah..lengkap sudah pencarian barangan baby..dan sekarang ni tinggal Bibik basuh semua baju bajan n segalanya..lepas tu dah boleh masuk dalam beg dah..

Barang baby yang takde, Bibs dengan toiletries dengan Pump je! 

Barang mommy pulak , 
Set Bersalin (nak beli Tanamera for external dan Phytonatal by Nona Roguy untuk internal)

Tu jela..

haih tetiba tak sabar nak bersalin dah!

Tambah excited semalam pergi Check Up kat KPMC Puchong (Next Entry),semuanya dah baru..hihihi..cantik plus Rate pon baru...huhuhu

dah Mommy is Hoverr!!kikiki..

***Oh ya..kat Expo tu kan, saya rasa macam ter jumpa Mommy Cha a.k.a Micha la kat Booth Autumnz..hihihi..tapi segan nak tegur..Micha, meh sep sikit kat sini!hihihi

P/s: nanti saya datang rumah kalian tau!tungguuuuu


Photobucket

7 comments:

Sha said...

Wau!!Banyak nyer beli..bestnya nak dapat baby lagi

Farah Waheda Wahid said...

wah meriah meriah sangat meriah...

Unknown said...

Wahhh..bestnya!! Jeles tau. Kalau dekat memang nak pi jgk.

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

wahhh..sakan shopping tuh..hihi..tp harga mmg jauh lebih murahlah dari ekspo kat kuantan..aritu time pergi rasa tk semangat nk borong byk2..kekekeke

Unknown said...

Waaaa murahnyeee

Mummy Sher said...

Wahh kita pula yang teruja tengok. Tak sabar tengok baby ketiga awak. Mesti comel!

dalila said...

wahhh..bestnyeee..sumenye super duper murah!!! rugi pulak rase xpegi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...