Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jul 24, 2019

2019-Hotel Murah di Penang, Hotel Sentral Seaview

Latepost..

Sebenarnya singgah Penang after pergi kenduri cousin husband kat Alor Star on 30/03/2019..

Planned sebenarnya sbb kebetulan saya mmg amik cuti Isnin tu sbb taknak bersesak balik Ahad tu sebab sekolah baru habis cuti minggu tu..

So kami ke Penang Ahad tu, sampai Penang around pukul 3 kot kalau tak silap..and from Tanah Besar decide naik Ferry sbb mmg purpose nak bagi Ammar rasa naik Ferry.. He's the only one tak pernah naik Ferry..hehe




Saya dah book Hotel awal awal lagi..actually booked twice sbb at 1st, book hotel area Batu Feringghi..tapi tak lama tu, usha lagi sbb nak ada swimming pool pulak..last2 booked hotel yg murah amat ni..serious murah gilaaa...



Murah kan??so hotel ni terletak di Tg Bungah..saya ingat hotel ni dulu nama dia lain..Nama dia Naza Tallya Hotel..sbb saya pernah pg Annual Dinner kampus saya dlu..(baca:saya Alumni USM)


Satu katil utk Saya n husband ..satu lagi utk Ammar n Aqil..Medina je kena tido atas toto kat bawah..dia ok je..sbb bilik ni besar.. 






Toilet pun bersih

Hotel ni masih berhadapan dengan laut..cuma nak ke laut direct from hotel, kena ikut jalan lain..sbb tangga from swimming pool tu pecah sbb dilanda ombak katanya..
So weolss tak turun laut pun,just bagi diorang mandi je puas 2 dalam pool..mmg puas gila diorang mandi sbb kebetulan mmg takde org dah kat situ..maybe org semua dah balik sbb esoknya sekolah..hehe



Laut depan hotel ni je..nampak kan laut tu?
hehe





Then..after bermandian sampai tak ingat dunia..malam tu kitorang just jalan2 kat area padang kota lama..n kebetulan, perut Aqil masuk angin..agak stress jugak sbb dia tak berhenti nangis..sampai tak boleh jalan..pada saya sakit tu biasa je..tapi dia yg tak tahan..so before makan kat Padang Kota Lama tu, saya sorang pg cari farmasi kat dalam Gurney Mall ..yg lain kena tunggu dalam kereta sbb Ammar tido n Aqil menjerit jerit sakit..Dh beli ubat semua, suruh dia makan, dia still menjerit jerit sakit..STRESSSSSSSSSSSSSS

Sudahnya.. waze, cari klinik yg still buka at 9.30pm (SUNDAY)..Alhamdulillah, tak lama tu jumpa jugak kliniknya..n doktor bgtau ini,itu..advise mcm2..sudahnya, ok je dia lepas jumpa doktor tu..boleh jalan cam biasa n stop nangis..stress gilaa saya dengan dia..

Makan..

Balik..

Tido..

Mandi pool lagi..

Check out..

plan nak naik Bukit Bendera,tapi tak kesampaian sebab hujan pulak ..huhuhu..









So..Penang,till next time!







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...