Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jun 19, 2014

Mid Year Assessment - Aqil's progress #Smart Reader Kids

Alhamdulillah..tadi..sempat lah jugak saya lari sekejap ke school Aqil..

Sebab tadi ada Parents Teacher Meeting after Mid Year Assessment hari tu..

Saya ni berdebar lah jugak tau sebab kan, saya tau saya tak berusaha sangat tolong Aqil study kat rumah sebab saya tengah dalam mode sangatlah malas..Aqil buat homework pon saya boleh tertidur. So agak rasa bersalah lah jugak sebab time study week (study week ko) hari tu Aqil tak study pon!

Saya berserah je lah..huhuhu..

Surpirsingly..lepas review semua paper dia..BM,BI,Science,BI II semuanya EXCELLENT! means semuanya FULL MARKS!

Terkejut ok..hahaha..so bagi saya sangat bersyukur jugak sebab walaupun Aqil tak belajar sangat kat rumah, dia still boleh fokus kat school..

CUMA..Maths dia AVERAGE!!ada salah jugak..bukan FULL MARKS

So agak tak mewarisi otak Mommy n Daddy lah macam tu kan..sebab mungkin Teacher dia kata dia nak cepat, tu yang salah kira..huhuhu..

Padahal kat rumah kan,dia asyiklah nak buat maths..tapi tak score pon paper maths dia..hurm kena lebih exercise ni nampaknya..huhuhu..

bab reading Teacher dia kata, kalau BM tu dia boleh baca..tapi English belum lagi..and dia antara budak yang OK dalam kelas..still ada budak yang lemah dari dia..Alhamdulillah..

Tadi pon Principal dia kata, Aqil banyak sangat improvements..InsyaALLAH akhir tahun nanti dia boleh pandai macam-macam dah..writing dia pon antara yang tercantik!Alhamdulillah..


Bulan lepas pny writing banyak padam-padam


Yang ni dia buat sorang-sorang..dah kemas sikit..


Pasal writing tu saya noticed jugak!sebab kan..last few days, dia tengah buat homework...dan saya tidur..hahaha..bila dia kejut saya cakap semuanya dah siap, saya macam impressed sangat sebab tulisan dia kemas n beza betul dengan dulu..huhuhu..



Alhamdulillah..semoga Aqil akan belajar dengan tekun dan dapat yang terbaik dalam pelajaran..Amin!

***Cuma sekarang ni nak cari betul2 ustaz atau ustazah yang boleh ajar dia mengaji..dia tak start ape pun lagi mengaji..dan itu sangat merunsingkan saya..kat kawasan perumahan saya ni ada jugak ustaz yang ngajar ngaji tapi semuanya dah penuh..sebab bukan kawasan melayu kan..orang yang nak mengajar mengaji memang terhad sangat..huhuhu..kena fokus mencari lah lepas ni..huhuhu



Photobucket

5 comments:

Raihan said...

alhamdulillah..aqil boleh.. yang penting sentiasa bagi semangat :)

akak hantar mengaji kat area puncak kinrara...malam..tapi ustazah tu nak cuti dari ramadhan ni sehingga selepas pantang..sebab now sarat mengandung..due bulan 8..

Kat bukit kinrara pun ada 1..tu pun ustazah yang bagitau..

mila said...

sis ajar jelh sndiri dulu bab2 yg asas alif baa taa tu...bg dia kenal dan baca huruf tu....

bijak aqil....gudboy

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

alhamdulillah..bagus sgt perkembangan die tuh..br 5yrs pon nmpk cemerlang dh kan..gud boy aqil..^_^..nnti slow2 mintk daddy ajar dulu pon leh kot..iqra' 1 tu simple2 gak bacaan die maybe everyday x perlu amik masa yg lama kan..kot2 susah nk cr org mengajar (cam kes zara gakla last2 ajar sndiri cume x dpt disiplin ajar hari2..huhu)

FarahFerraDotCom said...

Alhmdullillah...tahniah!! keep itu up aqil..=D

dalila said...

alhamdulillah..pandai abg aqil..tahniah aqil..tahniah aida..sejuk perut mommy..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...