Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Aug 28, 2013

Entri Membebel: Bibik oohh Bibik...

Assalammualaikum..

Entahlah..pagi-pagi lagi dah angiinnn satu badan..Geramm..grrr..

Kisah Bibik Medina n Aqil..

Okla..setiap pagi saya akan sediakan makanan untuk Medina..Sekarang ni Medina dah makan dua kali sehari..

So setiap pagi saya akan blend makanan dia..

Semalam saya sediakan Apple for breakfast and Bubur nasi untuk tengahari..

Saya dah terangkan kat dia...Apple utk makan pagi..bubur nasi untuk tengahari..

Sekali tuu..saya tengok pagi ni Bubur nasi dok ada elok je dalam peti ais..rupanya dia boleh bagi makan apple untuk pagi n tengahari semalam..Frust lah saya..bubur nasi langsung tak terusik..

Saya taulah Medina memang suka sangat makan Apple..Tapi Yang saya buat nasi untuk sape makan?untuk Aqil?

Sakit hati saya tau!

Sudahnya saya mengamuklah kat dia..saya kata:

ni nak bagi sapa makan?kan saya dah cakap semalam?
tula..saya cakap,kamu taknak dengar..dengar sambil lewa je..
dah buang semua ni..

Huh..grrr..

lepas tu dia masuk bilik..

lepas tu membebel kat belakang saya..

lepas tu dia cakap kat Aqil..

Aqil pon cakap kat saya..

"Mommy..Bibik cakap dia taknak jaga Aqil..taknak jaga Medina dah"

Langsung tak boleh tegur,memang melampau lah..sakit hati tau macam ni..saya fikir nasib baik lah kat sini susah nak cari Babysitter,kalau tak,saya hantar kat orang lain ..
 (huh..boleh ke cm tu..entahlah..frust betul dengan sikap dia..)

Bukan sekali ni jelah tau..banyak kali..dia memang nak mudahkan kerja dia..akan bagi ape yang Medina suka je..padahal Medina dah boleh terima dah bubur nasi yang saya buat..saya dah tukar resepi dah..saya buat Bubur Nasi+Carrot+CHeese+Kurma..memang Medina accept nasi tu dengan jayanya..dia suka sebab manis-manis lemak kan..Itu yang saya tak faham kenapa dia still nak bagi Apple je instead of Bubur Nasi bombastic saya tu..Entahlaa..pening fikir..

Lagi satu pun pasal susu..kadang-kadang tu kan..Susu Medina dok ada elok je dalam air panas yang dah tak panas sebab dah sejam dia dok rendam dlm tu sblm kasi Medina Minum..sampaikan kadang-kadang susu tu terbuang macam tu je sebab dah expired. Dia ingat senang agaknya nak kumpul stok!tension mak tau!!Time puasa hari tu, banyak kali kantoi dengan saya..bila orang tegur, mulalah cakap saya ni cerewet..susah lah apelah..Hadoiii..Payah!!

Nasib baiklah rumah FIL tu segenap ruang ada CCTV..so kalau-kalau dia pon nak mengamuk and belasah anak-anak saya,saya akan dapat tau..lagipun mata-mata saya kat rumah tu cukup kuat untuk buat saya tak risau..Aqil..selamanya protector adik dia..

Semoga anak-anak saya dijauhkan dari perkara-perkara yang membahayakan..Amin..

***Takpe..MIL 24/7 ada kat rumah..InsyaALLAH..Lunch ni nak balik rumah FIL..nak jengok anak-anak saya ...entahlah kepercayaan kepada Bibik tu dah makin menipis..huhuhu


Photobucket

5 comments:

FarahFerraDotCom said...

Kadang2 memang tak boleh bagi muka sangat kat bibik nie.. nnti dia akan buat apa yg dia suka jer..takut jadi mcm kwn i.. last2 bibik pulak yg jadi mem besar..nasib baik dia cepat sedar terus hantar balik indon.. ;)

Zaila Mohamad said...

sabar Aida, kesian juga kan kalo dapat bibik macam ni..kesian kat Medina lah sebab mana larat satu hari makan buah sajeork..huhuhu

akak doakan mg anak2 Medina di bawah lindungan Allah selalu

Suliana said...

hai sabo je lah... tu lah dilema ibu bapa skrgkan. bibik oh bibik.. berdoa jelah smoga anak2 dilindungi Allah..

IDAZS said...

kalau saya pun hangin jugak...huhuhuhuhuhuu..

nasib baik ada cctv, risau juga kan..

harap bibik tu jaga medina dan aqil dengan baik, amin

NrlAidaHml said...

Amin..terima aksih semua..Semoga Anak-anak kita terus dilindungi oleh Allah..Amin..huhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...