Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Dec 2, 2010

Pregnancy Tips:Susu badan harus dirangsang ketika mengandung lagi..

hy..hari ni nk bagi tips skit..tetibe tringat time preggy dulu..

aduiii..tetiba rasa cam nak preggy balik je..

(tapi kan baru je huby cakap semlam,his conversation to his fren "aku nk bagi rilek dulu,nak bagi aqil berdikari dulu,baru Aqil bleh ade adik" wahh bilakah aqil akan mula berdikari??)

chupp..chupp.chupp.. bukan itu yg saya ingin perkatakan..(saya ni suka sangat melalut kan..huh!!)
okies ladies yg tengah pregnant tu..saya nak bagi skit tips...(to angah saya yg tgh preggy tu pon bleh baca gak kalo dia terbukak blog ni) hihihi...

sape yg ade cita-cita nk bf baby dia bleh ikot tips saya ni..(tipss ni saya yg alami sendiri n praktik kan juga..dan hasilnya??sgt lah tip top!!)

okies..let us start now..(cewahhh macam nak buat ape je kan)

di waktu usia kandungan mencecah 7bulan..
apabila di waktu mandi haruslah melakukan satu urutan diantara pangkal dada sampaila ke br***t kita..
caranya begini..

~amik sebelah tangan dan rapatkan jari-jari
~mula letakkan tangan tersebut di pangkal dada.. (pangkal dada=selepas leher sebelum pangkal Br***t)
~sebelum tu perhatikan di dada kita mempunyai urat-urat hijau yg kelihatan...
~tekan or urut dada kita dengan menghala ke arah Br***T atau mengikut urat-urat yg kelihatan tadi dan         apabila sampai ke tempat br***t kita buat gerakan memusing sehingga sampai ke nipples kita dan tarik nipples tersebut.. (ulang sehingga lima kali)
~dan urutan ini harus diteruskan sehingga kita melahirkan anak kita..
(insyaALLAH..dengan izin Allah susu kita akan terhasil secara semulajadi dalam kuantiti banyaknya)

***masa saya deliver dulu, Aqil masuk NICU n Puasa selama 5 hari..(maknanya after deliver saya tak menyusukan dia sehingga usia dia 5 hari.. )..waktu kt wad, saya pam susu saya dan dapat penuh satu botol yang ade 5oz..sampaikan nurse-nurse yang ade siap kagum lagi (chehh kagum!!tak bleh blah) " Eh banyaknya susu dia" "haa susu banyak pon!!"..macam-macam lagi..n dah masuk hari ke4, saya n tukang urut bertungkus lumus untuk mengurangkan bengkak yang ade (sikit lagi je saya nak menangis kesakitan-tapi tak nangis tau-kunun2 buat tabah-hahaha)..Alhamdulillah..saya tak alami masalah common time menyusukan aqil..cume time bercerai susu je-sangat perit rasanya...

So sape2 yg berminat, blehlah praktikkan urutan ini di rumah yer...InsyaALLAH Breast feeding anda akan berjaya...Gud Luck sygs2 semua!!!



Notes: Update moving activity:mlm smlm hampir nak tido 'umah 'baru sebab almost 70% dah pindah..cuma dah terlalu lewat, untuk berkemas sikit barang-barang kami, n again have to tido rumah lama lagi...hari ni kut baru nak tido rumah baru..
dah lima hari berturut-tuut huby tido lewat..mlm tadi rasanya pukul 5pagi baru baring sebelah saya..hurmm..gigih betolla huby ni...

Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...