Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jul 24, 2014

Sudah mula merindui Daddy..

Assalammualaikum..

Dah 5 hari Daddy pergi outstation.. memula takdelah terasa sangat ketiadaan Daddy sebab saya dah biasa buat semuanya sendiri kecuali time malam..

Kalau time malam selalunya adalah masa untuk saya berehat sepenuhnya..Daddy akan buat semua..layan anak-anak..tukar pampers Medina dari pukul 8 mlm sampailah ke pukul 5 pagi..Buat susu pun macam tu jugak...

Sekarang ni Daddy takde..terasa payahnya Daddy takde..semuanya saya yang kena buat sendiri..Sorang nak air..kena pergi dapur ambikkan..sorang nak susu kena buatkan..sorang nak tukar pampers, kena bangun pergi buang pulak..

Bile time tidur pulak dalam mamai pukul 3 pagi tu Medina mintak susu, terpaksa jugak turun pergi buatkan susu..ouh penatnyaa..saya terasa lelah..walaupun sebenarnya anak-anak taklah menyusahkan cuma mungkin rutin nya saya tak biasa..

Anak anak sangatlah behave..balik dari buka puasa biasanya dalam pukul 8.30 dah sampai rumah dari rumah MIL..Lepas tu bergolek depan TV..kalau Aqil ada homework, cecepat siapkan sambil layan Medina baca buku jugak..rajin tau Minah tu baca buku..hehee..So lepas Aqil siapkan homework, dia nak tgk youtube kat Ipad pulak, so saya biarkan diorang tgk Ipad sesama sebab they all suka tengok Boboiboy kat youtube..

Bila Medina dah boring tgk Ipad, saya layankan dia baca buku lagi..in between tukar pampers n buat susu..

Dalam nak dekat pukul 10.30mlm macam tu saya dah letih,ajak semua naik atas..dalam proses nak tidurkan diorang dan saya pon nak beradu..Alhamdulillah,tak lama duduk atas sambil bergolek atas tilam, Medina pon tidur dengan jayanya walaupun sebenarnya agak lama jugak sebenarnya dia nak tidur kalau tak mengantuk..Aqil?ikut mata mengantuk dia..sambil layan youtube, kalau dah rasa mengantuk, tutup Ipad kat atas meja n tidur..Senang mamat tu..

Alhamdulillah anak-anak memang menyenangkan...cuma condition mommy je lah tak larat nak buat rutin yang sama sendiri..dah biasa berdua kan,tetiba tinggal sorang, penatnya rasa..sampaikan time lunch tadi, saya balik rumah macam biasa lepas hantar Aqil kat rumah nanny dia, sekali tu kunci jam konon pukul 1.05 petang (saya masuk kul 1.15)..sekali tukan saya ter sedar pukul 1.30..memang kelam kabut!terus bangun, terus masuk kereta..gilelahh..hahahha..orang kat opis dok pandang-pandang je..haihlaa..huhuhu..

Semoga esok Daddy balik cepat..tak sabar nak meneruskan pengembaraan ke Utara pulak ni..heheee..

***So sebenarnya bukan lah rindu sangat kat Daddy, cuma mengharapkan Daddy balik cepat supaya Mommy tak penat sangat!heheeheee
Photobucket

9 comments:

mila said...

hehe kesian daddy...upenye ad udang di sebalik mee..bukan rindu, cme nk suh buat kerja umh je..kihkih

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, suami sy pun banyak bantu buat itu ini. kadang kalau beliau keluar dengan kawan 2-3 jam pun terasa susah nak buat kerja kat rumah dengan anak yang masih kecil. heeee sabar banyak ye kak ~~~

FarahFerraDotCom said...

Hehehe..manja btl aida dgn husband yer.. sama la farah pun suka merapu husband jugak.. nasib baik dia jenis ringan tulang nk membantu.. =D

Raihan said...

akak pun mcm tu...kalau husband outstation lama² menghitung hari je..walau ada bibik..tapi selepas balik kerja...anak² mmg dengan akak..nak susu...nak ke tandas la...mcm² karenah....

Sha said...

tak pe laaa..nanti daddy balik semuanya seperti sedia kala..

Mar Mansor said...

in sha Allah..lama2 akan biasa..
kalo saya penat, saya mesti akan fikir bagaimana kehidupan mereka yg PJJ..mereka lebih merasainya..

dilot said...

susu tak packing siap2 bwk naik atas ke? takde la penat nak kne turun pagi2.. bawak botol, termos ngan susu 2 set jek ..

kayyana said...

yana dpt rasakn kpnatan tu tau bile husband outstation... klu anak sorang mungkin xdelah pnt sgt kn.... huu,..
slmt hari raya tauu... hati hati tau di jln raya...

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

Dugaan utk mommy preggy yer..tkpe, daddy dah balik ni leh kongsi kerja berdua semula,,hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...