Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Mar 18, 2013

Medina Amani's story ...

Macam2 sangat nak cerita..tapiii..confirm ade jugak yang tertinggal...huhuhu..

Majlis Cukur jambul
Everything went well..Alhamdulillah telah menyempurnakan salah satu tanggung jawab ke atas Medina..dan seekor kambing telah ditumbangkan bagi tujuan Aqiqah..beberapa helai rambutnya telah digunting bagi menyempurnakan majlis cukur jambul..dan segala-galanya telah dipermudahkan..Alhamdulillah..akn buat 1 entry khas tuk Majlis ni nanti bile dah dapat gambar from OP ye..sbrrr..hihihi..


Four of us.


Tentang Breastfeeding Journey..
Alhamdulillah..sehingga ke saat ini (hari ke 53)..Allah telah memberi rezeki buat Medina Amani saya utk terus mendapatkan bekalan susu yang mencukupi dari Mommynya..Alhamdulillah..terima kasih Allah..prjalanan masih terlalu  JAUHHH..di harap rezeki terus memihak kepada Medina dan segala urusan berkaitannya akan dipermudahkan oleh ALLAH yang maha kuasa..

Setengah jam selepas melahirkan Medina saya terus minta kat Nurse yang saya nak menyusukan Med..sebab memandangkan KPMC bukan hospital rakan bayi jadi saya harus bagitahu dan meminta..kalau tak mereka akn expect kita akn campur susu..Mungkin disebabkan itu jugak susu saya semakin banyak dari hari pertama melahirkan dia..

Alhamdulillah juga..saya telah dikurniakn oleh Allah, anak yang sangat mudah dijaga... sehingga ke saat ini bila in terms of BF journey ni, setakat hari ni dia tak pernah reject ape cara sekali pun saya bagi susu kat dia..kalau guna botol susu Tommi Tippee pon dia terima guna botol susu BP Unimom pon dia terima..janji susu masuk kat dlm perut dia..Alhamdulillah dia tak confuse puting sbb DF pon dia accept..and hopefully akn terus berkekalan sehingga ke umur 2 tahun nanti..in sha Allah..

Mungkin sebab mak saya rajin bagi susu perahan saya melalui botol n at the same time saya pon still DF dia..lagi pulak..bile time pantang, bile tiba masa saya nk mandi, saya akn suruh bibik or MIL bagi susu saya melalui botol so that saya boleh mandi n Medina boleh tido after mandi tanpa tunggu saya utk menyusukan dia..Mungkinlaa..(kira dalam sehari pasti 2,3 kali Medina minum melalui botol..training while i'm not around)


Bam bam tak saya??



hari ke 37..



Perangai Medina...

Setakat ini..dari hari pertama smpai hari ke 53 ni..Medina tak pernah langsung menimbulkan masalah buat saya or sesape yang menjaganya..dia sangat polite n tenang je..Alhamdulillah..menangis hanya bile:
1)lapar
2)Pampers basah
3)nak main
4)rashes kat bontot..(nangis menjerit sakittt teruss..)hihihi..

lain2 takdela..kalo bukak mata pon (maknanya tak tido) tak pernah suruh angkat ke..dia rilek je duduk dlm baby cot..Alhamdulillah..

Cuma minum sangat kuat..kalah Aqil kot saya rasa..huhuhu..tang ni saya letih sikit la..tapi bab lain..saya ok je..dah boleh adapt sikit2..

Malam??siang dahla kuat tido kan..malam pon kuat tido gak?!!hihihi..bangun malam pon juz nak minta susu je..lepas tu tutup mata balik..tido..bangun tu mmg sharp setiap dua jam..so bayangkan la camana dia tak bam bam kan..huhuhu..

Semalam balik Kajang pon, semua cakap baik je Med ni...tinggal sana pon takpe..ecehh..mau meraung Abg Aqil nya nanti..hihihi..

Bwk pg jalan pon..senyap je dok dlm stroller...pg Sunway pon tido..bangun just nak menyusu je..lepas tu tido balik..pg uptown pon sepanjang Momy cuci mata, dia tido je senyenyaknya..pg mkn kat luar pon sama..Alhamdulillah..

Cuma masalah saya sekarang adalah:
1)Tantrum Abg Aqil yang tak berkesudahan.. (entry khas utk dia nanti..rasa cam dah fed up dgn perangai dia)
2)Knowledge pasal breastfeeding yang still 20% je..banyak sangat yang saya tak tau ni..haih..letih kalau ade masalah, terpaksa bukak internet ..pukul 2 pagi, 2 pagi la nak pg tanya..nak tanya org pukul 2 pagi cam nonsense je..haihla..bile la ilmu saya nak penuh ni..takut banyak yang tak betul yang saya buat dari yang betul ni..huhuhu..


hari ke 45..jalan2 di Sunway Pyramid






Medina with Momy after pantang..hihihi


Momy with princess M.A



Gambar semalam..hari ke 52..




Adik n abg..bonding time..



So setakat ini saja update utk hari ni..esok saya update lain pulak ye..banyak nak update ni..

1)Charges normal delivery kat KPMC Puchong
2)Majlis Berendoi Medina
3) Kisah Abg Aqil
4) Review BP Unimom Allergo
5)Kisah pantang saya

haih banyaknyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

***Gambar2 semua diambil dari Instagram n FB je..tak bwk USB wire..buat yang dah tengok..tengok lagi sekali la ye..hihihi

Photobucket

10 comments:

SSulieana said...

oloh oloh tembunnya dia...good girl la medina ni...

pelangi chenta said...

betul2 bam2 anak akak

AtieYusof said...

Banyak nak kongsi kan Aida?..
moga perjalanan BF di permudahkan Allah ye! bersyukur sgt klu dpt bagi Medina fully BF.. abg Aqil nak perhatian kot, tu yg agak meragam..hehe! jgn stress2 tau..mereka anugerah buat kita..:)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Alhamdulillah...moga terus dipermudahkan....
comelnya medina...

wahida said...

comelnya dia...very the bam bam...

Alhamdulillah Medina anak yg baik nampaknya...

Zaila Mohamad said...

anak akak pula kuat berjaga malam masa dalam pantang dulu..tapi Alhamdulillah sekarang dah back to normal..pasal tantrum pula biaserlah tu, Ashraf pon sama pada mula2 tu tapi sekarang ni dah boleh terima dah kehadiran adik dia:)

LuN@_aiDi said...

bam..bam.. nyer si amani! berapa kilo dah yunk?
sited tgk bby bam bam cam neh..hihi

aanie said...

owh, dah habis pantang dah....

psl bf tu byk info kat intenet...bukak la blog yg ada cite pasal bf....tp mmg kalau study psl bf ni 3 hari 3 mlm pun x habis.....haha...

Suliana said...

berkat susu ibu kan..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

semngat sungguh medina :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...