Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 16, 2015

Tentang KERJA ~ Stress tak sudah!

Assalammualaikum..

hari ni saya menangis lagii... wiuwuwuwuuw..depan superior n anak boss pulak tu...

lepas dah stop nangis terus rasa maluu gilaaaaaaa...adoi..dah 30 pn still cengeng lagi..huhuhu..entahlah rasa hati ni terlalu rapuh!

Sebenarnya isu kerja ni dah lama melarat dan dah jadi virus dah..dan saya pernah tender untuk resign waktu bulan 5 hari tu.. (Tak sempat nak story kat blog time tu)

Time tu saya dapat kerja lain which is more better than present..tempat pun kat dalam TPM Bukit Jalil which is I was there before..lagi tambah bonus sama tempat kerja dengan kawan baik time kerja kat sana jugak dulu..hati dah berbunga sangat nak pergi!huhuhu..rasa macam bahagia!

Tetiba bila saya hantar surat tender..diorang reject n offer saya utk tak kerja sabtu..dan kebetulan kawan baik saya yang kat sana tu bagitau yang kat sana saya akan kerja dengan boss yang sangat messy n fussy yang akan buat saya lagi stress..

So saya tak jadi pergi TPM n stay sini dengan harapan baru..

Lama kelamaan..bila dah pindah new building, saya rasa saya makin tak happy kerja sini..dengan workload yang makin melampau..dengan sikap boss yang ada sentimen favoutitism n sum more pasal privilege yang saya dapat sebab tak kerja sabtu,DIUNGKIT!sebab office mate lain kerja on Saturday, of course lah akan ada rasa kurang senang kan..

So saya sakit hati!

Boss pulak makin anti dengan saya sebab saya asyik mintak payment n bagi dia wang takde!bukan takde..tapi what can I expect..takkan saya nak gegar bangunan Sg Wang Plaza, The Mines,RHB Centre mintak payment?memang diorang takkan layan lah..lagi pulak company kitorang ni kecik je, so haruslah invest untuk start new job..

Ni boss macam taknak faham..saya nak je cakap, kalau taknak invest, baik tak payah bukak business!that's it!

Yang tambah stress bila boss taknak issue payment, saya nak berjawab denagn 50 supplier yang mintak payment diorang tak ke haru..penat  dah ber alasan..lagi plk saya tak suka politik n kena cakap tipu at last terpaksa gak menipu!

Aduhaii..

After all..saya nak tender jugak lah..sebab dah tak tahan bila boss sendiri nampak saya macam nampak musuh..lagipun dia banyak ungkit saya selalu buat mistake lah..tak fokus lah..okla selamat tinggal la boss.saya pun dah tak hingin kerja kat sini dah..nak cakap ape cakap lah..saya nak tender dulu n baru cari kerja lain..

Dalam bulan ni je saya dah tolak 4 interview invitation sebab dok pikirkan karang diorang reject tender aku..bila masa nak pergi kalau asyik menghambakan diri kat Tricor ni?

haih..dah lah..I dah patah hati..

Terima kasih atas segalanya..I dah pissed off!



Photobucket

9 comments:

Mummyaza said...

sabar yer aida .. saya pernah rasa situasi cam tu ... akaun la katakan hehe ... klu kejer TPM tu dekat la ngan ofis saya ... :)

AtieYusof said...

Kesian kat Aida kan...memang tak seronok lah klu keja stress dan suasana yg tak best. Kang lama2 mempengaruhi prestasi keje plak.. org kata biarlah gaji sikit , janji kita keja pn senang hati..rasanya dah cukup jg Aida sabar...huhu..
mugkin rezeki Aida di tempat lain yg lebih baik..InsyaAllah...sabar ye..

Elya Roza said...

i can feel u sis..sebb I pun kat ofis mcm tu jugak...
boss mengamalkan favouritesm. kite sabar je lah, dah smpai masa nnt..kiter chow..huhuhu

aiman mania said...

sabar..ada hikmahnya....Allah nak akak kuat...kalau saya mmg saya akan resign cepat2 ...dan pergi bercuti buat legakan fikirn yg berserabut

Raihan said...

Allahhuakbar...faham sangat masalah aida...tekanan begini mmg kadang2 kita pun ada batasnya...
akak mendoakan yang terbaik untuk aida..semoga dipermudahkan urusan rezeki..
In shaa Allah...Allah tunjukkan jalan yang terbaik nanti..

SSulieana said...

Aida kt ofis sue pun sama...xpe aida rezeki ada kat mana2...bumi Allah luas Inshallah

Sha said...

Rezeki tu ada kat mana2. Yakin dengan Allah. Kalau Aida dah tak de hati, keje pun tak guna.Macam tak ikhlas..

dalila said...

sabar aida..
lahaiii siannya ila tgk..mmg susah keje ngan bos yg susah nk paham kite..moga Allah permudahkan urusan aida..kuatkan semangat utk ank2..klu jiwa dh xde kt ctu baik angkat kaki je..baik dok rumah jg ank2 sementara tggu keje lain tu..in sah Allah..rezeki ada kt mana2..

mila said...

sbr ye kak..tensionnya mcm tu..keje dlm stress mmg xbest.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...