Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Oct 14, 2015

Selamat Menyambut Tahun Baru Islam~ Salam 1437H ~Semoga terus Istiqamah

Assalammualaikum..

Bukan untuk menunjuk dan bukan juga untuk berasa riak..

Tapi saya perasan..setiap kali saya selesai melahirkan seorang permata hati kami, setiap kali itulah akan wujud perasaan untuk berhijrah..

Alhamdulillah sebuah perasaan yang membantu saya untuk berhijrah ke arah yang lebih baik..

Alhamdulillah..

Bermula dengan lahirnya Medina, saya berusaha untuk menjadi seorang muslimah yang lebih islamic dengan mengenakan tudung di bawah paras dada,cuba untuk mengelakkan pakaian yang ketat dan sewaktu dengannya..

Dan ketika lahirnya Ammar, Allah telah mengurniakan saya sebuah perasaan lagi untuk berhijrah ke arah yang lebih baik lagi dengan terbukanya hati saya untuk mengenakan Handsocks dan stokin..

Alhamdulillah perasaan itu sebuah perasaan yang sangat indah sebenarnya..

cuma akan ada jugak perasaan syaitan yang menghasut sebab iman saya pun belum cukup kuat..

So far Alhamdulillah setiap kali pergi kerja saya pasti mengenakan handsocks sebab bila tak pakai rasa macam bogel and terasa sejuk dia lain macam tau..huhuhu.. -ini perasaan saya semata

tapi bila nak pergi dekat dekat atau pergi makan dekat kawasan sekitar, saya tak pakai sebab dekat je and sekejap.. - perasaan syaitan

Cuma masalah saya sekarang stokin..saya ada masalah kaki berpeluh tau, so bila nak pakai stokin tu rasa macam satu kekangan buat saya..rasa tak selesa..tak confident..so memula tu saya tak pakai..

Tapi Alhamdulillah sekarang saya dah start pakai..even keluar jenjalan pun saya dah start pakai..InsyaALLAH semoga kekal selamanya..Amin

Dan semoga kita semua berhijrah ke arah yang lebih baik dan menjadi seorang muslim yang sempurna..InsyaALLAH amin..

Salam Maal Hijrah~

Ampunkan kesalahan saya sekiranya ada terkasar bahasa dan salah tingkah laku sepanjang ber blog di sini..dan semoga tahun yang baru ini akan menjadi tahun yang lebih baik buat kita semua..Amin!



Photobucket

6 comments:

mila said...

Alhamdulillah sis..semoga trs istiqamah

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

ALhamdulillah..penghijrahan yg sangat2 baik..akak selalu sgt pasang niat gitu..tp tiap kali keluar mesti 'lupa' jugak nak sarung stoking tuh.hukhuk..doakan akak pon dpt berhijrah sama nanti k..

AtieYusof said...

Alhamdulillah Aida.. happy membaca perubahan2 positif dr Aida.. moga terus istiqomah ya... doakan atie juga...
Salam Maal hijrah :)

dalila said...

alhamdulillah aida..
ila pun nak berubah..tp siyes perubahan ni kite xleh nk paksa kan?mungkin org bole ckp try, n lps tu AKAN bole..tp klu hati xikhlas, takut2 nnt kite patah balik..tp setakat ni alhamdulillah memang ada perubah lps besalinkan darwish..harap ila pun consisten n istiqomah..doakan ye ;)

aiman mania said...

Alhamdullilah moga moga penghijrahan kita kekal sampai bebila........nak berubah tuh kadang2 kita tergelincir jugak..............moga tahun ini lebih baik dr segi pencapaian dan segala impian makbul mudah-mudahan...good luck and have a happy life!

Raihan said...

Salam Maal Hijrah..walau berlalu sudah...namun semoga tahun hijrah ini menjadikan matlamat dan impian aida satu kenyataan...aminnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...