Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jun 16, 2011

saya kembali dengan cerita pelbagai...

rindu..tak reti nak cakap nak express my feeling..seriyes rindu gilerrr dgn ini arena..lama sudah saya tinggalkan..tapi apakan daya kerana tuntutan kerjaya dan family maka blog ini terpaksa ditinggalkan..

*ayat sedih kan..

Okla let us cut the story short..

Anak buah baru..
Alhamdulillah kakak saya yang kedua selamat melahirkan anak lelaki pada tanggal 6 june 2011 (EDD 7/6)...dia adalah adik beradik saya yang melahirkan baby dengan cepat n pantas n plg obey dlm pantang pn dia la..hihihi..saya overdue 8hari along saya overdue 10 hari.. tpi takpe kami insan terpilih..cheweaahhhh..

Baby tersebut telah dinamakan sebagai Muhammad Aakif..wahh best kan nama tu tp quite dekat dgn Aqil n nnti confirm ter confuse..

Aakif ni ade kuning sikit waktu br2 lahir n again a bit differ with our babies n nk jaga pn agak tak reti jugak sbb mak saya takde XP dlm bab kuning ni tapi sekarang shud b ok la kot since tak admit kt mana2 hosp pn after saya visit last weeknd..(dis weekend nk visit lagi sebab dia sangat comel n saya rindu dgn bau baby..)hihihi....

Now..kakak saya masih berpantang di Kajang rumah mak saya n sesiapa nak visit dia sila la ke rumah mak saya ye...hihihihi..

n now jugak we have Asyraff, Aqil n Aakif...more A's coming soon!!!(tgh dlm mode nk preggy kembali..chewahh)

Cerita Aqil...

Yup..Aqil semakin membesar n almost reach 23months old dis month...Oh how time flies kan...saya rasa semakin senang nak menjaga Aqil now n kalo takde assistant pn sy bleh handle sebab dia sangat mendengar cakap n dah bersifat ke abang-abang an sikit..Walaupun he keep on mentioned himself as 'adik'..but semalam uncle Kojek dah kembali membetul kan bahasa dia dengan cakap..ni sapa?(tunjuk Aqil) aqil jawab Adik...Bukan..Abang..n dia pn sebut Abang...hihihi..comel je rasa..

*sorry terangkat bakul masuk sendiri pulak..

Alhamdulillah Aqil semakin banyak berkata-kata walaupun kita akn lebih kepada tidak faham dari faham tapi to me he just reached his positive range which in his development cycle got some improvement...Alhamdulillah..semalam pn time azan orang suruh sembahyang dia sibuk memebebel ape ntah n act suruh MOmmy pg sembahyang sambil tolak2 mommy...hisyyy Abang Aqil ni...

Kalo time tido pon MOmmy yang akan tido dulu but Aqil still bersengkang mata browse his old videos as pe lelap mata..bila mommy tersedar tgk Aqil dah tido n d videos still on...hohohoho..Aqil ooo Aqil...how mommy missed u so much now..

Tak Update blog kenapa??
Dulu sebelum kerja kt Company sekrang saya selalu update blog dekat opis sebab time tu tgh takde kerja selalu..but now..sentiasa ade kerja n plus saya sekarang still in mode of learning..a lots of things i need to master so that i will be a compettent person in job..so atas sebab itula lama sungguh saya tak update blog..
BUKAN saya taknak update kat rumah..tapi saya selalu rasa penat n letih n pada saya bila balik rumah,saya masak n selebihnya saya banyak merehatkan diri n infact saya dah masuk tido kul 10mlm..how fast kan..saya rasa mcm nak ambik supplement je so that saya akn dapat tenaga dengan banyak nya..

Weekend...weekend saya full sangat2..selain buat kerja rumah yang akn menuntut masa yang banyak saya juga harus tunaikan tanggungjawab sebagai anak dengan balik ke rumah mak setiap minggu (kalau boleh)..kalau tak balik rumah mak pun saya akan commit dgn huby plak..paksa huby jln2..abiskan masa bersama..(paksa ok!!hihih)...

Itulah saya..........So honestly mmg saya rindu sangat..tapi sbar ye..after saya dah imuned dgn semua ni,saya akn back on track again..love u alls bloggers....

5 comments:

SSulieana said...

rindu entry kamulah!!!!hehehe rindu kamu dan aqil juga!

munna said...

kak munna pun rindu pada Aida... takpe ada masa terluang update lah ...

Misssurvivor said...

ok ok angguk2.. =)semoga semua urusan akak kan dipermudahkan tuhan..aminnn

QueenBz said...

patut lah lame tak update. busy ye kau!
Aqil pun dah besar. dah ready nak dapat adik dah tue ;p


take care mommy Aida :D

NrlAidaHml said...

Sue...RIndu bangat sama kamu n anak2 juge...nanti aida pg visit 'rumah' kamu ye..ihihihi..

CIkna:akak pn rindu dgn cikna..Amin untuk semua doa Cikna..nnti akak jgk blog cikna k..

Kak Munna:saya pn rindu dengan akak tau..lama kita tak berbalas komen kan..nanti saya pg sana pulak ye..

Akhiz:wahh mommy to be ni...tu la pasal..tak sempat sgt nak update story kt sini..n plus aku tak sabar jugak nak tgk baby ko tau..nanti update selalu jugak k..Preggy again?InsyaALLAH..dlm ms terdekat ni kut..chewahhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...