Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jun 24, 2011

7:20 pg-Aqil terguling-guling jatuh tangga..

Entry Ke Sepang tak dapat di karang lagi..haiyohh..lembap betul la saya ni kan..hurmm..Actually nk upload gambar tapi tak dapat transfer lg sbb kena install software camera hp..huhuhu…nanti la k..

Sebenarnya nk cerita kejadian pagi tadi…hurmm Aqil bgn sekitar pukul 5.30pg..tak selesa..bila saya rasa pampers dia,ooohh sudah basah lencun..mungkin dia terlalu banyak minum air kut..(mlm tadi dah muntah air milo Mcd sebab br lepas telan ubt cacing..)

After saya tukar pampers dia…weall pon cube utk tido kembali walaupun saya harus bangun pada pukul 6pg… ½ jam berharga harus dimanfaatkan..hihihi….tido2 aym kejap..saya pon pg basuh kain…buat susu Aqil n teman Aqil minum susu,6.30 sembahyang Subuh..Aqil masih tak dapat tido dengan lena lagi…Saya pon harus bersiap utk mandi n after mandi..saya tgk Aqil tak tido juge..dia sudah mula membebel..

Bila teringatkan kain saya tak letak Downy ketika basuhan terakhir,saya pon bergegas turun ke mesin basuh..Sebelum tu saya pesan..Aqil jgn ikut k,Mommy turun kejap je..Saya turun n mahu meletakkan Downy,kedengaran Aqil sudah bukak pintu bilik n panggil Mommy…

Sedikit gambaran mengenai tangga dirumah saya …RUmah saya ni asalnya satu tingkat..TETAPI telah diubahsuai menjadi dua tingkat dan harus struktur rumah dan tangga tidak mengikut standard yang ditetapkan dan lagi tangga tersebut sangat curam tetapi hanya mempunyai 14 ank tangga sahaja..KEDUDUKAN TANGGA…bila saya bukak pintu bilik,terus tangga..begitu juga Aqil..bila buka pintu bilik terus tangga yg curam tersebut…

SELALU-selalu..Aqil gayat utk turun n akn turun sekalipun dengan penuh berhati-hati..TETAPI kejadian tadi…Buat jantung saya berhenti seketika bila saya ingin membuka botol  Downy,TIBA_TIBA  saya dengar Aqil menjerit dengan diikuti bunyi gedebuk gedebak JATUH..Ya ALLAH..saya pon menjerit sekali…….AAAAqqqiiiillllllll…Semua isi rumah yg tgh sedap tido,terkejut dengar Jeritan saya dan lolongan Aqil dan DADDY pon bangun sekali..

OK..Daddy blamed Mommy because of Aqil jatuh tangga..because the day before daddy dah warned jgn bg Aqil naik n turun tangga sorang sbb tangga ni bahaya..See..Kata2 daddy sekali lagi masin…hari ni Aqil jatuh…

Angkat Aqil tgk dia nangis sedih..Sorry sayang mommy forgot that the lamp not switched on n Mommy forgot that Aqil still mamai…Check smua badan n kepala takde luka…tp risau inner side..afraid got inner injuries..hopefully takde pape ye sayang since Aqil tak muntah n pengsan,InsyaALLAH semuanya akn ok..Cume benjol di dahi..huhuhu…

After tuam kepala Aqil seems like Aqil sgt mengantuk!terus tido kt katil n daddy peluk Aqil,terus dia tido dengan nyenyaknya..Semoga segalanya akn baik2 saja…Pray for him ya Mommiesss!!

His sleepy face tunggu org basuh kereta Mommy..


-Tombol pintu sya dah loose n daddy tak betulkan lagi that’s y Aqil bleh bukak pintu n turun tangga..

-tangga tersebut tangga batu n quite 75° tegaknya..mmg sgt⁸ bahaya..

-Mommy tak careful sgt tgk Aqil

 -selalunya lampu tangga sentiasa bukak suddenly tadi tak bukak pon..

-mungkin aqil jatuh dari ank tangga kedua/ketiga sampai ank tangga ke 8

-kerana Aqil jatuh maka botol downy yg mommy intend to letak tercampak sekali ke dlm mesin n terbasuh sekali dengan kain..haih!nasibla  kan..nasib baik mesin basuh tak rosak.

*Bila terhantuk baru nak tergadah kan...haihla..Mommy Aqil ni...











Photobucket

8 comments:

munna said...

alahai kesiannya Aqil.... benda2 mcmni mmg kita tak sangka akan terjadi Aida....lepas ni kena beringat selalu...

Fysa Ismail said...

ala sian nye aqil..len kali hati2 k mommy..hehe sha pun kadang risau bile aiz terjatuh atau tersembam ke bile main, kadang siap ngs sekali plak..

pelangi chenta said...

alolo....kesiannya aqil
camane skrg kak?

sarah-najwan said...

nasib baik xapa2..beli pagar besi..pagarkan tangga tu..bahaya tau..

NrlAidaHml said...

tula kan kak Munna..mmg kena selalu lebih berhati2 lagi lepas ni...ngeri rasa kalo fikirkan yg lebih teruk..

Umi aiz:tula saya pon risau sgt tadi..eksian..sayu je dengar dia nagis..dah la ngantuk sama...haih la Aqil..

Anum:ALhamdulillah sekarang dah ok..akak takut je sakit2 yg teruk je..ALhamdulillah bibik kata dia ok..mcm biasa..

Mamanurin said...

alaaaa ciannya aqil...muahhhhh mama hembus dahi aqil..ishhh mommy ni nak kena babab laaa

shilafaizz said...

ya allah..memang yg membaca pon berderau je darah kan..sama mcm myra ms jatuh katil, dh la kuat bunyinye...hopefully aqil takde pape..aqil kan kuat! hehe..

NrlAidaHml said...

Mama-Sakitla mama babab..Aqil Demam je hari ni..tp still tgh berjaga-jaga jugak..Takut kan..

Shila:tula aida dah rasa cam nak nangis dah sebab rasa bersalah tak careful...Hopefully Aqil cam myra jugak..Takde papae kan...

Kaksarah:InsyaALLAH..kena beli safety for children pny brg2 plak pasni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...