Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jun 17, 2011

Gian nak update blog-Mcm2 perancangan

Ye..perasaan gian sudah mula dirasai..hihii..
Biasala..bila dah lama sangat tak update,mulala rasa nak update dan update dan lagi..ihihihi...

Sebenarnya banyak benda nak cerita,tapi..banyak yang dah tak ingat..hihihi..sudahnya jadila yang bercampur aduk pny cerita...huhuu..Arghh layankan aje ye..

Tentang mengandung dan keguguran..
Sepatutnya tahun ni mak saya bakal menimang dua cucu sekali gus..yakni 1st kakak kedua saya yang dah pn selamat melahirkan baby last week ..
dan Along saya pula bakal melahirkan baby yang dinanti selepas 5tahun pada bulan 12 nii...Malangnya tidak kesampaian bila along saya keguguran pada tarikh angah saya selamat melahirkan anaknya 6/6/11...hurmm sedih sangat rasanya sebab kami pn memang menantikan anak dari along saya selepas yang pertama..tapi rasanya bukan rezeki lagi..Redha dan pasrah..

Rahim along saya mmg tak kuat sangat rasanya sebab dulu waktu 1st pregnancy pn dia dah pernah gugur n after 3months baru lekat Asyraff n again dis time gugur lagi...hurmm pasrah dan kena lebih berjaga-jaga lagi lepas ni..

Dan sekarang orang sudah mula bertanya-tanya bila turn saya pula??selepas Aqil sudah pn ingin menginjak ke umur 2tahun..huhhuhu...agak2 bila ye??hhihihi..Soalan panassss...kikikik..
Sebenarnya saya pn sudah merasakan inilah masa yang paling sesuai untuk saya mengandung lagi plus kalo saya mengandung sekarang pn baby akn lahir sekitar bln 3..(kalau la saya mengndung sekarang) same month dgn daddy n arwah MIL..tapi tu semua kerja Tuhan saya hanya berserah dan berusaha..hihhih..

Tapi dalam masa yang sama saya banyak juga takutnya..takut tak bersedia untuk melahirkan ank dan takut persiapan tidak mampu disediakan secara zahir..hohoho..banyak benda nak kena fikir..plus saya dah serik nak deliver kt hosp kerajaan..(bkn nk ckp hosp private bagus BUKAN ...tapi pada saya,saya nak cari hospital yg mempunyai track record yg bagus so that pengalaman ngeri waktu melahirkan Aqil tidak akn terjadi...InsyaALLAH..tapi itu semua kerja ALLAH..ALLAH saja yang menentukan segalanya..)

Semoga by the time saya preggy n nk deliver nanti saya mempunyai kemampuan yang 'lebih' supaya segalanya mampu disediakan tanpa was-was..chewahhhh..hihihi...

**oohhhh..feeling nk kembali preggy kian terasa..Semoga ALLAH memakbulkan doa saya..AMin...

6 comments:

pelangi chenta said...

insya allah kak.
ada rezeki terima dengan seadanya kan.nanti aqil ada kwn juga.

munna said...

wah...dah ada plan nak preggy lagi ye Aida..... seronok kan masa preggy...

SSulieana said...

aida...semoga hajat tercapai ye... Insyaallah..

sarah-najwan said...

awk masih muda..preggylah byk2 sket..

akak kalu xmabuk kuat sgt..mudah amat nk preggy tapi mengenangkn mabuk teruk itulah..4 ajo kot rasanya..

NrlAidaHml said...

thanks..anum..mudah-mudahan..nak bagi dia 'slow' sikit tu yg kena bg kwn tu..heheh...

betul kan kak munna..seronok yg penting bole rilek dr buat kerja-kerja berta..jom kak munna preggy sama2..heheh

NrlAidaHml said...

Sue:thanks ye..AMin..

Kak Sarah:hihihi..mmg kena preggy cepat2 sbb nnti dah tua ank2 pn dah besar2..saya kalo preggy pon nk ade 4 je kot...kikiki...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...