Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Feb 17, 2017

#Salam Jumaat- Umrah 2017 buat seluruh Ahli Keluarga

Assalammualaikum..

Salam Jumaat..

Hari ni tiba tiba Manager saya EL,so berkesempatanlah sekejap update blog kan..

Hari Selasa lepas seluruh ahli keluarga saya telah pun berlepas ke Saudi Arabia untuk menunaikan Ibadah Umrah. Alhamdulillah semuanya dipermudahkan dan mereka pun bertolak tepat jam pukul 2 petang (waktu Malaysia) dan tiba pada 1.30 pagi (Waktu Malaysia).

Semoga mereka beroleh kesihatan yang baik untuk menjalankan ibadah dan beroleh Umrah yang mabrur!Amin!

Oh sapa yang pergi?

Abah
Mak
Along
Suami Along
Anak sulung Along (Abg Long)
Ateh
Acu

Dan semua keluarga sebelah Nyah saya dan Pak ngah saya juga.. termasuk Pija Minaz n family dan Leeyana Rahman n family..

Alhamdulillah..

Dan kenapa saya dan Angah saya tak pergi?hurmm...susah nak jawab soalan tu..mungkin Allah belum jemput lagi..InshaaALLAH very soon! (really hope)

So hari tu saya berkesempatan amik cuti sehari dan hantar mereka ke airport..

Moment berpisah tu sangat syahdu sampai anak anak saya tanya mommy kenapa nangis?kenapa tu kenapa ni?Aqil pun stat dialog pelik pelik dia la kan..

"kenape nangis ni?bukannya balik tahun depan pun!" amik kau..

saya n mak saya senyum dalam tangis je..

Ada sebab kenapa saya sedih sangat..selain setiap perpisahan pasti akan mengundang tangis..tapi ada kiriman saya kepada mak saya yang buat mak saya nangis ter esak esak..Iya minta mak saya doakan depan Kaabah ..semoga Allah mendengar dan makbulkan doa mak saya ! InshaaALLAH amin! *Type entry ni pun rasa nak nangis sangat!*

Saya amat harapkan mak doakan yang satu itu..sangat harapkan..semoga Hidayah milik beliau dan saya percaya doa setiap ibu sangat mustajab!Amin amin ya rabbala'lamin..

2 tahun lepas mak n abah saya pun ada pergi Umrah lebih kurang tarikh yang sama! tapi waktu itu saya tak berkesempatan untuk kirim apa apa hatta secebis doa! ketika itu saya bertarung dengan hidup saya..bertarung dengan rutin anak tiga ditambah dengan kerjaya ditambah dengan satu family diserang demam denggi..ketika Itu memang saya diuji kuat oleh Allah..saya msaih ingat...moment itu saya tidak akan lupakan sampai bila..di saat mak saya ingin berlepas,serentak itu Husband saya jatuh sakit dan ketika mak saya ingin pulang ke Malaysia, baru keadaan mula reda..Allahu!

Dan ketika saat ini semoga doa mak saya akan dimakbulkan oleh Allah dan Hidayah Allah akan sampai pada dia..InshaaALLAH Amin!

Sekarang ni tengah sarat tanggung rindu pada semua family..kekadang ringan je tangan nak type whatsapp pada ALong saya lepas tu baru teringat..oh dia pg umrah..line wifi sana tak kuat so connection susah sikit..huhuhu..

Semoga segalanya dipermudahkan dan mereka selamat kembali ke Malaysia pada 25hb ni nanti..InshaaALLAH..amin!




















***Allah..rindunyaaa..
Photobucket

2 comments:

Raihan said...

semoga semuanya dipermudahkan dan Aida juga berpeluang ke sana In Shaa Allah..

Mar Mansor said...

seronok dapat mengerjakan umrah beramai-ramai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...