Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Feb 16, 2017

Hijrah Kecil ~ Berstokin Berhandsock


Assalammualaikum..

dah lama sebenarnya nak share pasal ni tapi takut disalah erti pulak..

Saya hanya ingin berkongsi tentang "rasa itu'.. Serious takde niat lain..

Saya mula mendapat 'hidayah Allah' sewaktu pantang Ammar..time tu saya selalu termenung dan terfikir..adakah aurat saya tertutup sempurna? dan saya bayangkan bagaimana tabahnya saya ketika pantang berstokin tanpa gagal hanya buka sewaktu mandi sahaja, dan kenapa saya tak praktikkan sewaktu tidak dalam pantang?

Time tu saya rasa secure sangat bila pakai stokin..bila bukak saya rasa sejuk dan rasa 'togel'..dan ketika itu lah saya mula mengenakan stokin perlahan lahan..waktu tu saya ingat lagi..saya 1st day kerja after pantang..saya tak pakai stokin, lepas tu saya rasa macam tak kena..esok nya saya pakai tapi di tengah hari saya buka sebab saya rasa tak selesa.. saya jenis kuat berpeluh..lepas tu kalau berpeluh tau je lah kan..saya kuat berpeluh kat tapak tangan dan tapak kaki..so bile berpeluh mengeluarkan bau kurang enak..terus saya rasa down!

Saya keep on pakai stokin on and off dalam seminggu rasanya..time tu lah saya rasa payahnya..nak ambik wudhu' kena buka..nak pergi toilet pun takut ter kena stokin..lama lama saya mula search stokin yang cotton base..supaya tak cepat berpeluh and dapat serap peluh..Alhamdulillah Allah permudahkan..Saya doa supaya Allah dapat bantu saa untuk tampil yakin berstokin dan hilangkan bau kaki..hehee..

Alhamdulillah..dalam masa sebulan berorientasi, saya dapat biasakan diri..Allah pun telah mudahkan dan hilang kan bau peluh kaki saya..hebatnya kuasa Allah!serious saya teruja dan semoga saya akan terus beristiqamah dan terus memperbaiki diri saya sebaiknya..InshaaALLAH semoga Allah perkenan..

Kisah ber handsocks pula..

Saya mula teringin nak pakai handsocks pun ketika dalam pantang..time tu saya mula search kat IG..saya pun start beli 8 colors of handsock!hahaha..gilaa..hehee..

So saya cuba pakai..wah cantik jugak..saya tak rasa susah pn pakai handsocks sebab mungkin Allah dah mudahkan dan dah lapangkan hati saya, terus saya pakai dari mula beli sampai sekrang...Alhamdulillah..

Ada jugak orang tanya..tak ketat ke kat lengan?saya kata memula memang tak biasa tapi bila dah lelama tak rasa langsung!tak rasa beban ..InshaaALLAH kalau kita berniat baik Allah akan mudahkan..

Saya pernah tau..saya suka pakai stokin yang tebal..cotton..warna hitam..ala ala macam stokin pantang jugak..Ada kawan saya gelakkan saya pakai stokin tu n cakap macam dalam pantang!eh suka hati lah sekurang kurangnya ko tak nampak aurat aku! (dia lelaki chinese)


Satu je sekarang..masalah dari dua tahun lepas sampai sekarang..

Saya still terpaksa pakai jeans!serious..takde duit nak shopping baju baju baru..huhuhu..sekarang pun saya banyak amik baju husband yang dia tak muat dan jadi hak milik saya..hehee..baju baju dia kan besar so tak lah melekap..selaur seluar pun saya belasah jugak..potong kaki bawah n kecikkan sikit..settle..hehee









Semoga saya terus istiqamah dan memperbaiki diri saya dari hari ke sehari..amin!



Photobucket

4 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak. Alhamdullilah syukur. Welcome to the club.. teringat masa sheila mula2 hijrah, mengandungkan adam..memang rasa tak selesa bila tak pakai handsock, stokin.. semoga Allah permudahkan urusan akak, terus istiqomah ;)

Akak makin lawa la.. apa rahsianya (>___<)

Lynda Che Lah said...

Salam Aida,

Doa Lynda semoga Aida istiqomah.
Payah.tapi bila tak pakai sock and handsock rasa tak kena.
Lama-lama jadi kebiasaan dan kita mematuhi tuntutan agama.
Lama tak pakai jeans.
Tapi kdg dlm hati ada terdetik nak pakai jeans.
Tapi sebab tak cukup duit nak beli, so takde lah wujud
seluar jeans tu. Bagus juga kan.
Skrg byk seluar muslimah.
insha Allah, simpan duit sikit kita shopping bj
mengikut syarak.

xoxo

Raihan said...

Alhamdulillah..semoga terus istiqamah...

Mar Mansor said...

tahniah aida...saya tumpang gembira
JanjiKita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...