Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Dec 1, 2015

Kisah Opah Kasihkan Ammar~Touching Mode

Assalammualaikum..

Hello December!

Sorry lama tak mencoret sesuatu disini..kerja hakiki setinggi gunung manakan lagi kerja di kanan dan kiri..huhuhu..

So sejak semalam Mood memang mendung habis..

Bermulanya dengan pemergian Pelawak Tersohor, Yus Jambu ..pemergiannya sangat kami tangisi sebab kami adalah penyokong dan peminat tegar beliau..Mungkin sudah ajal..redha dan Pasrah..Allah lebih sayangkan beliau.. Al- Fatihah!

Dan semalam juga merupakan hari terakhir Ammar menumpang kasih di rumah Opah..sebenarnya saya dah aware akan peristiwa semalam sejak minggu lepas lagi..jadi saya tak ingatkan pun Opah pasal tarikh semalam sebab saya jangka dia akan tahu dan ingat..

Pagi semalam sejurus saya menghantar Ammar, saya pun cakaplah..

"Hari ni last day lah Ammar dengan Opah"

muka Opah terus berubah..

"Oh..Bibik tu dah balik ye?"

"Aah dah Opah.."

Terus membisu..mungkin melayan perasaan sedih..

Saya pun terus pergi kerja macam biasa..

Balik tu, saya amik Aqil n Medina dulu kemudian baru saya ke rumah Opah..

Sampai depan pintu..Ammar pun dah bersiap lawa..terus ambik Ammar, Opah cium bertalu talu.."alahai..baru nak mesra"..*Nangis!!sedih sangat..pass semua barang barang..saya cakap terima kasih sangat sebab sudi tolong saya n jaga Ammar dengan baik sekali.."Ok takpe takpe.."saya hulurkan buah tangan..saya kirimkan kain pasang dan baju sejuk buat kenangan..

Oh perjalanan ke kereta saya rasa sungguh sayu..dengan hujan lebat yang sungguh kuat sangat meruntun hati saya..saya tau Opah sangat ikhlas jaga Ammar..sangat kasihkan dia..walaupun ramai lagi anak-anak lain yang Opah jaga, tapi Ammar tetap istimewa..

Setiap kali saya ambik Ammar, pasti Ammar berada dalam dukungan dia..Ammar pun pasti harum mewangi ketika saya memeluk dia setiap kali balik kerja..Bekas makanan Ammar opah basuh dan lap dengan bersih supaya mudahkan kerja saya esok pagi..

Kalau susu habis, dia akan lipatkan plastik susu masukkan dalam beg makanan ,dan supaya saya tau susu telah pun habis..pampers pun saya akan masukkan ikut perkiraan Ammar di sana..kiranya tak pernah kurang stok Ammar..

Waktu mula mula, waktu Ammar masih tak biasa dengan Opah, Opah lah orang yang akan tenangkan hati Ammar, sedap kan hati Mommy dengan harapan Mommy tak perlu risau..tak perlu bimbang..Ammar ok..

Ammar pun ketika di bawah jagaan Opah, Alhamdulillah tak pernah sakit..Alhamdulillah atas izin Allah, dan Ammar semakin ceria, sebab kat sana ada ramai kawan..ada ramai orang yang boleh layan dia..jadi dia Happy..kalau tanya Ammar "Opah mana Opah mana?" dia akan mengekek gelak tanda dia happy dengan Opah..

Oh kenangan..semoga Opah tidak terlalu bersedih dan terasa kehilangan Ammar..Dan Ammar pun akan biasakan diri untuk kembali ke rutin hariannya iaitu bersama Kakak Medina, Abg Aqil di rumah Nanny..bersama Bibik Tina..InsyaALLAH kalau ada kelapangan, kita pergi rumah Opah ye sayang..

Semoga memories yang mereka ada akan dikenang sampai bila bila...InsyaALLAH..

Amin!

***Perpisahan memang sungguh menyakitkan dan menyedihkan..

Ni yang tak suka ni!!Mommy touching lebih la..sobs sobs sobsss..


Kat belakang tu rumah Opah..tingkat 1..Tengok lah Ammar..balik dari rumah Opah je ceria!!





Anak manja daddy..





Menyerlah kan gigi kapak dia..hihihi


Photobucket

4 comments:

SSulieana said...

Ooloh syian Ammar...mmg pun benda2 camni kita yg touching lebih

dalila said...

alahaiiii ila pulak sedih baca..mmg susah aida nk cari org yg blh jaga ank2 kite ngan baik..klu ammar hepi tu maksudnya die suka..xpe laa..nnt free2 aida bwk la ammar jumpa opah..sian plak kt opah..mesti rindu kt ammar jgk nnt..

SHERWIEYNA MUZZAWER said...

ALAMAK BILA BACA ENTRI NI TERUS TERINGAT KAT ANAK ANAK..SEDIH PULA TETIBA.

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed said...

Ehh..dh lame tk singgah cni tetibe rase dh lain plak muka ammar..hihi..apepon..semoga opah cpt terubat rase rindu kat ammar tu ye..mesti dah sayang sgt die kan..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget