Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Nov 5, 2015

Tentang KERJA ~ Lagi? Nekad dan bertawakallah

Maaflah..buat yang terasa semak dengan bebelan saya disini..sebba ini je medium yang terbaik buat saya luahkan selain kepada suami ..

Entahla..semalam saya rasa marah benar pada boss..saya rasa ter aniaya..

Sampaikan saya cakap kasar dengan assistant dia..

Bagi saya boss saya pon sudah bertukar bangsa..dari C*na ke K**i**!

Seriously..

Ape yang tak puas hati saya tak tau..

Alangkah menyesalnya saya tak tekadkan hati untuk resign sewaktu bulan 6 hari tu..Oh sedih rasa..

Time tu saya hampir bertengkar denagn suami sebab suami saya tak bagi saya stay kat company tu lagi sebab yang dapat benefit untuk tak kerja Sabtu hanya saya seorang bukan yang lain..so pasti akan ada yang tak puas hati..

Tapi saya TAK!saya percaya bulat-bulat cakap boss B****** tu

#Throwback sikit bulan 5 hari tu

"kenapa u nak resign?"
"Oh I dapat kerja lain..sebab I tak boleh kerja Sabtu sebab I punya babysitter taknak jaga anak I on Saturday"
"Oh tak pe..mulai Next Week u tak payah datang Sabtu..I bagi u cuti Sabtu"
"Isy tak payah lah boss..I taknak lah..nanti ape kata yang lain? ..Ms Pang lagi (lebih senior dari saya)"
"Isy takpe..diorang ok punya..diorang takde nak cakap ape 2 la..U jangan risau"

Ok saya pun stay jugak walau kat company baru tu offer more than Saturday Off..gaji lebih sikit RM150.00 lepas tu Annual Leave 16 hari (Co skrg 10 hari je) ;(

Tapi ikutkan rasa sayang pada family company ni,saya stay jugak jugak..reject offer yang satu lagi tu..

Dan semalam..

Conversation saya between Manager saya

"Aida bila Maid u balik haa?"
"Kenapa?"
"Boss cakap, U dah lama tak kerja Sabtu so nanti orang akan cakap-cakap some more u balik 5.30pm sharp (padahal tak!).. U kalau balik, balik la lewat sikit sbb u pun tak kerja Sabtu" - Ungkit!

Time tu darah terus naik kat muka!

"Kenapa dulu waktu dia counter offer, dia tak pernah cakap pun yang I kena kerja sabtu balik..dia tak pernah suruh pun I balik lewat dari biasa?kenapa sekarang nak ungkit?"

"Selama I balik pukul 6,6.15 takde pulak dia kisah?semalam kebetulan je I takde keta, husband I jemput I balik awal (5.40pm) n worst part is dia ada, tetiba dia nak bising?"

"Boss tu memang cakap macam KELING!"

"Dah lah Ms. leong, I taknak janji pape lagi dengan U, I nak resign sbb I takkan boleh commit untuk kerja Sabtu, So I lebih pentingkan family I dari kerja, after U balik dari leave, (Dia on leave one week) I akan hantar surat resign!"

That's it!

Sakit hati kan?

Saya rasa macam dikhianati sangat..betapa saya tolak the best offer dari Company yang saya dapat n tetiba, pengorbanan saya tak dihargai langsung..lepas tu asyik cari salah yang tak berkesudahan!

Saya memang nekad gila..lantaklah dapat kerja baru ke tak saya tetap nak Resign!sebab saya terlalu sakit hati dengan boss yang asyik nak cari salah saya sebab ada sentimen favoritism

Good bye lah Boss..

terima kasih atas segalanya..

Doakan saya cepat dapat job baru ye kawan kawan ..InsyaALLAH rezeki tu pasti ada..berdoalah..semoga saya dapat ketemu dengan kerja yang lebih baik..

Nak tender sebulan..Hazab jugak nak hadap boss hari hari..sebab dia memang akan act musuh dengan orang yang nak resign..sebab memang itu perangai dia..bertabahlah wahai hati!huhuhuhu

Photobucket

6 comments:

Farah Waheda Wahid said...

ohhh pengalaman pahit tu pun ada...memang tak seronok kalau boss tu adalah k******g... lagi kalau purely dari I***a... Baru jer cerita pengalaman awal tahun ritu di sini... http://www.bubblynotes.com/2015/11/hidup-sekarang-dah-tak-sama-macam-dulu.html semalam... Lega gila oiii bila dah bebas dari cengkaman dia... he he he...

SSulieana said...

sabar mommy...doa byk2...kalau itu yg terbaik resign je la...Inshaallah Bumi Allah luas...rezeki ada dimana2

kayyana said...

sakitnya hati... sabar la aida.. kite doakan awak dpt keje lagi better dr sekarang ye.. dgr cite LHDN bukak iklan jawatan kosong. trylah apply

mila said...

adeh sy plak rsa menyirap bila baca org ungkit mcm tu..dia yg offer bukan kita yg mtk..mmg bengong la.. sbr ye sis. bgs gak tu resign..xpyh da skt at

dalila said...

hadoiiii..mmg payah klu keje ngan boss yg cmni..harap aida cpt2 dpt keje lps resign ni..in sha ALlah aida..rezeki Allah tu ade kt mn2 je..

Mar Mansor said...

biasalah..diorang akan mengungkit juga..kena ada black & white..setakat cakap mulut...takleh la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...