Background

Jom Follow!!I'll Follow u Too!!!

Tabung Aqil's Junior

Jul 13, 2017

Report Card Day - Aqil Jauhari~ Standard 2


Assalammualaikum..

Sebenarnya Report Card Day for Aqil berlangsung sehari sebelum cuti Raya hari tu.. Time tu saya sangat tak sihat..tapi gagah jugak pergi sebab Aqil kan..saya kalau boleh taknak kecewakan dia kalau bab akademik ni..saya akan selalu support dia in whatever area(s)..

So result dia saya dah monitor since 1st subject kat dalam system SAPS.. Alhamdulillah..so far Aqil belum pernah kecewakan saya in marks scoring..Alhamdulillah he has acheived 6A(s) dalam subject teras (Subject UPSR) dan subject lain lain juga KECUALI DSV dapat B..dia memang tangan takde seni n kejung lagi keras..tapi saya tak marah sebab baka tu dari saya..hehee..so redha sudah!!



Alhamdulillah..

Sebenarnya banyak yang sy ingin kongsikan disebalik rentetan pembelajaran Aqil..sebenarnya buat rujukan saya juga untuk adik adik Aqil nanti..

Kemungkinan journey pembelajaran Aqil n Medina juga Ammar takkan sama..sebab saya fikir kalau nak ikut jugak journey yang sama, rasa macam tak mampu..sebab Medina n Ammar hanya selang setahun..

Bayangkan kalau saya masukkan Medina dan Ammar ke Smart Reader (RM350.00 sebulan) dua orang dah RM700.00 sebulan..lepas tu annual fees around RM1,500.00 sorang..kalau dua orang dah RM3,000.00 saya kena sediakan menjelang tahun 2019..woww..pengsan tu kalau nak sediakan RM700.00 sebulan..peghh..haha..pastu kena bayar Bibik RM300.00 (after school care)..van sekolah lagi RM280.00 (3orang) ..Woww!! sebulan saya kena sediakan RM1280.00 sebulan..hurmmm.. krik krik krik..hehee

So mungkin..Medina n Ammar kita terpaksa masukkan sekolah islamik sikit..which is samaada sekolah under Jakim atau PASTI..sebenarnya saya tengah kira kira jugak nak masukkan Medina sekolah cina sebab anak sepupu husband yg sebaya Medina akan sekolah sana jugak..tapi..macam tak best pulak nanti Medina tak sama school dengan Ammar n Aqil..bila Aqil dah tingkatan satu Ammar baru darjah 2..so kesian la Ammar sorang sorang..hahah..jauhh maknya pikir

So belum finalised lagi Medina nak sekolah mana tahun depan..kalau tiba tiba mak n pak diorang kaya ..rezeki datang dari Allah melimpah ruah..pejam mata jela hantar smart reader jugak..kalau tak,masuk PASTI sudah walaupun English Medina at advance level..sayang jugak tu kalau tak manfaat kan..haih!!

okla ye babes..jumpa next session pulak..mungkin saya akan kongsikan perjalanan pembelajaran Aqil kot lepas ni..Jumpa lagi nanti ye!!muah ciked!





Photobucket

1 comment:

AtieYusof said...

Tahniah Aqil cyg... clever boy.. Alhamdulillah..moga abg Aqil terus cemerlang ya Aida... alahh.. abg Pae pun mmg jenis tangan kerass.. failed seni..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...